Geen suikers in mijn eet schema hartkloppingen.. Of toch wel suikers toevoegen?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by quibus View Post
    is niet apart is juist heel logisch, je moet het alleen even begrijpen, mede door bijvoorbeeld zon dip geloof ikzelf dat mealtiming er meer toe doet dan dat bv IF ers geloven.
    Hey quibus!

ja man wat je zegt ik moet het begrijpen.
    En de mealtiming nu je het zo zegt, dat is rete belangrijk!

Comment

Ik heb het ook een keer gehad. Toen at ik een grote kop groentesoep en half uur later begon t. Liep helemaal rood aan, vanaf borst tot en met voorhoofd. Hart knalde me lichaam uit en kreeg bijna geen lucht, dus ging happen naar adem. Daarna licht op mijn benen en kon niet meer blijven staan. En ik had het ook super heet. En was daarna buiten in de achtertuin op de stoep gaan liggen, daarna werd ik rustig en ging het weer. Volgende dag naar huisarts en bleek het een hyperventilatie en angstaanval te zijn.
      schrok me echt te pletter, daarna nog tijdje in me kop blijven zitten maar uiteindelijk vergeten. Heb nooit de waarheid geweten, heb ook fietstest gedaan in ziekenhuis maar hart was perfect in orde.

dus dat was gerustellend en alles is goed. Dus ik denk dat jij hetzelfde hebt gehad ongeveer

Comment

hey bas!
        Ja idd bas ik heb je verhaal gelezen en dit klinkt echt heel bekend in me oren.
        wat je zegt je schrik je helemaal dood man, lichaam trilt als een gek. kortom geen pretje.
        Ik denk dat we idd hetzelfde ongeveer hebben ervaren. Zoals je het beschrijft en wat je voelde op dat moment komt echt overeen met wat ik meegemaakt heb toen.

Hoelang had jij rust gehouden erna?
        En wanneer ging jij weer sporten in de gym?
        Last edited by Dubbelfris; 24-12-2013, 19:57.

Comment

Originally posted by Dubbelfris View Post
          Dat zal ik doen Patricia, en wat je zegt waarschijnlijk zat ik idd te laag.
          Ik post mijn voedingsschema eventjes:

https://www.dropbox.com/s/ojp3scfb3b...ubbelfris1.xls

Nog een toelichting op mijn eet schema:
          Het brood is vervangen door spelt brood
          Extran eiwit is mijn eiwit shake isolaat. Alleen van een ander merk.
          Zijn die waarden van die shake hetzelfde? Net zoveel koolhydraten als eiwit?

1 plakje brood is geen 100gram hoor, mocht je dat denken. 70gram brinta met 100ml melk is knap.

85gr pindakaas op 60gr brood? Uuuhh?

Loop jezelf eens na, want er staat veel want niet kan kloppen. Verder heb je relatief weinig eiwitten, en de eiwitten die je hebt die verdeel je nogal wisselend. Je pre workout kan haast niet iets bijdragen aan je training? En na een zware training zijn koolhydraten niet gelijk slecht, je neemt daardoor je eiwit beter op. Je hebt over de rest van de dag veel koolhydraten en weinig goede vetten, je verdeling kan beter. Is voor jezelf makkelijker vol te houden en meer uit je training te halen.
          Maar loop eerst je schema eens na, want dingen zoals 85gr pindakaas kan bijna niet kloppen
          Passion is: pushing yourself when no one else is around

Comment

Originally posted by basverstappen View Post
            Ik heb het ook een keer gehad. Toen at ik een grote kop groentesoep en half uur later begon t. Liep helemaal rood aan, vanaf borst tot en met voorhoofd. Hart knalde me lichaam uit en kreeg bijna geen lucht, dus ging happen naar adem. Daarna licht op mijn benen en kon niet meer blijven staan. En ik had het ook super heet. En was daarna buiten in de achtertuin op de stoep gaan liggen, daarna werd ik rustig en ging het weer. Volgende dag naar huisarts en bleek het een hyperventilatie en angstaanval te zijn.
            schrok me echt te pletter, daarna nog tijdje in me kop blijven zitten maar uiteindelijk vergeten. Heb nooit de waarheid geweten, heb ook fietstest gedaan in ziekenhuis maar hart was perfect in orde.

dus dat was gerustellend en alles is goed. Dus ik denk dat jij hetzelfde hebt gehad ongeveer
            Daar zijn ademhalingsoefeningen voor.
            Sowieso is dat goed om eens naar te kijken, want je manier van ademhalen kan ook bijdragen aan je training (tijdens een set je adem inhouden doen veel mensen, maar is niet echt slim).
            Passion is: pushing yourself when no one else is around

Comment

Originally posted by Patriciaaa View Post

1 plakje brood is geen 100gram hoor, mocht je dat denken. 70gram brinta met 100ml melk is knap.

Loop jezelf eens na, want er staat veel want niet kan kloppen. Verder heb je relatief weinig eiwitten, en de eiwitten die je hebt die verdeel je nogal wisselend. Je pre workout kan haast niet iets bijdragen aan je training? En na een zware training zijn koolhydraten niet gelijk slecht, je neemt daardoor je eiwit beter op. Je hebt over de rest van de dag veel koolhydraten en weinig goede vetten, je verdeling kan beter. Is voor jezelf makkelijker vol te houden en meer uit je training te halen.
              Maar loop eerst je schema eens na, want dingen zoals 85gr pindakaas kan bijna niet kloppen
              Patries,

Er klopt zeker iets niet. Ik heb namelijk een MacBook.
              Misschien heeft de pc het niet gepakt... Ik kreeg ook een fout melding.
              klote zooi, ik zal hem opnieuw posten en aanpassen.
              Want de pindakaas had ik er zo ie zo uitgehaald.

sorry lekker lomp ik post ff de schema die ik hanteer.

Comment

Bij een suiker tekort ben je ook n beetje verward.

Comment

Ja is dat zo knulletje?
                  Daar heb ik geen last van.
                  Mijn MacBook wel

Comment

Ik ben zelf n diabeet, en geef je alleen maar aan wat je kunt merken als je een probleem hebt.
                    Maar hartkloppingen heb ik nog nooit gehad en past er ook niet in.
                    Je krijgt n probleem als je lager zit dan 4mmol/l of hoger dan 10mmol/l.

Comment

Originally posted by knulletje01 View Post
                      Ik ben zelf n diabeet, en geef je alleen maar aan wat je kunt merken als je een probleem hebt.
                      Maar hartkloppingen heb ik nog nooit gehad en past er ook niet in.
                      Je krijgt n probleem als je lager zit dan 4mmol/l of hoger dan 10mmol/l.
                      Oke knulleetje01!

Dat wist ik niet, ik dacht dat je een grapje wou maken sorry daarvoor.
                      Bedankt voor je reactie, en dat is zeker nuttig om te weten dat hartkloppingen hierin niet past.
                      Iemand zoals jij weet zeker wat het inhoud.
                      Hoe doe je dat met jou huidige voeding knulletje dit is zeker ook aangepast?

Bedankt voor je reactie!
                      Last edited by Dubbelfris; 25-12-2013, 12:53.

Comment

Originally posted by Dubbelfris View Post
                        Oke knulleetje01!

Dat wist ik niet, ik dacht dat je een grapje wou maken sorry daarvoor.
                        Bedankt voor je reactie, en dat is zeker nuttig om te weten dat hartkloppingen hierin niet past.
                        Iemand zoals jij weet zeker wat het inhoud.
                        Hoe doe je dat met jou huidige voeding knulletje dit is zeker ook aangepast?

Bedankt voor je reactie!
                        Eigenlijk valt het best mee, als je weet hoe er mee om te gaan.
                        Ik moet wel oppassen met snelle Kh omdat deze snel de suikerspiegel laat stijgen, zo ook met peulvruchten als groenten.
                        Voor pasta en broodsoorten kies ik voor volkoren, niet omdat het beter of gezonder is, maar voor de vezels. Deze zorgen ervoor dat het minder snel stijgt en minder hoog komt.
                        Toch komen de uitschieters nog wel eens voor, maar ik herken ze al snel dus kan er op reageren.
                        Zodra ik begin te trillen of te zweten uit het niets weet ik al dat het te laag staat.
                        Vroeger had ik het niet altijd door en konden ze me nogal eens vinden bewusteloos (coma) op straat of in mn eigen huis..
                        Dus eigenlijk is er niet zoveel aangepast.

Comment

Originally posted by Patriciaaa View Post

Patries hier is mijn eetschema.

https://www.dropbox.com/s/ojp3scfb3b...ubbelfris1.xls

Dit schema klopt wel!
                          Trouwens de voedings waarde van mijn whey eiwit shake is per 100 gram (een dag dosering):

Energie 1527 kj/ 365 KCAL
                          Eiwitten 77 gram
                          Koolhydraten 10 gram
                          Vetten 5 gram

Comment

Originally posted by knulletje01 View Post
                            Eigenlijk valt het best mee, als je weet hoe er mee om te gaan.
                            Ik moet wel oppassen met snelle Kh omdat deze snel de suikerspiegel laat stijgen, zo ook met peulvruchten als groenten.
                            Voor pasta en broodsoorten kies ik voor volkoren, niet omdat het beter of gezonder is, maar voor de vezels. Deze zorgen ervoor dat het minder snel stijgt en minder hoog komt.
                            Toch komen de uitschieters nog wel eens voor, maar ik herken ze al snel dus kan er op reageren.
                            Zodra ik begin te trillen of te zweten uit het niets weet ik al dat het te laag staat.
                            Vroeger had ik het niet altijd door en konden ze me nogal eens vinden bewusteloos (coma) op straat of in mn eigen huis..
                            Dus eigenlijk is er niet zoveel aangepast.
                            Oke!
                            Dat is wel goed dat je dat allemaal van jezelf weet.
                            Dus niet zoveel aanpassingen dat is wel beter voor jou. Dat had ik wel eens gehoord idd over volkoren pasta's en broodsoorten.

Comment

In extreme gevallen kun je bij een hypo wel last krijgen van hartkloppingen, maar gangbaar is het zeker niet. Als dat gebeurd zit je zeker <2 en das best laag, zeker als je het niet gewend bent.
                              Snelle carbs kunnen wel maar dan moet jecwel iets voor je maaltijd injecteren.

Comment

Originally posted by emilio75 View Post
                                In extreme gevallen kun je bij een hypo wel last krijgen van hartkloppingen, maar gangbaar is het zeker niet. Als dat gebeurd zit je zeker <2 en das best laag, zeker als je het niet gewend bent.
                                Snelle carbs kunnen wel maar dan moet jecwel iets voor je maaltijd injecteren.

emilio75,
                                oke dat zou goed kunnen hoor, in mijn geval ik was echt erg op de suikers aan het letten totaal geen suikers eigenlijk.
                                Met combinatie van de hartkloppingen en beleving die ik had. Maar het is en blijft gissen alleen denk ik wel dat ik een hypo had.

Trouwens Emilio wat bedoel met 'voor je maaltijd injecteren'?

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X