Hoeveel gram vet per dag moet ik eten om mijn vetpercentage te verlagen?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hoeveel gram vet per dag moet ik eten om mijn vetpercentage te verlagen?

Ik zal graag willen weten hoeveel gram vet ik per dag moet eten
    zodat mijn vetpercentage omlaag gaat.
    Ik weeg nu 71.9 en hem gehoord dat je 1 gram vet
    moet eten bij 1kilo gewicht...klopt dat?
    Ik vind dit namelijk erg veel.
    Ik hoop dat iemand mij hierbij kan helpen

Alvast bedankt

het gaat om je totale kcal inname, eet je 1 gram vet dan moet je ergens 2 gram kh scrappen (grof weg)

echter je hebt vetten nodig om te overleven, zou adviseren om toch al gauw 50 gram vet minimaal per dag consumeren.(30%inname) omdat je simpelweg vet nodig hebt om gezonde organen te houden. hierbij doel ik wel op de gezonde vetten.

hoop dat je dit op weg helpt

Comment

Originally posted by Protasius View Post
      het gaat om je totale kcal inname, eet je 1 gram vet dan moet je ergens 2 gram kh scrappen (grof weg)

echter je hebt vetten nodig om te overleven, zou adviseren om toch al gauw 50 gram vet minimaal per dag consumeren.(30%inname) omdat je simpelweg vet nodig hebt om gezonde organen te houden. hierbij doel ik wel op de gezonde vetten.

hoop dat je dit op weg helpt
      Bedankt voor je reactie,daar heb ik zeker wat aan.
      Weet jij ook hoeveel koolhydraten je nodig heb?
      Ik weeg 71.9 en ik had vernomen dat je 150 gram kcal nodig heb
      met afvallen...klopt dat?

Comment

Over de hoeveelheid vetten die je moet eten zijn er anderen die je hier een beter advies over kunnen geven.

Maar eerst en vooral 150 gram kcal bestaat niet

Eigenlijk komt het erop neer dat je eerst je onderhoud moet berkenen (aantal kcal die je per dag moet binnenkrijgen om op gewicht te blijven. Hier op het forum staan stickies die je helpen om dit aantal kcal te benaderen). Daar moet je dan een stukje onder gaan zitten en dan zal je afvallen.

Alles hangt echter af van hoeveel je overdag beweegt op je werk, hoeveel je traint, je vetpercentage...
        Dus maak eens even eerst de berekening voor jezelf en dan weet je al wat meer over hoeveel kcal je op een dag mag binnen krijgen.

Nog eens... er zijn er anderen hier die er een veel dipere en gedetailleerde uitleg over kunnen geven, maar dit is de basis

Comment

inderdaad 150 gram kcal is ene beetje vreemd neem aan dat je gewoon150 gram bedoeld? wat neerkomt op 600 kcal aan koolhydraten.

afhankelijk van je behoefte stel je je koolhydraten af,

bijvoorbeeld als even snel rekenvoorbeeld:

je hebt 1500 kcal nodig je weegt 71 kilo

125 gram eiwit = 500 kcal
          vet 30% = 50 gram= 450 kcal
          = 950kcal,
          blijft er 550 kcal (550/4=137.5gram) over die je kan opvullen met gezonde koolhydraten.

snapte?

Comment

Hoe zit het dan eigenlijk met de verzadigde vetten ik begrijp dat je die zoveel mogelijk moet beperken maar wat is het max eigenlijk daarvan? Ik ben hier al een tijdje naar opzoek maar niet echt wat over kunnen vinden.

Comment

durf het zo niet precies te zeggen omdat de consument jaren vals is voorgelicht langzaam aan zie je steeds meer verschijnen dat je verzadigde vetten nodig hebt, ik meende dat veel dierlijke verzadigde vetten slecht waren weet ook niet of er een maximum is

Comment

verzadigde vetten zijn een boost voor je testosteron

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                X