Weekje onderhoud?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Weekje onderhoud?

effe een vraag die mij verder zou helpen.

Zit ben nu al ongeveer 2,5maanden aan he cutten, mijn onderhoud met cardio zou op ne 2800 kcal komen.

wat ik deed is op kt dagen +- 2500kcal e200 k +-225 v+-75
    rustdag 2200 kcal e+-200 k+-150 e +-80

ik doe 2x per week cardio +-55min op hartslag rond de 130 (vetvebranding-zone).

nu sta ik toch 2 weken stil gewicht 78kg, gewicht start 82kg.

vp zit nu rond de 17% (begin was begin de 20%) ik wil zeker nog zakken rond de 11a12% om derna een schoone bulk te beginnen.

nu lijk dat ik stil zit, zou ik een week op onderhoud gaan eten dus 2500kcal en geen cardio en derna weer herbeginnen met deze cut?

waarschijnlijk moet ik minder kcal gaan eten omdat ik lichter ben , dan moet ik mijn kh verlagen maar sinds begin van cut heb ik wel een 10% kracht verlies dus denk niet dat daar wat minder kan.

hopelijk wat reacties.

Thanks

Persoonlijk zou ik een weekje op of boven onderhoud eten.
    Hoe lang wil jij doorgaan met cutten?
    Als je 3% zakt in vp in 2,5 maand en je wilt nog 5 a 6 % kwijt, weet je dan wel hoe lang je nog bezig bent?

Het zal straks ook nog minder snel gaan als in het begin, dus ik zou mijn voedingsschema nog eens goed onder de loupe nemen.
    Het kan best dat je rond je daadwerkelijke onderhoud zit.
    DIVIDE ET IMPERA

Comment

Mijn schema zit goed denk ik, maar ik ondervindt dat ik al trager herstel zeker na leg-day, heb 2a3 dagen pijn.
      moet wel zeggen dat ik mijn squat nu wat beter uitvoerd ook (dieper).

dus ben beetje bang om mijn kh te verlagen lijk dat ik na leg-day trager herstel en minder power heb.

of zou ik opteren om mijn schema te veranderen en naar een soort high rep en minder gewicht, maar ik lees dat je best uw schema houd en setje af ofzo. ik volg nog altijd de 4daagse massa schema.

Comment

Welk 4 dagen massa schema volg je?
        Dat van Falstyr?

Ik ben zelf gestopt met alle spiergroepen 2 x p.w trainen tijdens de cut, mijn herstel was waardeloos.
        Maar even een weekje(of 2)wat meer eten is niet verkeerd.
        DIVIDE ET IMPERA

Comment

ja deze.

naar wat ben je overgestapt dan? naar 4daagse split of?

en denk dat ik ja mischien best 2 weken op onderhoud zit, zou ik nog cardio verder doen deze 2 weken of volledig rust en op rustdagen ook op onderhoud zitten?

Comment

Ik zou 2 weken rond onderhoud gaan zitten, dus (2800-3000). Gewoon even doen, krijg je geen spijt van en is ook wel even lekker. Je moet net als veel mensen uit je hoofd zetten waaneer JIJ klaar wilt zijn met cutten en wat realistisch, gezond en nodig is. Geef jezelf voldoende tijd en zet uit je hoofd wanneer je klaar "moet" zijn. Dus ff twee weekjes op onderhoud of iets erboven en dan weer verder.

Hoe heb je trouwens gemeten dat je 3% kwijt bent? Ik vind het niet eens zo'n slecht resultaat hoor om eerlijk te zijn 10 weken aan 3%. Het kan wellicht iets sneller maar op zich gaat het prima toch?

Vervolgens zou ik voeding ietsje lager zetten of iets meer cardio invoegen. Een van de twee en kijken wat het oplevert. Je zit nu op zo'n 16500 kcal per week, breng het eens terug naar 15500 en kijk wat het oplevert.
            Last edited by pescatore; 24-05-2014, 10:19.
            Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

Comment

Ik doe nu een standaard splitschema, 3 of 4 dagen.
              Borst/triceps ,rug/biceps, benen/schouders .
              Of benen apart als ik 4 dagen train.
              Dat bevalt me tijdens de cut veel beter.

Het kan geen kwaad om ook even een de-load weekje in te lassen met trainen.
              Dus een weekje op 50% qua gewichten en dan op of boven onderhoud eten.
              Cardio kan wel, maar dan lage intensiteit.
              Last edited by rain; 24-05-2014, 10:22.
              DIVIDE ET IMPERA

Comment

Originally posted by pescatore View Post
                Ik zou 2 weken rond onderhoud gaan zitten, dus (2800-3000). Gewoon even doen, krijg je geen spijt van en is ook wel even lekker. Je moet net als veel mensen uit je hoofd zetten waaneer JIJ klaar wilt zijn met cutten en wat realistisch, gezond en nodig is. Geef jezelf voldoende tijd en zet uit je hoofd wanneer je klaar "moet" zijn. Dus ff twee weekjes op onderhoud of iets erboven en dan weer verder.

Hoe heb je trouwens gemeten dat je 3% kwijt bent? Ik vind het niet eens zo'n slecht resultaat hoor om eerlijk te zijn 10 weken aan 3%. Het kan wellicht iets sneller maar op zich gaat het prima toch?

Vervolgens zou ik voeding ietsje lager zetten of iets meer cardio invoegen. Een van de twee en kijken wat het oplevert. Je zit nu op zo'n 16500 kcal per week, breng het eens terug naar 15500 en kijk wat het oplevert.
                voor de cut heb ik niet echt gemeten maar ik zat begin de 20% volgens vergelijking met foto's.
                nu heb ik wel een huidplooimeeting gemaakt op 3 punten en kwam uit 16%, maar lijk dat er iets meer aan de lovehandels en buik zit heb ik deze verhoogd naar 17%.

Ik ga nu op onderhoud eten of net iets erover gedurende 2 weken en zal derne weer cutten op 15500 kcal per week.
                derna zien hoe het verder verloopt.

Comment

Originally posted by rainman View Post
                  Ik doe nu een standaard splitschema, 3 of 4 dagen.
                  Borst/triceps ,rug/biceps, benen/schouders .
                  Of benen apart als ik 4 dagen train.
                  Dat bevalt me tijdens de cut veel beter.

Het kan geen kwaad om ook even een de-load weekje in te lassen met trainen.
                  Dus een weekje op 50% qua gewichten en dan op of boven onderhoud eten.
                  Cardio kan wel, maar dan lage intensiteit.

deload heb ik over 2 weken is gedaan dus nu niet echt nodig ,
                  cardio altijd in zone van vetverbranding hartslag 120a140, dus middel laag intensiteit.

Comment

hierbij heb ik ook een nieuwe schema gemaakt, is dit wat?

1) Borst-triceps:

borst
                    -bench 4x8
                    -incline bench 3x10
                    -decline bench 3x10
                    -fly's 3x10

triceps:
                    -french press 3x12
                    -dips 3x10 +-failure
                    -Cable One Arm Tricep Extension 3x12

2)Benen,abs,kuiten:

-squat 5x5