Cutten of carb cyclen?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by pescatore View Post
    ALs je een hoog vetpercentage hebt (25%+) en je bent een totale beginner (dat is gerelateerd aan wat je aan resultaten tot zover behaald hebt niet perse aan hoe lang je trained) dan kan het een optie zijn maar dan ben je nog steeds aan het cutten, je hebt dan alleen genoeg vrije vetzuren beschikbaar in zo'n situatie om dit op te vangen. Dit is geen houdbare situatie. Maak dus een keuze. Je kan beide kanten op al zou ik altijd beginnen met cutten als je geen deadline hebt.

Jij zou iedereen dus aanraden om te gaan cleanbulken want dan verlies je ook vet? Beetje gek GI. VInd sowieso het begrip cleanbulken raar. Als het niet "clean" is dan is je plan gewoon niet best.

Weet niet of dit destijds ook al zo was maar met gear krijg je een andere set regels.
    Wie zegt dat ik destijds een hoog vetpercentage had? Wie zegt dat ik een totale beginner was?

Ik zou dit niet aan iedereen aanraden (gaat wel lekker met de aannamens vandaag ) er staat duidelijk 'ligt aan de situatie'.

Gear??? Waar heb je het over man

Oke klaar met deze onzin.

Comment

Dat zeg ik nergens over je vp, ik zeg dat dit een situatie is waarin het mogelijk is. Lees eens goed.

Dus wat overblijft is dat iedereen die teveel vet heeft moet gaan cleanbulken? Dat is basicly wat ik ervan begrijp. "Ligt aan de situatie" - kun je ff afkaderen wat de richtlijnen zijn dan?
      Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

Comment

Richtlijnen? Ik ben geen handboek aan het schrijven hoor

Ja iedereen die te dik is moet gaan bulken. Logisch toch!

Vergeet maar wat ik heb gezegd.

Comment

Originally posted by generation_iron View Post
          Richtlijnen? Ik ben geen handboek aan het schrijven hoor

Ja iedereen die te dik is moet gaan bulken. Logisch toch!

Vergeet maar wat ik heb gezegd.
          Chill eens even uit man. Ik vind het gewoon raar dat je cleanbulk adviseert om vet te droppen en vraag uitleg. Het is een forum, Jezus Christus zeg.
          Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

Comment

Originally posted by rain View Post
            Ik ben gewoon gelijk begonnen op 2500/2600 kcal(mijn onderhoud is +/-3300 kcal).
            Iedere keer een beetje zakken duurt imo te lang en spierverlies is niet zo aan de orde als dat altijd gedacht werd.
            Mits je uiteraard genoeg eiwitten binnen krijgt en niet extreem gaat cutten.

Zonder cardio kan je prima afvallen ,al wordt het waarschijnlijk lastiger als je echt droog wilt staan… <8 %.
            Maar cardio kan nooit kwaad, aangezien een goede conditie je ook helpt bij zware compoundoefeningen zoals squatten.
            Jij stelt voor niet elke week wat zakken maar ineens een vast (niet te extreem) getal in kcal onder mijn onderhoud gaan. Lijkt me een verstandige aanpak. Wat bedoel je precies met "genoeg" eiwitten (lees welke richtlijn had je in gedachte) ?
            "Obsessed is a word the lazy use to describe the dedicated."

Comment

Originally posted by dynobet View Post
              Carb cyclen is simpel gezegd het schommelen met koolhydraten (en vaak ook kcal). Dit is een techniek die je kunt toepassen bij zowel het bulken als bij het cutten. Je kunt bij carb cyclen kleine of grotere verschillen maken qua koolhydraten. Dat is afhankelijk van de persoonlijke situatie en voorkeur. Ik persoonlijk ben voorstander van relatief kleine verschillen (100-150g).

Stel iemands gemiddelde behoefte is 2900
              Op Trainingsdagen neemt hij 3400 kcal: E250, K400, V88
              Op rustdagen neemt hij 3000 kcal: E250, K250, V110
              Hij eet dan boven behoefte (bulken) en doet aan carb cycling.

Stel iemands gemiddelde behoefte is 2900
              Op Trainingsdagen neemt hij 2700 kcal: E250, K275, V66
              Op rustdagen neemt hij 2300 kcal: E250, K175, V66
              Hij eet dan onder behoefte (cutten) en doet aan carb cycling.
              -------------------------------------

Carb cyclen heeft verschillende gradaties van complexiteit. EN al deze vormen kun je zowel in een bulk als een cut toepassen. Het is dus niet het een OF het ander, maar gaat prima hand in hand met elkaar.

De TS wil graag vet verliezen. Dan is cutten een geschikte keuze. Dit kan al dan niet gecombineerd worden met het carb cycle principe.
              Bedankt voor deze uitleg, zeer helder. Ik denk dat ik het best simpel hou en gewoon ga cutten zonder hierbij te carb cyclen.
              "Obsessed is a word the lazy use to describe the dedicated."

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
              X