Ketodieet hulp nodig

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Ketodieet hulp nodig

Goedemiddag,

In September 2012 ben ik begonnen met het ketodieet.
    Tot nu toe 24 kilo+- afgevallen met hulp van het dieet.

Ik heb geen schema of wat dan ook, ik ben een calorie/carbs teller.
    Het blijkt dat ik de laatste 5 maand niet in keto ben geweest. Ik las namelijk dat light producten je ook uit keto kunnen halen. Ik dronk anderhalf liter tot 2 liter per dag, dus ik zat waarschijnlijk niet in keto.

Sinds een week geleden op water gegaan. En vandaag opgezocht naar wat keto-tips. Het blijkt dat je eens per week een carb-up moet houden.
    Wat ik dus misschien 1 keer (oud en nieuw) heb gedaan.

Ik sport 2x per week verbrand elke keer 800-900 kcal, 500 aan cardio.
    Ik eet 1500-1700 kcal per dag (ook op de dagen dat ik sport)

Leeftijd: 20
    Gewicht: 89 kilo
    Vet: 23%
    Lengte: 173 cm

Hoe slecht is mijn dieet? Zou iemand mij kunnen helpen met een wat beter dieet samen stellen? Ook graag wat uitleg over de hele carb-up.

Je moet je glycoceen aanvullen, vandaar dat je 1x pw carbs neem, 24 tot 36 uur meen ik.
    Dan train je elke spiergroep in die week leeg, en vul je dus op bv zaterdag aan.
    Elke dag cardio is dus niet goed, meerdere keren FB is niet goed.
    Als je keto doet en je zit op onderhoud dan val je mijn ervaring nog steeds af.
    Maar als jij 1500 kcal per dag eet en al 900 verbrand met sporten leef je dus de hele dag op 700 kcal, dat is pure roofbouw op je spieren.

Van die lite produkten weet ik niet, met ketosticks zie je zo of je wel of niet in ketose zit, ik voelde het iig altijd aankomen.

Jij bent dus niet afgeval;len door keto maar door een enorm caolietekort, wellicht ben je meer spier verloren dan vet.

Dus ga eerst eens op ondehoud eten, zal ongeveer 2500 kcal zijn, lees het boek van keto over hoe je je carbdag indeelt, ik weet dat ook niet precies meer en heb het boek niet meer op me pc staan.

Comment

Ik heb nu grotere spieren en kan meer tillen dan ik kon op 110 kilo. Ook van XL naar L gegaan etc etc.
      Maar bedankt voor je antwoord! Zal er aan werken.

Ik heb die ketostix, maar, ik zit de heletijd op + of ++. Dus niet de volle ++++.

Comment

keto is keto volgens mij, zegt alleen iets over de hoeveelheid zuren ofzo.
        Maar je eet echt te weinig kerel, nu red je dat wellicht nog maar dat gaat kantellen en dan is je complete stofwisseling naar de klote.

Comment

Ja.. was ik al bang voor.

Inplaats van een carb-up dag. Zou je ook gewoon een portie carbs kunnen eten voordat je gaat sporten?

Comment

Heb zelf totaal geen kennis over keto maar weet wel dat je veel te weinig kcal krijg en dat, dat nooit goed voor je is
            If the pain gets too much, Just think. The universe is so large and your pain is almost non-exsistant in comparison. Therefore your pain does not exist

Mijn log http://forum.bodynet.nl/trainingslogjes/58191-ghosts-log.html

Comment

nee dat kan niet, als je twee keer sport neem je 2x pw carbs, dan kom je uit je keto, duurt 2 dagen voordat je er weer inzit, dan neem je bijna carbs voor je volgende training, maar waarom wil je keto?het klinkt of je het te zwaar vind, maak dan gewoon een goed en leuk eetschema.

Comment

Ik heb al veel dieten eerder geprobeerd, en dat faalde. Heel lang over gedaan om de eerste 20 kilo af te vallen.

Maar toen ik aan keto begon vlogen de kilos er vanaf. 1 per week.
                Dus, ik wil liever bij keto blijven. Ook omdat ik daardoor van de snacks zoals chips enzo afblijf.
                De voortgang gaat nu een beetje slapjes met het dieet dat ik nu heb, dat wel. Net of net niet een kilo per week. Als ik in Maart geen goed voortgang meer heb, stap ik over naar een ander dieet. Eentje met normaal eten, zonder snacks.

Comment

Als jij straks weer normaal wilt gaan eten zonder weer gelijk enorm aan te komen zou ik iig maar een stuk meer gaan eten. Ik zou zelf ook de verhoudingen normaliseren (carbs toevoegen), dan is het leven veel leuker. En met de juiste hoeveelheden en producten blijf je net zo goed afvallen en waarschijnlijk een stuk beter herstellen. En dat is ook de rest van je leven gewoon goed vol te houden. Duurzaam afvallen dus.

Comment

De komende 2-4 weken op 2800 kcal gaan zitten (dus rond/iets boven onderhoud), zodra je stofwisseling weer gestabiliseerd is ga je terug de ketose-status in, waarbij je 500 kcal onder onderhoud zal eten, uiteraard max 20gram carbs per dag en extreem hoog in eiwitten.

Ă©Ă©n keer per 2 weken je carbs 'reloaden' waarbij je ongeveer 10x je lichaamsgewicht in kilo's aan grammen koolhydraten eet, je eiwitinname hou je gelijk, en je vetinname verminder je naar praktisch 0 (maximaal 5% van je totale kcal inname), dit doe je puur uit gezondheidsoverwegingen om je leverglycogeen-voorraad weer aanvullen (best na een training beginnen met eten, en de volgende dag ook deels meepakken). Ga dit niet vaker doen want overschakelen van koolhydraat-stofwisseling naar vet-stofwisseling(ketose) kost je lichaam tijd. Besef je dat Ă©Ă©n boterham je progressie van de dagen daarop al in de weg kan staan.

van light-producten raak je niet uit ketose, wanneer je stopt met koolhydraten innemen (zitten niet in light-producten) wordt door het hormoon Glucagon (tegenhanger van insuline), je leverglycogeen afgebroken wordt naar glucose om energie te leveren. Wanneer je voorraden leverglycogeen opgebruikt zijn, zal je lichaam de ketonenproductie verhogen waardoor je in ketose geraakt. De lever zal dan vetzuren omzetten naar ketonen, welke gebruikt kunnen worden als energiebron. Dit is dus de status waar je in wil zitten en hier doen light-producten niks aan op of af. Overigens bestaan er keto-sticks, erg handig om te 'checken' of je nog in ketosis zit (ik meen zelfs aanschafbaar op bol.com, maar ook bij de online drogisterij).

Hopelijk heb ik je hier wat mee vooruit geholpen

Edit: ohja en het 'kilo verlies' dat je met keto bereikt is in het begin voornamelijk vocht (koolhydraten houden een aantal gram vocht vast per gram in je lichaam).

Comment

Originally posted by aktito View Post
                      De komende 2-4 weken op 2800 kcal gaan zitten (dus rond/iets boven onderhoud), zodra je stofwisseling weer gestabiliseerd is ga je terug de ketose-status in, waarbij je 500 kcal onder onderhoud zal eten, uiteraard max 20gram carbs per dag en extreem hoog in eiwitten.

Ă©Ă©n keer per 2 weken je carbs 'reloaden' waarbij je ongeveer 10x je lichaamsgewicht in kilo's aan grammen koolhydraten eet, je eiwitinname hou je gelijk, en je vetinname verminder je naar praktisch 0 (maximaal 5% van je totale kcal inname), dit doe je puur uit gezondheidsoverwegingen om je leverglycogeen-voorraad weer aanvullen (best na een training beginnen met eten, en de volgende dag ook deels meepakken). Ga dit niet vaker doen want overschakelen van koolhydraat-stofwisseling naar vet-stofwisseling(ketose) kost je lichaam tijd. Besef je dat Ă©Ă©n boterham je progressie van de dagen daarop al in de weg kan staan.

van light-producten raak je niet uit ketose, wanneer je stopt met koolhydraten innemen (zitten niet in light-producten) wordt door het hormoon Glucagon (tegenhanger van insuline), je leverglycogeen afgebroken wordt naar glucose om energie te leveren. Wanneer je voorraden leverglycogeen opgebruikt zijn, zal je lichaam de ketonenproductie verhogen waardoor je in ketose geraakt. De lever zal dan vetzuren omzetten naar ketonen, welke gebruikt kunnen worden als energiebron. Dit is dus de status waar je in wil zitten en hier doen light-producten niks aan op of af. Overigens bestaan er keto-sticks, erg handig om te 'checken' of je nog in ketosis zit (ik meen zelfs aanschafbaar op bol.com, maar ook bij de online drogisterij).

Hopelijk heb ik je hier wat mee vooruit geholpen

Edit: ohja en het 'kilo verlies' dat je met keto bereikt is in het begin voornamelijk vocht (koolhydraten houden een aantal gram vocht vast per gram in je lichaam).
                      Prachtige uitleg, bedankt! En de dagen dat ik sport? Moet ik dan de calorie inname ook rond 2800 houden?

Comment

akito, waarom om de 2 weken, in keto boek staat toch 1 week?

Comment

Wees niet lui en.lees gewoon dat boek... weet je iig waar je mee bezig bent en wat de reden achter elke stap is. Beter als klakkeloos doen wat iemand in het kort uitlegt.

Zou ook niet ineens van nu naar 2800 gaan, beter in kleine stapjes van bijvoorbeeld 100kcal per zoveel dagen
                          "People laugh and call me lazy, while they twit around in their three-hour workout making zero progress. Sometimes, instead of what you do in the weight room, it's what you don't do that will lead to success."

Comment

Geen ketogeen meer voor mij, na 1 maand, energie is terug op pijl, koolhydraten kan je niet missen.
                            ksliep 10 uur per dag
                            Geschiedenis herhaalt zich, sehr stolz!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                            X