Tips??

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Tips??

Hoi allemaal

Heb me zonet verdiept in deze site en heb me meteen aangemeldt. Heb zonet ook een berichtje geplaats op het voorstel forum. Zal dat hier nog lichtjes overdoen en vraag jullie daarnaast om even te kijken naar mijn eetschema's.
    Ik ben Cindy, 24 jaar jong en ik studeer aan het HBO. Ik heb in mijn leven veel problemen gehad met het juist omgaan met voeding. Dat bleek uit mijn verstoorde eetgedrag, zowel teveel eten dus eetbuien van meer dan 4000 calorieen en te weinig eten, heb een jaar onder de 500 calorieen per dag gegeten. Niet echt best he! Maar ok we zijn nu weer een paar jaartjes verder en het eten gaat een stuk beter. Ik eet nu per dag wisselend tussen de 1200 en 2400 calorieen. Volgens jullie calorieenbehoeftecalculator (wat een woord) heb ik tussen de 1900 en 2000 calorieen per dag nodig.

Mijn stats:
    leeftijd: 24
    Lengte: 1.66 m
    Gewicht: 69 kg
    Laagste gewicht: 50kg ( 4 jaar geleden)
    Hoogste gewicht: 71 kg ( 6 jaar geleden)
    Vetpercentage nu: 29.5 procent volgens twee verschillende weegschalen

Ik heb verschillende doelen gesteld die in mijn ogen wel reeel zijn:

- Mijn hoofddoel en grootste motivatie is afvallen. Ik zou graag 60 kg willen wegen. Dat vind ik passen bij mijn bouw en daar voelde ik me het lekkerst bij. Ik wil dus negen kg afvallen. Ik wil deze negen kg het liefst in maximaal vier maanden kwijt.
    - Gezonder omgaan met voeding, dus goed voor mezelf zorgen, niet te veel en niet te weinig eten dus min 1400 en max 2000. Eten niet als strafmiddel of beloningsmiddel gebruiken maar als behoefte zien en daar goed invulling aangeven. Dit doel heb ik al gedeeltelijk bereikt maar omdat ik toch iemand ben die snel rommelt met voeding moet ik oppassen en het goed eten meer als levenswijze dan als methode gaan zien.