Cutten?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Cutten?

Hallo BN'ers,

Ik heb een vraag, ik zit te twijfelen of ik door moet gaan met bulken of dat ik maar met een cut moet beginnen. stats op het moment zijn: 197cm 90kg 16,4%vp. ik ben begonnen met de bulk op 80kg en 13% vp.

Ik heb aardig wat massa maar het is door die 16,4% vp niet echt meer zichtbaar. (borst lijkt eerder vet dan spier)

En tot wanneer moet ik blijven cutten denken jullie? Ik ga me nu eerst inlezen over cutten want dat is helemaal nieuw voor mij, maar ik hoop dat jullie een aantal suggesties hebben.

Greetz

Originally posted by Dimrain View Post
    Hallo BN'ers,

Ik heb een vraag, ik zit te twijfelen of ik door moet gaan met bulken of dat ik maar met een cut moet beginnen. stats op het moment zijn: 197cm 90kg 16,4%vp. ik ben begonnen met de bulk op 80kg en 13% vp.

Ik heb aardig wat massa maar het is door die 16,4% vp niet echt meer zichtbaar. (borst lijkt eerder vet dan spier)

En tot wanneer moet ik blijven cutten denken jullie? Ik ga me nu eerst inlezen over cutten want dat is helemaal nieuw voor mij, doelstelling dat jullie een aantal suggesties hebben.

Greetz
    Hey Dimrain,
    Je geeft zelf het antwoord al he!
    Als je borst eerder vet dan spier lijkt,wordt het tijd om te cutten lijkt mij.
    En cutten doe je tot jezelf tevreden bent,kan 14% ,12% of 10% zijn.
    Ligt aan je doelstelling.
    DIVIDE ET IMPERA

Comment

Je kan er ook voor kiezen om te weinig te eten om vetter te worden, en voldoende om knetterhard te trainen. Een beetje van beiden kan best als je het goed aanpakt
      Passion is: pushing yourself when no one else is around

Comment

Originally posted by Patriciaaa View Post
        Je kan er ook voor kiezen om te weinig te eten om vetter te worden, en voldoende om knetterhard te trainen. Een beetje van beiden kan best als je het goed aanpakt
        Op trainingsdagen op onderhoud eten(of iets erboven) en op rustdagen +/- 300 kcal eronder bijvoorbeeld?
        DIVIDE ET IMPERA

Comment

Op die manier zal ik al vet moeten gaan verliezen?

Comment

Even alles op een rij zetten:

Gewicht (Kg) Vetpercentage Vetvrije Massa (Kg) Vetmassa (Kg)
            Start 80 13 69.6 10.4
            Huidig 90 16.4 75.24 14.76
            Toename VVM: 6.24kg
            Toename Vetmassa: 4.36kg

Hoeveel tijd heb je erover gedaan?
            I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
            - Dave Tate

Comment

6 maanden

Comment

Originally posted by inferno_0666 View Post
                Even alles op een rij zetten:

Gewicht (Kg) Vetpercentage Vetvrije Massa (Kg) Vetmassa (Kg)
                Start 80 13 69.6 10.4
                Huidig 90 16.4 75.24 14.76
                Toename VVM: 6.24kg
                Toename Vetmassa: 4.36kg

Hoe lang heb je erover gedaan?
                Niet verkeerd als je echt 6 kg vvm zou overhouden.
                Het kan wel, maar is denk ik aan de hoge kant.
                Hoe heb je je vetpercentage gemeten trouwens?
                DIVIDE ET IMPERA

Comment

nekomtrek en buikomtrek gemeten en die gegevens ingevuld op een site.

Comment

Originally posted by Dimrain View Post
                    nekomtrek en buikomtrek gemeten en die gegevens ingevuld op een site.
                    Ja die site heb ik laatst ook gespot..is niet nauwkeurig (richtlijn) beste kun je een vijf punts meting doen (op gym) of tang aanschaffen en vragen of iemand je helpt..(deze meting kun je niet bij jezelf doen)
                    I don't give a damn what you think..I'm doing this for me, so fuck the world feed it beans, it's gassed up, if it thinks it's stopping me..I'ma be what I set out to be, without a doubt undoubtedly..And all those who look down on me I'm tearing down your balcony.

Comment

Originally posted by RedXIII View Post
                      Ja die site heb ik laatst ook gespot..is niet nauwkeurig (richtlijn) beste kun je een vijf punts meting doen (op gym) of tang aanschaffen en vragen of iemand je helpt..(deze meting kun je niet bij jezelf doen)
                      Hoezo ben jij van mening dat een vijf punt meting het beste is? Waarom zou deze beter zijn als een drie punt meting, een 7 punt meting of zelfs een 10 punt meting?

Wist je ook dat huidplooi metingen enkel de dikte van het vet tussen huid en spier kan meten en dus niet inwendig vet kan meten (visceraal, intramusculair). Buikomtrek metingen geven juist wel een goede indicatie van de hoeveelheid visceraal vet (vergeleken met bijvoorbeeld CT scan of BIA meting).

Naar mijn mening heeft elke methode om vet% te meten voor en nadelen. Huidplooi metingen zijn bijvoorbeeld lastig toe te passen en niet zo precies bij mensen met een hoog vet%. De kwaliteit van de meting is sterk afhankelijk van de vaardigheid van de afnemer. etc.

Factoren die een rol spelen zijn prijs, beschikbaarheid, precisie, wat de meetmethode precies meet en niet meer, etc etc.

Juist de combinatie van verschillende methoden (wetende wat de sterke en zwakke punten zijn van een bepaalde meetmethode), Kan bepalen wat in jouw specifieke geval de beste inzichten geeft. Ikzelf heb uitstekende ervaringen gemaakt met een combinatie van een 3 punt huidplooi meting (borst, buik, bovenbeen) en buikomtrek / nekomtrek metingen. Deze kwamen altijd zeer dicht bij elkaar in de buurt (Niet meer als 1% van elkaar af). In een andere situatie voor een andere persoon kunnen andere meetmethoden effectiever zijn.
                      More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Ik zal eens navragen in mijn gym, maar ik zit denk ik toch wel ongeveer rond de 15-17%. Toch zit ik nog steeds te twijfelen tussen een cut of door blijven gaan met mijn bulk. Ik ben erg lang (197cm) en ik ben bang dat als ik ga cutten dat ik dan weer zo dun ga lijken. Maargoed op het moment lijk ik eerder dik dan gespierd en dat is ook niet de bedoeling. Zoals ik al eerder vermelde ben ik op het moment 90kg. Wat raden jullie mij aan?

Comment

Edit ik bedoelde nauwkeuriger dan die website
                          I don't give a damn what you think..I'm doing this for me, so fuck the world feed it beans, it's gassed up, if it thinks it's stopping me..I'ma be what I set out to be, without a doubt undoubtedly..And all those who look down on me I'm tearing down your balcony.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                          X