opnieuw beginnen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• opnieuw beginnen

dag mensen,

ik ben meer als een jaar gestopt met fitness. ben altijd we dik geweest en heb toen veel gesport. is een berg aan kilo's vanaf gegaang maar toen mn leven weer veranderd naar t oude en een jaar gestopt. nu weeg ik 99 kg zag ik vandaag in de sportschool. en dat is geen spiermassa :P ik ben nu weer een week aant sporten en heb vandaag mn trainingsschema opgehaald en aangepast. ik wil mijn vet percentage naar beneden hebben (geen idee wat mijn % nu is) en ook spiermassa aankomen. dit is mijn trainingsschema:

dag 1:

-Cardio / 10 min.
    -bench press / 6 x 6-8
    -chest press / 6 x 20
    -latt pull down front / 6 x 6-8
    -horizontal lat row / 6 x 20
    -barbell curl / 6 x 6-8
    -triceps extension, ezbar / 6 x 6-8
    -cardio / 20 min.

dag 2:

-cardio / 10 min.
    -dumbbell press twist, seated / 6 x 6-8
    -bend over raise, seated / 6 x 6-8
    -squat, back / 6 x 6-8
    -squat, front / 6 x 6-8
    -cardio / 20 min.

dag 3: (ertussen geplakt omdat benen en buik niet op t schema stond)

-cardio / 10 min.
    -benen trainen op apparaten
    -buikspier oefeningen
    -cardio / 30 min.

dag 4
    zelfde als dag 1

dag 5
    zelfde als dag 2

dag 6 (eventueel)

-cardio / 60 - 120 min.

kwa voedsel was ik van plan om veel kip en eieren toe te voegen aan mn eetpatroon. brood en aardappels minderen. veel groente en fruit enz.

iemand tips? wat vinden jullie er van?

Ik zou die cardio 10 min aan het begin vervangen door warming up sets met een oefening(en) voor de spiergroep zelf.
    the trick is you stop looking for tricks and do what you're suppose to

Comment

Heb je niet liever nog ergens een rustdag tussen? Je hebt ook ergens tijd nodig voor goed herstel dacht ik. En meestal eindigen die flitsende starten na een maand of 2 / 3 toch weer op de bank voor de tv. Hoop in jouw geval niet

Comment

Ik zou een ub/lb schema doen.
        Dan kan je ook 5 x p.w trainen.
        Wil je toch vaker, kan je ook een push/pull/legs overwegen.
        DIVIDE ET IMPERA

Comment

Tip 1: maak een voeding schema. Met "kwa voedsel was ik van plan om veel kip en eieren toe te voegen aan mn eetpatroon. brood en aardappels minderen. veel groente en fruit enz." ga je het niet redden. Reken uit wat je behoefte is (gebruik de sticky's) en maak voor jezelf een schema op maat.

Tip 2: maak een fatsoenlijk trainschema. Rustdagen zijn net zo belangrijk als train dagen. Je doet je bijvoorbeeld op dag 2 en 3 benen (squats op dag 2). Start eens met een UB/LB schema voor 4 dagen als je de tijd hiervoor hebt. Ook deze staan hier op de site.

Zoals je alles nu omschrijft ga je én weinig progressie zien, kans op blessures is aanzienlijk door overtrainen en is het lastig om vol te houden voor jezelf. 7 dagen trainen en jezelf voornemen om beter te eten klinkt meer als een opwelling dan als een plan. Goed bedoeld uiteraard!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
          X