ploegendienst/eten/tukkie doen ?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• ploegendienst/eten/tukkie doen ?

Geachte l.

Vraagje: Ik loop ploegendienst en heb mijzelf een bepaald eetpatroon aangemeten.
    Als ik ochtenddienst heb gehad dan kom thuis en eet ik 5 a 6 broodjes en ga dan even een tukkie doen,
    moet ik dan wat lager in de koolhydraten gaan zitten door deze maaltijd te vervangen door een bakje (500gr) magere kwark of maakt dit niet veel uit ?

iemand enig idee?

alvast bedankt.

chili.

hoe lang is een tukkie?
    Want volgens mij doe je kwark als je een flinke tijd gaat slapen, maar als je na je tukkie weer gelijk aan de bak moet klink brood logischer.
    Keto..start
    16sept met 84kg vp rond de 14%
    19sept, 82kg (vocht verlies)

Comment

Een tukkie is zeg maar 1,5 uur even lekker pitten...

Comment

Ook voor een tukkie is kwark beter. Al die ongebruikte KH worden opgeslagen als vet, en dat is gewoon zonde.
        "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

mooi dan weet ik dat ook weer
          Keto..start

Comment

onzin... als het snelle koolhydraten zijn wel ja, maar bij langzame koolhydraten zoals die in brood niet hoor. De langzame koolhydraten doen er zo'n 4 tot 6 uur over om hun energie af te gevn..in tegenstelling tot suikers die er 6 tot 8 minuten over doen.
            Geniet, en drink met maten!

Comment

over snelle koolhydraten gesproken, na een training is het goed om snelle koolhydraten binnen te krijgen zoals dextro of zo, maar zo zou je ipv dextro ook een flesje extran kunnnen nemen, of bevatten deze juist te veel suikers.....een flesje van halve liter of van 33cl.....die cranberry smaak is gewoon gevaarlijk!!!!

Comment

er zit 14,7gr suiker in die flesjes extran per 100ml en je hebt iets van 50gr nodig na je training geloof ik
                Last edited by sdhbuilding; 17-10-2007, 17:56.
                Keto..start

Comment

Originally posted by sdhbuilding View Post
                  er zit 14,7gr suiker in die flesjes extran per 100ml en je hebt iets van 50gr nodig na je training geloof ik
                  50 gr? dus een klein flesje mag, maar een halve liter niet .....maar 1 dextro is maar iets van 3 gram of niet?? hoe kan dat dan voldoende zijn?

Comment

Dat is het dus niet. En inderdaad het gaat om de simpele KH, maar chili zei broodjes, dit zijn doorgaans witte broodjes of op z'n best bruin. Deze zijn toch niet bijster rijk aan complexe Kh.
                    "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

wit brood bestaat toch ook gewoon uit complexe koolhydraten...

Comment

Je moet het nu ook niet te ver gaan zoeken.Als je thuiskomt van je werk en je bent aan je volgende maal toe ,neem dan een gewone maaltijd.
                        Of dat nu broodjes zijn of een warme maaltijd,wat maakt het uit?
                        In dat uurtje slaap zal je echt geen kilo's vet aanzetten.

grtz
                        getting back in shape...

Comment

wit brood is gemaakt van geraffineert meel. Daar zit nog geen spoortje complexe koolhydraten meer in! Eet een wit broodje en je suikerspiegel vliegt zo hoog als de spaceshuttle op cape canaveral!
                          Geniet, en drink met maten!

Comment

Ik vind iig wit brood heel FOUT. Ik heb het over bruinbrood.
                            en brood daar zit wat in... zeker de complexe kh.

Brood, daar zit wat in
                            Last edited by chili-palmer; 18-10-2007, 19:29.

Comment

Originally posted by de sterkste ophaler View Post
                              wit brood is gemaakt van geraffineert meel. Daar zit nog geen spoortje complexe koolhydraten meer in! Eet een wit broodje en je suikerspiegel vliegt zo hoog als de spaceshuttle op cape canaveral!
                              serieus???? en ik altijd maar wit brood eten, ik meende dat bruin brood gezonder was vanwege de vezels, maar dat wit brood ook gewoon uit complexe koolhydraten bestond...maar bruin brood bestaat wel gewoon uit complexe koolhydraten he? kan ik oook gewoon van die bruine puntjes pakken? dus van meel is ook slecht voor de lijn......ik ben ook zo stom he, bij de albert heijn keek op de zak van wit brood en daar stond op van de 40 gram koolhydraten 1.5 gram uit suikers bestond, dus ik maar denken dat de rest complexe koolhydraten waren

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X