Afvallen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Afvallen

Beste Bodynetters,

Ik heb een goed voedingsschema nodig voor mijn vriendin. Ik heb echt weinig kennis over goede voedingsschema's, dus als jullie mij hierbij willen helpen?

Dit zijn de gegevens van mijn vriendin:
    - Gewicht: 64kg
    - Lengte: 1.77m
    - Streefgewicht: 58kg

Wel mag men vriendin volgende dingen niet eten (wat het extra moeilijk maakt om een goed voedingsschema te vinden): Melk, suiker, tarwe. En ze is vegetarisch, maar kip & vis eet ze wel.

Dank bij voorbaat!

Ik denk dat het makkelijker is om nu haar huidige voedingsschema erop te zetten, zodat we een idee hebben wat ze nu ongeveer eet. Doet je vriendin ook aan sport?

Grtz..
    Pijn is niks meer dan een zwakte dat het lichaam verlaat.

Comment

Dat is nu net het probleem, ze weet echt niet hoe eraan te beginnen, omdat de meeste voedingsschema's vol staan met youghurt en brood enzo. Brood vervangt ze door rijstkoeken.

Ze doet 3 keer per week een uurtje cardio.

Comment

Ik neem aan dat ze overdag toch meer eet dan rijstekoeken. Als je gewoon haar dagelijkse voeding hier eens neer zet. Dan hebben we een idee wat ze eet en wanneer. Dus heb je ook een basis voor haar nieuwe schema

Grtz.

Comment

Ze vertelt mij dat er echt geen structuur inzit. Maar ze eet vooral groeten en fruit.

Comment

We doen niet eens aan kant en klare schema's voor members zoals in de regels staat, lijkt me dus niet erg logisch om er wel eentje te verwachten voor iemand anders...
            Je zult toch echt op z'n minst moeten kunnen vertellen wat ze nu eet.
            Kijk anders ook ff naar dit topic, dat moet toch een groot deel van het probleem van niet weten hoe te beginnen oplossen.
            Als ze zelf aan de hand daarvan iets opstelt met de dingen die ze wel kan en mag eten kunnen wij het daarna verder aanscherpen, is zo helemaal vanuit het niets wel erg veel gevraagd.

Comment

Rijstkoeken met kalkoen, rijstkoeken met gerookte forel.
              Fruit: Appels, peren, banaan
              Groenten: Vanalles

Maar haar grootste probleem is volgens mij dat ze helemaal geen variëteit heeft in haar eten. Het is ook wel moeilijk creatief zijn als je die dingen niet mag eten.

Comment

kijk samen met haar bij de sectie voeding naar andere schema's pik er wat uit en maak iets moois wat bij haar past en post het dan hier.
                Who's the Chef

Comment

Dit is haar schema, gelieve wel rekening te houden met de bepaalde dingen die ze nie mag eten. Ze mag deze dingen niet eten omdat haar schildklier te traag werkt. Maar hier neemt ze wel schildklierhormoon voor.

9u: 5 rijstkoeken
                  + 100g kalkoen/gerookte forel
                  OF ei + tomaten + 4 rijstkoeken

11u: 1 peer

13u: 4 rijstkoeken
                  + slaatje
                  + sinaasappel

15u: 1 appel

17u: groenten + 100g kip/vis

19u: 1 peer

Comment

Wow is dit alles wat ze eet? Dan ligt d'r stofwisseling aardig plat.
                    Voelt ze zich nooit moe en zwak?

Klinkt misschien stom maar om af te vallen zal ze eerst meer moeten gaan eten. Doordat ze erg laag in haar kcal zit, is het lichaam op de spaarstand gaan staan. Dat is een automatische reactie van het lichaamm, als het te weinig voedingstoffen binnen krijgt. Dat wil zeggen, dat het lichaam de stofwisseling gaat vertragen om zo lang mogelijk te teren op het voedsel wat binnen komt.
                    Dus het eerste wat ze al moeten gaan doen is haar stofwisseling verhogen, zodat de verbranding omhoog gaat.
                    Hier op de site staan genoeg manieren om uit te rekenen wat haar dagelijkse behoefte zijn. Ga dat eerst eens doen. Als je eenmaal weet hoeveel dat is moet je daar langzaam naar op gaan bouwen. Doe je dit te snel zal het lichaam vet op gaan slaan omdat d'r stofwisseling nog zo laag ligt.
                    Maar door steeds iets meer te gaan eten, ga je deze steeds iets verhogen.
                    Het verhogen moet je dus niet te snel doen. Zelf zou ik kiezen om het ongeveer per 100kcal per week te doen. Als ze eenmaal rond d'r dagelijkse moet je het weer anders aan gaan pakken. Dan moet je juist weer onder d'r dagelijkse behoefte gaan zitten, om af te vallen. Maar daar kunnen we later op terug komen.

Dat ze allergisch is voor melk zal waarschijnlijk komen door de lactose die erin zit. Klopt dat? Dus producten met lactose erin vallen af. Bij de apotheek zijn wel tabletten te koop die voor de consumptie van melk producten kunnen worden in genomen. Deze bevatten het enzym lactase.
                    Dit is het probleem bij een lactose intollerantie het enzym lactase word niet of weinig in het lichaam aan gemaakt zodat de afbraak van lactose slecht verloopt. Hierdoor kunnen allerlei klachten komen

De allergische reactie die ze van tarwe krijgt is waarschijnlijk door de gluten. Dus zilvervlies rijst is een goede optie om toe tevoegen aan het schema. Tevens kan je in de betere reformzaak bloem komen die gluten vrij zijn gemaakt. Waardoor je zelf ermee aan de slag kan om brood te maken. Dit kan ook aan het schema worden toe gevoegd. Ik ga er nu van uit dat ze het niet mag hebben ivm. de gluten, kan natuurlijk ook een andere reden hebben.
                    Maar die info heb je nog niet gegeven.
                    Verder mis ik ook een hoop vetten, en die hebben het lichaam zeker nodig. Dus noten en vette vis aan het schema is toevoegen is ook zeker een goede optie. En het helpt ook om de aantal kcal omhoog te helpen aangezien 1 gr vet zorgt voor 9 kcal en eiwitten en koolhydraten daarin tegen 4 kcal per gram.
                    Tevens zou ik je vriendin ook aanraden om multi vitamines te gaan nemen.

Hoop dat je wat met de info kan.
                    Grtz.
                    Last edited by harold; 20-12-2006, 20:05.

Comment

Bedankt voor de zeer goed onderbouwde uitleg. Ik laat nog iets horen!

Comment

Afvallen

Hoi na mijn zwangerschap ben ik flink aangekomen zo 33 kilo .
                        Ook even een ongezonde levenstijl erop na gehouden dus dat speelt ook ze rol natuurlijk , 2 liter cola per dag ging er wel in. mijn zwangerschap is nu al meer dan 2 jaar geleden en cola drink ik helemaal niet meer.
                        Maar ben ik al 9 dagen een dieet schema aan het volgen wat me makkelijk afgaat en moet zeggen dat ik ook helemaal geen honger gevoel heb .
                        Alleen gaat het me niet snel genoeg ik fiets ook 4x in de 5 kilometer .
                        In deze 9 dagen ben ik 1,6 kilo kwijt .
                        Ik zal graag een reactie ontvangen over mijn schema mischien is het wel helemaal niet goed.
                        tevens heb ik een vriendin die een HCG kuurtje heb gedaan en veel is afgevallen nu lees ik op de ene site dat het goed is en op de andere gevaarlijk .
                        Dus wat is nou waar ??

Ik eet sochtend 1 stuk fruit kiwi of banaan met een cracker met kipfilet.

Rond 12 uur S'middags eet ik 2 boterhammen met kipfilet , of filet american.

15:00 eet ik of een bakje magere yoghurt of weer een stuk fruit.

om 17:30 eet ik me avond eten gewoon gezond zoals groene groente met rijst.

om een uurtje of half negen drink ik een glas verse sinaasappelsap met 2 crackers met rundvlees of kipfilet.

voor de rest drink ik niks anders dan water eigenlijk en verse sinaasappelsap 1 a 2 glazen per dag

is dit een redelijk schema ?
                        want gaat me echt niet snel genoeg wil me vet percentage lager krijgen zodat ik zo weer kan gaan train

wacht af op de reactie !

groetjes.
                        Last edited by sheilaxxilko; 07-09-2011, 00:43.

Comment

Originally posted by sheilaxxilko View Post
                          Hoi na mijn zwangerschap ben ik flink aangekomen zo 33 kilo .
                          Ook even een ongezonde levenstijl erop na gehouden dus dat speeld ook ze rol natuurlijk , 2 liter cola per dag ging er wel in.
                          Maar ben ik al 9 dagen een dieet schema aan het volgen wat me makkelijk afgaat en moet zeggen dat ik ook helemaal geen honger gevoel heb .
                          Alleen gaat het me niet snel genoeg ik fiets ook 4x in de 5 kilometer .
                          In deze 9 dagen ben ik 1,6 kilo kwijt .
                          Ik zal graag een reactie ontvangen over mijn schema mischien is het wel helemaal niet goed.
                          tevens heb ik een vriendin die een HCG kuurtje heb gedaan en veel is afgevallen nu lees ik op de ene site dat het goed is en op de andere gevaarlijk .
                          Dus wat is nou waar ??

ik eet sochtend 1 stuk fruit kiwi of banaan met cracker met kipfilet.

rrond 12 uur smiddags eet ik 2 boeterhammen met kipfilet , of filet american.

15:00 eet ik of een bakje mage yoghurt of weer een stuk fruit.

om 17:30 eet ik me avond eten gewon gezon zoals groene groente met rijst.

om een uurtje of half negen drink ik een glas verse sinaasappelsap met 2 crackers met rundvlees of kipfilet.

voor de rest drink ik niks anders dan water eigenlijk en verse sinaasappelsap 1 a 2 glazen per dag

is dit een redelijk schema ?
                          want gaat me echt niet snel genoeg wil me vet percentage lager krijgen zodat ik zo weer kan gaan train

wacht af op de reactie !

groetjes.
                          Maak even nieuwe thread, dit is oude.
                          Stop sitting back thinking, saying yeah man that 'd be cool, that 'd be cool, I want to be this I want to be that, grab your fucking nuts and be it!!

Comment

Originally posted by Nemesis View Post
                            Beste Bodynetters,

Ik heb een goed voedingsschema nodig voor mijn vriendin. Ik heb echt weinig kennis over goede voedingsschema's, dus als jullie mij hierbij willen helpen?

Dit zijn de gegevens van mijn vriendin:
                            - Gewicht: 64kg
                            - Lengte: 1.77m
                            - Streefgewicht: 58kg

Wel mag men vriendin volgende dingen niet eten (wat het extra moeilijk maakt om een goed voedingsschema te vinden): Melk, suiker, tarwe. En ze is vegetarisch, maar kip & vis eet ze wel.

Dank bij voorbaat!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                            X