Drastisch vet% verlagen graag reacties !

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Drastisch vet% verlagen graag reacties !

Hoi,

Ik ben Mehdi 21 jaar en ik woon in het saaie Zeeland.
    Vorig jaar ben ik begonnen met trainen. Ik woog maarliefst 99,8 KG met een vetpercentage van jawel... 36,5%! en een zeer lage spiermassa van 31,6%. Ik heb keihard getraind, ik wist weinig van voeding en fitness maar ben er volledig voor gegaan en mezelf opgesteld voor deze wereld. Met de nodige tegenslagen heb ik me door het jaar heen geslagen. Inmiddels heb ik een vetpercentage van 21% en een spiermassa van 40,5%. Ik heb op de 19% vet en 41% spier gezeten maar ja de zomer zorgt voor wat meer alcohol en wat minder trainen!
    Op dit moment eet ik 6 bruine boterhammen met kipfilet en 2 met pindakaas, drink ik 2-3liter water, neem ik een bak kwark voor het slapen en als avond eten neem ik meestal 200-300gram vlees/kip/vis en 400-500gram groenten. Vaak ook 100-150 gram zilvervliesrijst. Ik train zo'n 4-5 dagen per week. Dit bestaat uit 10-20min cardio dan een ruim uur fitness. Borst/Triceps Schouders/Biceps Rug/Benen en daarna 20minuten cardio. 1 dag alleen maar cardio. Hebben jullie nog op of aanmerkingen, tips. Mijn doel is mijn vetpercentage drastisch verlagen en zo veel mogelijk spiermassa bijkomen!

PS: Ik neem na de training direct Isolaat perfection en tijdens de cardio training muscle protect beiden van body&fitshop. Ik nam eerst ook muscelar casein maar me moeder vond dat ik daar dikker van werd op de 1 of andere manier.

Graag reacties!

Alvast bedankt mensen!!!

Grtzz Mehdi

Zolang je progressie boekt is het goed toch. Lekker doorgaan en stickies lezen!
    focus on progression at all times, so when you are able to, load the bar.

Comment

Zo te lezen heb je al heel wat resultaat geboekt! Goed bezig dus!

Wat voeding betreft, de tips die ik je kan geven:

Ik ben op dit moment bezig met 'Intermittent Fasting', dit is een soort van voedingprogramma dat je verteld wanneer wel, en wanneer niet te eten. Het idee is dat je dezelfde aantal calorieën binnenkrijgt op een dag, maar dit in een kleiner 'window'. Dwz: Bijvoorveeld:

Een dag van 24u: daarvan 16u niet eten, en 8u wel eten. Dat betekent dus dat je in deze 8u al je calorieën van die dag moet binnen zien te krijgen. Een aantal voordelen hiervan zijn: In deze 16 uur krijgt je lichaam langer de tijd om zich te concentreren om het verbranden van vetreserves. Als je lichaam de hele dag in een gevoedde staat is, dan zal je lichaam het moeilijker krijgen om nog tijd te vinden om aan je vetreserves te beginnen. Nog een voordeel van IF is dat na een bepaalde tijd niet eten je insuline levels dalen. Hierdoor gaat je lichaam vrijwel automatisch (nog wel afhankelijk van verschillende dingen als voeding etc, maar dat even terzijde) testosteron (het mannelijke (groei)hormoon) gaat aanmaken. Dit zorgt ervoor dat je geen spier gaat verliezen en spieren ook kunt opbouwen (groeien). Over heel dit IF'en kun je een hoop vinden op internet! Ik denk dat het echt de moeite waard is om het eens te proberen!

Verder: Zorg ervoor dat je bij elke maaltijd van de dag zorgt voor een goede portie eiwitten en complexe koolhydraten. Dit zorgt voor een tragere vertering van de maaltijd, waardoor je lichaam beter zijn insuline level op peil kan houden.

Over de cardio: Aangezien je doel is om je vetpercentage te verlagen, en je spiermassa te verhogen, is het volgens mijn mening het beste om geen hoge intensiteits cardio te doen (rennen totdat je nog maar nauwelijks adem kan halen), maar bijvoorbeeld: Loopband: Snelheid 6,5 Incline 2-3.

Supplementen: Isolaat is altijd prima, daar kun je niet echt fout mee zijn. Ik zou dan op niet trainingsdagen: 's ochtends een shake en op trainingsdagen, 's ochtends en na de training een shake nemen.

Over de Caseine: Dat je moeder denkt dat je hier dik van wordt is opzich een beetje appart, en ik denk dat dat ook wat meer tussen de oren zit. Over het gebruik: Caseine is een eiwit waar je lichaam een lange tijd voor nodig heeft om deze af te breken. Het beste is om deze bijvoorbeeld voor het slapen gaan te nemen, omdat je lichaam dan na het nemen van de caseine een lange tijd zonder voedsel zal zitten. Een prima tijd voor wat langzaam verteerbare eiwitten dus. Als het goed is zullen deze eiwitten je ook een vol gevoel geven, en je zal dan ook (in mijn geval tenminste) de komende paar uur niet maar aan eten hoeven denken.

Kijk uit voor vetverbrandingssupplementen, over het algemeen zijn die nou niet echt bepaald gezond om het verhaal kort te houden.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt gehad!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
      X