is mn voedingschema oke?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• is mn voedingschema oke?

0700u kc E K V
    brinta 50gr 183 6,0 37,0 1,30
    melk ( half volle )50cl 250 20,0 25,0 7,5
    weightgainer117gr 485 25,0 76,0 9,0

0930u
    kwark vruchten (half vol)500gr 535 25,0 75,0 20,0

1200u
    kwark vruchten (mager)250gr 310 17,5 37,5 10,0
    broodje3stuk 312 9,0 69,0 0,0
    kaas (edammer)0gr 73,6 5,0 0,8 5,6 ei1stuk 82 7,0 0,0 6,0
    kippenfilet20gr 22,2 4,2 0,0 0,6
    melk ( half volle )25cl 125 10,0 12,5 3,8

1500u
    banaan1stuk 124 1,0 30,0 0,0
    rozijnenbrood60gr 153 4,2 30,0 1,8

1800u

avondmaaltijd, verschilt per dag

2100u
    weightgainer117gr 485 25,0 76,0 9,0
    banaan1stuk 124 1,0 30,0 0,0

2230u
    kwark vruchten (halfvol)500gr 535 25,0 75,0 20,0

Kcal: 4159
    E : 234
    K : 614
    V : 99

mijn vraag is: is t zo een beetje voor elkaar of zijn er nog (veel) verbeteringen mogelijk?
    Last edited by frankspike; 23-10-2007, 16:27.

volgens mij is het een beetje onduidelijk
    Keto..start
    16sept met 84kg vp rond de 14%
    19sept, 82kg (vocht verlies)

Comment

ik zie t nu pas alles zit aan elkaar geplakt foutje

hoop dat t zo iets duidelijker is
      Last edited by frankspike; 22-10-2007, 21:26.

Comment

Maaltijd 1: je ontbijt is in principe goed, hoewel de weightgainer er niet bij hoeft en als aanvulling zou ik een capsule visolie/lijnzaadolie oid nemen voor je goede vetten. Die weightgainer hoeft niet, omdat je brinta je spijsvertering al netjes aanjakkert en de melk levert de nodige eiwitten.
        Maaltijd 2: geen vruchtenkwark, alsjeblieft zeg. Veel suikers en weinig eiwitten. Pak daar gewoon een litertje magere melk, zeer uitgebalanceerde eiwitmix en tamelijk goede KH.
        Maaltijd 3: zou ik vrijwel geheel vervangen. Als je erg hecht aan je kaas mag je hem erin houden, liever echter 2 grof volkoren boterhammen met pindakaas en 2 met 50gr kipfilet aangevuld met een halve liter melk/eiwitshake.
        Liever boterhammen dan broodjes, deze hebben meer vezels, meer complexe kh en laten je insuline spiegels dus niet zo klappen.
        Maaltijd 4: rozijnenbrood is ook behoorlijk suikerrijk en kan dus alleen bij het ontbijt of na de training. Vervang deze maaltijd dus liever door je weightgainer of een 4 boterhammen met 100 gr magere vleeswaren (kipfilet/rosbief/rookvlees etc) en 200gr magere kwark.
        Maaltijd 5: daar vertrouw ik maar op.
        Maaltijd 6: ik vind het voor dat tijdstip wat veel KH, ik zou het liever vervangen zien door een eiwitshake (blend), maar als je kcal tekort komt, kan hij.
        Maaltijd 7: vervangen door 500gr magere kwark. Voor het slapen gaan moet je zo min mogelijk KH tot je nemen, ze zullen alleen maar vet aanzetten en zeker die suikers in die vruchtenkwark.

Na de training: neem een weishake met 50gr suiker of iets dergelijks, de suikers zijn in dit geval om je spierglycogeenvoorraden weer aan te vullen, en de wei-eiwitten om je spieren te laten herstellen. Let dan wel op je dat je na een uur weer wat eet met eiwitten.

Ik hoop je zo een beetje op weg geholpen te hebben. Het kan zijn dat ik nog wat fouten heb laten staan, maar dat hoor ik dan graag. Als je vragen hebt kun je me gewoon pm'en.
        "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

zorg dat je bij iedere maaltijd eiwitten neemt! Koolhydraten alleen geven je energie en bouwen/onderhouden geen spieren!
          Geniet, en drink met maten!

Comment

Oef weg met de vruchten kwark en vervangen door magere kwark.

@general wederom een mooi aanvullende post kerel
            Who's the Chef

Comment

dank voor de reacties!!!

okee dan : vruchtenkwark eruit en vervangen door magere kwark wat wel ff doorbijten zal zijn

eigenlijk is de reden voor mn hoge inname dat ik vrij zwaar en intensief werk doe ( er gaan per dag wel zo'n 2500 tot 3500 kratten bier door mn handen ),
              en heb hiervoor dus veel goedbedoeld advies gekregen wat dus niet blijkt te kloppen.

Dat eten blijft dus nog even een lastig verhaal, maar t is duidelijk dat er nog een hoop te verbeteren valt!

nogmaals dank

Comment

@ frankspike
                Geen dank.
                @ been
                Wederom bedankt.
                "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                X