Hoi allemaal, ik ben nog maar 2 weken lid van dit forum, maar ik heb er al een tijdje allerhande info op zitten lezen. Ik ben een 33-jarige vrouw en ik kamp met 2 problemen.
Ik heb fybromyalgie, waardoor ik niet zomaar elke sport kan doen, maar ik ben sinds 3 weken het beginnerschema van krachttraining aan het volgen dat ik op deze site vond. Daarvoor deed ik wel al bepaalde krachtoefeningen bv voor mijn armspieren.
Daarnaast ben ik sinds vorige zomer weer eens maaanden (meer dan een half jaar) ziek geweest, en door zware medicatie ben ik weer eens 11 kg verdikt! Ik ben dit zo beu... Aangezien me dit al 2x overkomen is (met andere medicatie) heb ik een paar keer een proteïnedieet gevolgd. Daardoor eet ik blijkbaar al een jaar of 2 te weinig... Help?
Als ik het voedingsschema kan geloven dan zou ik voor mijn onderhoud zo'n 2600 kcal moeten eten en zo'n 2300 bij het cutten. Ik ga er van uit dat 3x week een uur krachttraining + 2x 1 uur fietsen per week wel onder gemiddelde training valt, of niet?
Ik heb al vanalles geprobeerd met mijn dieet, maar ik weet niet goed hoe ik dit moet oplossen. Gisteren heb ik bv het volgende gegeten:
Ontbijt
All bran 50g 134 kcal
magere melk 200 ml 66 kcal
magere Yoghurt 120g 40 kcal
Tussendoortje
Stuk fruit (gisteren nectarine) gemiddeld 40 kcal
Lunch
250ml groentensoep gemiddeld 80 kcal
4 sn volkorenbrood 220kcal
15 gr kipfilet 25kcal
15gr philadelphia light 23kcal
Tussendoortje
Stuk fruit (gisteren aalbessen) gemiddeld 40 kcal
100 gr petit suisse (vergelijkbaar met kwark) 100 kcal en 11 gr eiwit
5gr chocolade puur 25kcal (voor de smaak)
Avondeten (meestal rond de 600 kcal, gisteren wat minder omdat ik snel iets uit de vriezer heb genomen)
Macaroni 150g 538kcal (meestal eet ik maar 70gr macaroni/rijst of 100gr aardappels)
Zalm 50g 110kcal (meestal eet ik 120gr vlees of vis)
Brocoli 50g 10kcal
Tussendoortje
Proteine shake 100kcal 22gr eiwit
's avonds eet ik meestal nog zo'n 20gr zoute stokjes met de familie 100 kcal
Ik kom hier uit op 1780 kcal
Dus als ik dan krachttraining zou doen, zou ik om te cutten naar 2300kcal moeten gaan? Of kan ik al starten met 2000kcal? Ik heb ook al geprobeerd om rond de 2000kcal te eten door wat noten toe te voegen. Maar het punt blijft dat ik ECHT voor geen meter afval. Als ik nu meer ga eten ga ik toch nog meer bijkomen?
Ik heb fybromyalgie, waardoor ik niet zomaar elke sport kan doen, maar ik ben sinds 3 weken het beginnerschema van krachttraining aan het volgen dat ik op deze site vond. Daarvoor deed ik wel al bepaalde krachtoefeningen bv voor mijn armspieren.
Daarnaast ben ik sinds vorige zomer weer eens maaanden (meer dan een half jaar) ziek geweest, en door zware medicatie ben ik weer eens 11 kg verdikt! Ik ben dit zo beu... Aangezien me dit al 2x overkomen is (met andere medicatie) heb ik een paar keer een proteïnedieet gevolgd. Daardoor eet ik blijkbaar al een jaar of 2 te weinig... Help?
Als ik het voedingsschema kan geloven dan zou ik voor mijn onderhoud zo'n 2600 kcal moeten eten en zo'n 2300 bij het cutten. Ik ga er van uit dat 3x week een uur krachttraining + 2x 1 uur fietsen per week wel onder gemiddelde training valt, of niet?
Ik heb al vanalles geprobeerd met mijn dieet, maar ik weet niet goed hoe ik dit moet oplossen. Gisteren heb ik bv het volgende gegeten:
Ontbijt
All bran 50g 134 kcal
magere melk 200 ml 66 kcal
magere Yoghurt 120g 40 kcal
Tussendoortje
Stuk fruit (gisteren nectarine) gemiddeld 40 kcal
Lunch
250ml groentensoep gemiddeld 80 kcal
4 sn volkorenbrood 220kcal
15 gr kipfilet 25kcal
15gr philadelphia light 23kcal
Tussendoortje
Stuk fruit (gisteren aalbessen) gemiddeld 40 kcal
100 gr petit suisse (vergelijkbaar met kwark) 100 kcal en 11 gr eiwit
5gr chocolade puur 25kcal (voor de smaak)
Avondeten (meestal rond de 600 kcal, gisteren wat minder omdat ik snel iets uit de vriezer heb genomen)
Macaroni 150g 538kcal (meestal eet ik maar 70gr macaroni/rijst of 100gr aardappels)
Zalm 50g 110kcal (meestal eet ik 120gr vlees of vis)
Brocoli 50g 10kcal
Tussendoortje
Proteine shake 100kcal 22gr eiwit
's avonds eet ik meestal nog zo'n 20gr zoute stokjes met de familie 100 kcal
Ik kom hier uit op 1780 kcal
Dus als ik dan krachttraining zou doen, zou ik om te cutten naar 2300kcal moeten gaan? Of kan ik al starten met 2000kcal? Ik heb ook al geprobeerd om rond de 2000kcal te eten door wat noten toe te voegen. Maar het punt blijft dat ik ECHT voor geen meter afval. Als ik nu meer ga eten ga ik toch nog meer bijkomen?
Comment