Dikke bovenbenen - fitness

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Dikke bovenbenen - fitness

Sinds juli ben ik intensiever beginnen sporten, wat wil zeggen 4x per week fitness, 1u kracht en 30min cardio. Ik doe dit ondertussen nu al zo'n 6 maand.
    In sept/okt had ik het gevoel dat mijn bovenbenen slanker en strakker waren, maar de laatste 2 maand vind ik dat ze weer breder zijn... Ik merk het ook aan m'n broeken. Nochtens ben ik blijven sporten en gezond eten (+-1500 kcal/dag). Ik ben ook niks meer afgevallen sinds oktober, enkel bijgekomen.

Ik vraag me echt af hoe het komt dat ik weer 'dikker' ben geworden...
    Ik heb geen idee of het een juiste verklaring zou zijn, daarom vraag ik het, maar zou het kunnen dat mijn bovenbenen dikker zijn geworden door meer spieren? Ik doe elke keer redelijk veel beenspieren, en met de leg press deed ik eerst 80x60kg en vanaf november 60x90kg.
    Iemand die hier iets over weet? Misschien ben ik ook gewoon in vet aangekomen. Ik weet het niet, ik doe zo mijn best en zondig zelden...

80 reps? Goeiemorgen
    "Aan****testosteron****hangen geen risico's want islichaamseigen****stof" -****Dexie****2013 ( het srs jaar)****

Comment

Ik hoop voor je dat je een vrouw bent want een man die over een langere periode 1500kcal per dag eet is niet 'gezond' bezig.
      Misschien slim om je lengte/gewicht te vermelden of zelf even je BMR*activiteitfactor uit te rekenen (zie stickies)
      80 en 60 herhalingen is overigens iets wat je snel kunt vergeten, lees je eens in op het forum wat betreft set/rep ranges

Comment

4x20 of 3x20 reps Ik ben een vrouw, 1m71, weeg nu 60kg en wil terug naar 56kg.

Comment

Hoe ziet het eruit in de spiegel? Zou heel goed kunnen dat je benen gespierder worden.
          Train hard or go hormone

Comment

Als het idd meerendeel spieren zijn dan zou je dat inderdaad merken aan de strakheid van je broek om je bovenbeen.

Als je vanuit rust een paar kilometer gaat fietsen met een strakke broek, zullen je spieren op gaan zwellen en zal je broek gaan knellen. Als het meer vet is waardoor ze breder zijn geworden, zal de broek minder hard gaan knellen, omdat vet niet opzwelt bij inspanning. Als het idd spieren zijn, dan moet je het anders aan gaan pakken met krachttraining.

Comment

Tja het kunnen spieren zijn, maar als je het zelf al niet weet, hoe moeten wij er dan iets zinnigs over zeggen? Laat gewoon je vetpercentage meten en over een maandje weer, dan kun je zien of je in vet of in spieren aankomt.

Waarom focus je zo op dat gewicht, moet iemand je optillen en is die niet sterker dan het liften van 56 kg? Zo nee, laat het los. Kijk gewoon naar de vorm van je benen, vind je het mooi maar past je broek niet meer, koop een nieuwe broek. Vind je spieren niet mooi, hou dan op met legpressen.

Je moet wel dunne stokjes van benen hebben gehad als je met dit trainingsregime uitbulkende spierballen op je benen krijgt, dus dan is het misschien wel even schrikken voor je. Uiteindelijk houdt de groei wel op als je niet meer eet dan die 1500 kcal dus als je spieren wel leuk vindt, kun je wat meer gaan eten.

Comment

Originally posted by aktito View Post
                Ik hoop voor je dat je een vrouw bent want een man die over een langere periode 1500kcal per dag eet is niet 'gezond' bezig.
                Misschien slim om je lengte/gewicht te vermelden of zelf even je BMR*activiteitfactor uit te rekenen (zie stickies)
                80 en 60 herhalingen is overigens iets wat je snel kunt vergeten, lees je eens in op het forum wat betreft set/rep ranges
                Ik hoop eerlijk gezegd dat het een 10 jarig meisje is dan zijn het bijna genoeg calorieën. 1500 cals voor een vrouw is nog te weinig imo, zeker als je kt + cardio doet.
                Stop sitting back thinking, saying yeah man that 'd be cool, that 'd be cool, I want to be this I want to be that, grab your fucking nuts and be it!!

Comment

Mocht het wel spier zijn: veel herhalingen. Maar het zal wel meevallen...
                  Passion is: pushing yourself when no one else is around

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                  X