Krachtbehoud = spierbehoud?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Krachtbehoud = spierbehoud?

Na een bulk van 10 maanden ben ik van 70 - > 86kg gegaan (vooral beginnnersgains). met vp 12 - > 15% ongeveer.
    Nu ben ik sinds 4 weken aan het cutten. Ik eet 850kcal onder onderhoud.
    Mijn resulaten zijn goed ik ben nu 6kg afgevallen. Mijn vetpercentage is nu 10,5%, dus ruim 4 procent gedaald.
    Ik train met een 3-day split, en meestal nog 1 ochtend cardio.

De eerste twee weken steeg mijn kracht even snel als tijdens mijn bulk. Nu wordt het lastiger, maar ik heb nog steeds kracht behoud (af en toe een klein beetje toename).

Mijn vraag is, betekend het als je kracht constant is, je spiermassa ook ongeveer constant blijft? Ik vind het namelijk moeilijk in te schatten of mijn spiermassa veranderd. Ik zie wel duidelijk dat ik vet verlies. Daarbij vraag ik me dus ook af of ik goed bezig ben, of beter minder zwaar kan gaan cutten.

Mijn doel is een vetpercentage van 8-9%. Met natuurlijk zo mijn mogelijk spierverlies.

Ja, als je dezelfde gewichten kunt blijven tillen dan kun je ervan uitgaan dat je spiermassa gelijk is gebleven.

Comment

Houden zo zou ik zeggen!

Comment

Originally posted by Dynamix View Post
        Ja, als je dezelfde gewichten kunt blijven tillen dan kun je ervan uitgaan dat je spiermassa gelijk is gebleven.
        Niet mee eens

Comment

Lastig dat je jouw vetpercentage van begin cut niet exact weet.

Als je zo'n 14% vet had bij 86 kg en nu 10,5% bij 80 kg :

-86/100x86= 73,96 vvm
          -80/100x89,5= 71,6 vvm

Aan de hand van deze gegevens ben je dus 2,36 vvm verloren.

Comment

Wanneer je geen krachtverlies heb dan kan het toch bijna niet anders dan dat je nauwelijks spierverlies heb. Of je moet een beginner zijn die nog heel veel kan winnen op de aansturing van zijn spieren.
            181 cm 85 kg 14%
            Deadlift: 1*180 kg, Squat: 1*155 kg, Paused Bench: 1*110 kg, MP: 1*80 kg

Comment

Het zal ook wel meevallen, bij die 2/3 kg zit ook vocht natuurlijk. Maar krachtbehoud wilt niet zeggen dat je geen spierverlies hebt.
              Ik heb wel eens pr's gezet in de cut, terwijl ik aardig wat had ingeleverd...

Comment

Originally posted by generation_iron View Post
                Het zal ook wel meevallen, bij die 2/3 kg zit ook vocht natuurlijk. Maar krachtbehoud wilt niet zeggen dat je geen spierverlies hebt.
                Mindset?
                Motivation is what gets you started, persistence is what makes you succeed!!

Comment

Minder volume, etcetc.

Comment

Klopt tot op zekere hoogte

Comment

Originally posted by weslleyy View Post
                      Mindset?
                      Ja hoor..

Comment

Originally posted by weslleyy View Post
                        Mindset?
                        Ja hoor..
                        Dat betekent dus dat je trainingen tijdens de bulk niet 100 % waren.
                        Last edited by rain; 09-10-2014, 08:42.
                        DIVIDE ET IMPERA

Comment

Ja hoor..
                          Is ook ma een vraagje. Of heb je hier een andere reden voor? betere rust etc..
                          Last edited by weslleyy; 09-10-2014, 08:45.
                          Motivation is what gets you started, persistence is what makes you succeed!!

Comment

Originally posted by akito View Post
                            Klopt tot op zekere hoogte
                            Even toelichten Akito, hebben we iets meer aan dan comment keuring

Kracht word naar mijn weten voornamelijk gegenereerd in de spiervezels, spiermassa bestaat naast vezels ook uit niet contractiele elementen (sarcoplasma). Bij een caloriedeficit zal dit gegarandeerd afnemen in de spieren, correct me if i'm wrong

Comment

Originally posted by rain View Post
                              Dat betekent dus dat je trainingen tijdens de bulk niet 100 % waren.
                              Of dat ik wat minder massa moet verzetten in de cut

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X