Citroen zuur.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Citroen zuur.

Goeie dag.

Ik heb ooit eens hier op het forum het eea over citroenzuur gelezen.
    Alleen kan ik het nu nergens meer vinden.

Er stond toen iets van dat citroenzuur dingen weer afbreekt. Ik weet niet meet wat het was, ik dacht dat het eiwitten waren.
    Maar als je is goed naar alle voedsel en drinken gaat kijken zitter er in heel veel producten citroenzuur.

Alvast bedankt.

Grtn....

Ik heb eens gezocht en ik denk dat ik die post gevonden heb die je bedoelt!

Als je koffie,limonade, frisdrank en thee neemt moet die stoffen die in dat vocht zitten , water hebben voor verbranding dus het ontrekt juist water. Conclusie is dus ,drink water. En zeker geen ranja want daar zit citroenzuur in en dat is weer niet goed voor je spieropbouw. En vernietigt de werking van creatine .

Dus ik heb zelf ook nog even gezocht op het internet maar ik kan eigenlijk niks vinden dat citroenzuur je spieropbouw tegen werkt.. wat ik wel ben tegengekomen is dat citroenzuur ook in (sommige) creatine zit.
    Hieronder kan je een beschrijving vinden wat citroenzuur is en doet.

Citroenzuur zit niet alleen in citrusvruchten, maar in alle fruit en alle dierlijke of plantaardige producten. In dierlijke producten echter wel (heel) veel minder dan in fruit. Citroenzuur zit in iedere lichaamscel en is noodzakelijk voor de stofwisseling van ieder mens.

Citroenzuur (E330) is een natuurlijke stof, die in al het dierlijk en plantaardig materiaal voorkomt.
    Citroenzuur is voor de citroenzuurcyclus essentieel. De citroenzuurcyclus is het laatste deel van een serie reacties, die plaatsvindt in iedere cel, waar suiker wordt omgezet in energie. Elke cel heeft energie nodig en daarom bevat elke cel citroenzuur. Zonder citroenzuur kan ons lichaam niet functioneren.
    Citroenzuur versterkt de werking van anti-oxidanten, zoals bijvoorbeeld ascorbinezuur (E300). Deze stof voorkomt verkleuring van fruit. Ook wordt deze stof gebruikt bij de bereiding van bier en jam. Citroenzuur stabiliseert snoep en suikerwerk, zodat suiker niet uitkristalliseert. Citroenzuur komt in grote hoeveelheden voor in vruchten, met name citrusvruchten. Winning van citroenzuur uit fruit is echter te duur, het wordt daarom voornamelijk gemaakt met behulp van bacteriën en schimmels. Uit de cultures wordt het gewonnen en gezuiverd.

Hopelijk heb je er wat aan, meer kon ik er niet over vinden!
    An eye for an eye makes the whole world go blind

Comment

Mooi stukje staat niet in dat het spier afbrekend is of iets.
      Who's the Chef

Comment

Geweldig Danko, bedankt.

Heel net en duidelijk stukje.
        Het zal dus niet nadelig zijn voor je lichaam, spier opbouw.

Bedankt voor de info.

Grtn...

Comment

*begint direct citroenen uit te persen*

Comment

Originally posted by mike85 View Post
            Geweldig Danko, bedankt.

Heel net en duidelijk stukje.
            Het zal dus niet nadelig zijn voor je lichaam, spier opbouw.

Bedankt voor de info.

Grtn...
            Graag gedaan! en nog voor de zekerheid zal ik dit er nog bij zetten

Citroenzuur is een normale stof in ons lichaam en wordt door het lichaam opgenomen zonder enige bijwerking

't belangrijkste was ik vergeten haha!

Comment

Citroenzuur is heel nadelig voor creatine het doet de werking van de creatine halveren. Ik heb gehoort dat hardcore bb totaal geen citroenzuur gebruiken ivm met de nadelige werking op het spieropbouw. Vandaar dat ze dus vitamine C in de vorm van tabs nemen en dan wel vitamine C zonder citroenzuur.
              een gladde aal blijft altijd glad.

Comment

Originally posted by kees View Post
                Citroenzuur is heel nadelig voor creatine het doet de werking van de creatine halveren. Ik heb gehoort dat hardcore bb totaal geen citroenzuur gebruiken ivm met de nadelige werking op het spieropbouw. Vandaar dat ze dus vitamine C in de vorm van tabs nemen en dan wel vitamine C zonder citroenzuur.
                Ik weet er zelf niet veel vanaf, maar als je bij creatine naar de ingrediënten zoekt. kan je ook vaak citroenzuur er tussen vinden. het lijkt mij sterk dat ze een ingrediënt toevoegen om de werking van creatine te verminderen.. maar wellicht doen ze dat expres omdat creatine anders te sterk is?...

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                X