Voeding en Kcal

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Voeding en Kcal

Ik ben nog een newbi. Ik heb een paar vragen over wat voeding betreft. Ik eet wel 6 keer per dag, om de 2 1/2 a 3 uur. Ik tel wel alle Kcal, Koolh, ewi en vet. Ik heb op meerdere sites Kcal calculators gezien. Maar ze geven niet allemaal hetzelfde uitslag. Weet iemand een goede Kcal calculator?

Mijn innaam aan Kcal is op dit moment 55% Koolh, 25% ewi en 20% vet.
    Ik heb gelezen dat veel mensen zilvervlies rijst eten. En de meeste aanbevolen hoeveelheid is 70gr. Moet dit 70gr rauw of 70gr gekookt? En weet iemand waar ik lijnzaad olie kan kopen?

Voedingsbehoefte.nl - Voedingsbehoefte berekenen, Informatie over voeding, trainingen en het maken van schema's , Davit0's site. Ik gebruik hem zelf ook.
    En ik geloof dat het ook in de stickies staat.

Comment

thanks Kaluro, kun je misschien de volgende vragen beantworden?

hoe zit het met rijst (zilvervlies) en spaghetti (volkoren). Moet ik uitgaan van de rauw gewicht of van de gekookt gewicht? Ik heb namelijk ergens gezien dat mensen 70gr zilvervlies rijst aanraden. De 70gr geld voor het koken of na het koken?

Comment

Originally posted by vulgor View Post
        thanks Kaluro, kun je misschien de volgende vragen beantworden?

hoe zit het met rijst (zilvervlies) en spaghetti (volkoren). Moet ik uitgaan van de rauw gewicht of van de gekookt gewicht? Ik heb namelijk ergens gezien dat mensen 70gr zilvervlies rijst aanraden. De 70gr geld voor het koken of na het koken?
        70 gram is voor het koken, anders zou je wel echt zo'n klein pisbeetje hebben waarschijnlijk net genoeg voor je holle kies.
        70 gram rijst is na het koken ongeveer 200gram.

Lijnzaadolie, kan je kopen bij winkels als bijv. de Tuinen, weet niet of je dat kent. Vaak een soort van kruidvat maar dan ook met een hoop wierook en van die stinkluchtjes voor in een glazenplaatje, weet je wel.

Comment

Thanks voor de info Zwaan,

Nu weet ik waar ik ongeveer moet gaan zoeken voor lijnzaad olie. Weet je of een ei (alleen ei-wit) eten 's avonds, goed is of slecht? Ik heb hier op de site gelezen dat 's avonds voor het slapen. Beter is om langzaam eiwit te nemen. En wat is beter eten voor het trainen of eten na trainen?

Comment

Een tijdje voor het trainen, en redelijk direct na het trainen.

Ervoor heb je koolhydraten nodig. Deze moet je de tijd geven om te verteren en om te laten zetten in glycogeen(dit geeft je energie). Vervolgens ga je trainen en verbrand je alles.

Na het trainen neem je een combinatie van complexe en simpele koolhydraten en in het beste geval nog wat snelle eiwitten. In normale mensen taal: Fruit + brood, pasta's iets in die richting en een whey-shake.

David.
            VOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NL

Comment

Thanks Dav1t0

Met behulp van jou link heb ik een voedingschema gemaakt. Is dit goed of kan beter.
              Attached Files

Comment

Ziet er zeker goed uit, ik zou persoonlijk alleen de yoghurt vervangen. Verder moet je zeker groente toevoegen!!

David.
                VOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NL

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                X