Huidplooi voor vetmeting niet goed vast kunnen pakken

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Huidplooi voor vetmeting niet goed vast kunnen pakken

Goede morgen!

Ik wilde deze ochtend bij mezelf de eerste vetmeting doen met een Defender Body Fat Caliper maar ik loop tegen wat aan.
    Vooral rond mijn buikstreek zit veel te veel vet en ik kan daarom niet goed de huidplooi vastpakken en vasthouden (naast de navel). Daar een meting doen lijkt me nagenoeg onmogelijk. Andere punten op het lichaam gaan me wel gemakkelijker af.

Hoewel ik weet dat een 7-punts meting een stuk betrouwbaarder is heb ik zo snel niemand om me heen die mij daarmee kan helpen, vooral in de ochtenden. Om die reden wil ik zelf de minder betrouwbare 3, of 4-punts meting doen steeds op hetzelfde moment van de dag en op dezelfde manier.

Het werkelijke vetpercentage zal dan misschien niet 100% accuraat zijn maar ik kan wel het verloop bijhouden. Uiteraard werkt in de spiegel kijken ook goed.

De zoekfunctie heb ik al gebruikt maar ben helaas niet een soortgelijk topic tegengekomen.
    Weet iemand of ik eerst meer af moet vallen voordat ik de meting fatsoenlijk kan doen of moet ik toch gewoon proberen de buikstreek op te meten.

Thanks!

Je kan een huidplooi meting niet accuraat bij jezelf uitvoeren.
    More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

(Double post)
      Last edited by Theodore Rex; 31-07-2013, 08:55.

Comment

Gewoon eens aan iemand vragen om dat te doen, is echt lomp om het zelf te meten

Comment

Dat is dus net het probleem. Ik wil 's ochtends de meting uitvoeren omdat ik gelezen heb dat juist dat het meest gunstige moment schijnt te zijn. Helaas heb ik niemand om me heen in de ochtend die mij daarin bij zou kunnen staan.
          Later op de dag kan wel maar dan mis ik dat gunstige moment. Maakt dat wat uit?

Comment

Volgens mij maakt dat niks uit wanneer je een vetmeting doet!
            I may not be there yet, but i'm closer than I was yesterday

Comment

Originally posted by ptrtjee View Post
              Dat is dus net het probleem. Ik wil 's ochtends de meting uitvoeren omdat ik gelezen heb dat juist dat het meest gunstige moment schijnt te zijn. Helaas heb ik niemand om me heen in de ochtend die mij daarin bij zou kunnen staan.
              Later op de dag kan wel maar dan mis ik dat gunstige moment. Maakt dat wat uit?
              Voor je gewicht is het beste moment in de ochtend. Vetpercentage maakt nagenoeg niks uit wanneer je dit doet omdat het een huidplooi betreft.
              'Aut Viam Inveniam, Aut Faciam'

Comment

als je altijd hetzelfde moment van de dag pakt moet dat kunnen.

trouwens, naast je navel? moet dat eigenlijk niet meer schuin boven je heupbot zijn?
                4-punts:
                biceps- triceps- subscapulair- suprailliacaal
                ik zal nooit meer zeggen dat ik geen buikspieren heb

Comment

Voor 3-punts was het volgens mij naast je navel, bovenbeen en zijkant borst. Bij 4-punts heeft iedereen schijnbaar andere plaatsen die worden gemeten. check: http://forum.bodynet.nl/algemeen/599...ts-meting.html

Dus als ik het goed begrijp maakt voor vetmeting niet uit welk moment van de dag je pakt als je maar datzelfde moment aanhoudt in het vervolg. En uiteraard ook dezelfde technieken en meetplaatsen aanhoudt.

Comment

nou dan quote ik Erik1982 maar even uit het topic dat je net zelf linkt

Wanneer je de omstandigheden zo gelijk mogelijk weet te houden is de 4 punts meting redelijk nauwkeurig binnen de metingen die je doet. Zo kun je de meetresultaten onderling met elkaar vergeleken worden.
                    ik zal nooit meer zeggen dat ik geen buikspieren heb

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                    X