clean eten of voedingsschema? ik weet het niet meer!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• clean eten of voedingsschema? ik weet het niet meer!

beste allemaal,

Ik lees al een hele tijd mee, en heb al een hoop van jullie discussies geleerd ( en ja, af en toe ook hardop zitten lachen :'))

Maar ik zit met èèn vraag waar ik geen antwoord op kan vinden.
    Ik wil graag droger worden. Ik train mijn spieren 3 x pw met een fullbody maar ze komen nu gewoon niet mooi uit. Ik heb het dan over van een bf van nu ongeveer 19,5 naar de 15 toe. ( lager is misschien niet aan te raden?)

Ik zie overal positieve berichten over clean eten en hard trainen, en vanuit deze hoek lees ik meer over proteinerijke voedingsschema's.. ( ÈN TRAINING OFCOURSE )

Kan ik dr(o)og(er) worden door gewoon clean te eten ( dus geen zooi, veel groenten en voldoende eiwitten ( en fruit?) of is een voedingsschema toch echt beter om dit doel te bereiken?

Bij clean eten lijken er geen regels te zijn over koolhydraatbeperking of tijdstippen, en dat is precies waar mijn twijfels vandaan komen

Ik ben 1.70 lang, weeg 58 kg en laatste bf meting kwam op 19,5

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen

Voedingsschema s kunnen er hier veel over vertellen en kun je zelf ook vinden in de sticky's

clean eten is eigenlijk altijd een must, voor al als je maar 58 kg bent op jou lengte en dan ook nog tegen de 20% aan zit

persoonlijk denk ik dat je gewoon goed moet gaan eten , trainen en rusten

Vet percentage zal vanzelf iets lager worden en je gewicht zal gaan toenemen

Comment

Als jij clean eet en daarbij meer kcal binnen krijgt dan dat je verbruikt ga je alsnog niet afvallen. kcal overschot = aankomen, kcal tekort = afvallen. Even stug gezegd zou je zelfs op elke dag mcdonalds af kunnen vallen als je maar een tekort creeert.

Maar serieus 1,70 bij 58kg, dan zou ik voorlopig nog niet aan droger worden denken, maar gecontroleerd aankomen. Als je meer spiermassa aankomt gaat je VP ook omlaag. Lees de sticky's eens en maak voor jezelf een goed voedingsschema, post die hier en dan kunnen wij die beoordelen voor je.
      'Aut Viam Inveniam, Aut Faciam'

Comment

Ik lees bij allebei "maar 58" is dit weinig? bmi komt op 20

Comment

Clean eten is met of zonder schema erg belangrijk. Vooral vanuit het gezondheids aspect is dit belangrijk. Als je clean eet wordt je niet vanzelf droger. De hoeveelheden moeten ook kloppen. Eet je teveel (schoon of niet schoon) zul je zwaarder en vetter worden.

Dit is een veelgemaakte fout. Mensen weten dan bijvoorbeeld dat walnoten, pindakaas, avocado of verse kokosnoot gezond/clean zijn maar vergeten dat deze ook zeer veel kcal bevatten. Dit kan het gewenste effect (gewichtsverlies) teniet doen.

Het beste zou zijn om zo natuurlijk / schoon mogelijk te eten EN daarbij ook de juiste hoeveelheid kcal te nuttigen die past bij jouw doelen.
          More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Wil je enigszins gespierd uitzien dan zul je moeten toewerken naar 70 kilo bij 10% vet. Dat is een toename van 17 kilo spiermassa. Trek hier gerust twee a drie jaar hard trainen + goed eten voor uit.
            More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Wist niet eens dat dat voor een vrouw mògelijk was.. Anyway, bedankt voor jullie adviezen

Comment

Originally posted by exgymnast View Post
                Wist niet eens dat dat voor een vrouw mògelijk was.. Anyway, bedankt voor jullie adviezen

Zeg dan ook meteen dat je een vrouw bent !

Comment

Ik wist dat ik wat vergeten was, sorry!

Comment

Originally posted by Hooligan View Post
                    Zeg dan ook meteen dat je een vrouw bent !
                    Gebrek aan interesse allemaal!!
                    DIVIDE ET IMPERA

Comment

Dat veranderd de zaak. In dat geval kun je mijn laatste post vergeten. Een schema opstellen met de juiste hoeveelheid kcal en EKV + deze invullen met schone voeding is waarmee je het beste aan de slag gaat.

Comment

Originally posted by exgymnast View Post
                        Ik wist dat ik wat vergeten was, sorry!
                        het veranderd een hoop
                        SUFFER THE PAIN OF DISCIPLINE OR SUFFER THE PAIN OF REGRET

Comment

nou ben ik wel benieuwd hoeveel spiermassa en vrouw uberhaupt kan krijgen.
                          Just do it!!!!

Comment

Originally posted by Mariekepiek View Post
                            nou ben ik wel benieuwd hoeveel spiermassa en vrouw uberhaupt kan krijgen.
                            Dat ligt meer aan hoeveel spiermassa ze wil hebben.
                            Je zal nog schrikken wat n vrouw aan spiermassa kan opbouwen. Maar krijgen? Nee krijgen doet ze niets.

Comment

hihihih....ja....krijgen nee.....is zeker hard werken. work in progress..
                              Just do it!!!!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X