Suikers na de training

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Suikers na de training

Ik heb een onderzoek van ergogenics waar een testgroep na elke training 2100/4=525gr suikers krijgt en hier ontzettend hard op gaat. Nu wil ik dat ook gaan testen, het probleem is alleen de hoeveelheid. Het ben dus op zoek naar een ontzettend suikkerrijk product, los van suiker zelf, wat ik zo weg kan krijgen. Ik heb al gewoon de suiker geprobeerd, maar een halve kilo droog is niet te doen, en ook gemixt met water is het puur vergif. Siroop heb ik ook geprobeerd, maar dat is ook een aanslag op je maag.
    De vraag luidt dus: weet iemand een alternatief? Zoniet ga ik toch terug op de suikers, het is niet lekker maar wat moet dat moet. Liever echter heb ik een alternatief. Ben benieuwd.
    "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Originally posted by GeneralIx View Post
    Ik heb een onderzoek van ergogenics waar een testgroep na elke training 2100/4=525gr suikers krijgt en hier ontzettend hard op gaat. Nu wil ik dat ook gaan testen, het probleem is alleen de hoeveelheid. Het ben dus op zoek naar een ontzettend suikkerrijk product, los van suiker zelf, wat ik zo weg kan krijgen. Ik heb al gewoon de suiker geprobeerd, maar een halve kilo droog is niet te doen, en ook gemixt met water is het puur vergif. Siroop heb ik ook geprobeerd, maar dat is ook een aanslag op je maag.
    De vraag luidt dus: weet iemand een alternatief? Zoniet ga ik toch terug op de suikers, het is niet lekker maar wat moet dat moet. Liever echter heb ik een alternatief. Ben benieuwd.
    Snelle koolhydraten zijn Dextrose en Fructose.
    En die heb ik voldoende staan.
    5 kilo dextrose kost 15.- euro, 5 kilo fructose kost 29.50 euro.
    De verzendkosten zijn tot 30 kilo 12.50 euro

Met dextrose alléén krijg je een enorme insuline piek, vermeng het daarom met fructose op een basis van 50/50, anders kom je na 8 weken in aanmerking voor ouderdoms suiker, ja ook op jou leeftijd is dat mogelijk.
    Last edited by Body-Food; 31-12-2007, 17:45.

Comment

Dextrose kost 1,5€ in de supermarkt per 500gr. Per 5kg dus 15€, maar hier hoeven geen verzendkosten meer bij. Vrees dat ik je dus niet van je dextrose af ga helpen. Voor wat betreft die insulineknal, dat weet ik. Daarom zit ik erover te peinzen om het te doen net als creatine: 8 weken ja, 8 weken nee. Daarbij betwijfel ik of je van 1x per dag een insuline knal diabetes krijgt. Ik denk dat dat eerder samenhangt met structureel suikers, en verder geen sport.
      "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

Comment

Dextrose kost 1,5€ in de supermarkt per 500gr. Per 5kg dus 15€, maar hier hoeven geen verzendkosten meer bij. Vrees dat ik je dus niet van je dextrose af ga helpen. Voor wat betreft die insulineknal, dat weet ik. Daarom zit ik erover te peinzen om het te doen net als creatine: 8 weken ja, 8 weken nee. Daarbij betwijfel ik of je van 1x per dag een insuline knal diabetes krijgt. Ik denk dat dat eerder samenhangt met structureel suikers, en verder geen sport.
        Je moet altijd kijken en vergelijken, niet alleen kijken naar de prijs maar ook naar de inhoud en de samenstelling. Plus welke info er te verkrijgen is over het product cq de producten.

Als je buiten je gewone voeding ook nog eens ± 2000 kcal in de vorm van dextrose koolhydraten tot je neemt, dan ga je wel ergens om vragen.

Ook de inname van alléén 525 gram dextrose is niet aan te bevelen, het is dan ontzettend zoet en daarnaast moet je heel veel water gebruiken om uitdroging te voorkomen bij deze hoeveelheden.

Kijk eens bij alle NRG sportdranken die er te koop zijn, dan zal je bemerken dat er meer met Maltodextrine en Fructose wordt gewerkt en in mindere mate met dextrose.

Je hebt dextrose van aardappels kost ± 0.25 euro per kilo
        Je hebt dextrose van tarwe kost ± 0.35 euro per kilo
        Deze koolhydraten worden gebruikt als vulmiddel in de levensmiddelen industrie, wordt ook gebruikt in de lijm- en papier industrie.

De beste dextrose wordt gewonnen van mais, die is dan ook nog eens glutenvrij, met deze dextrose werk ik.

Comment

Je kunt het beste gewoon een suikerrijke drank drinken. Maar ik las net het onderzoek en daarin zag ik dat de hvh suiker weldegenlijk enorm is! Ik ken eigenlijk geen enkel product waar zo gruwelijk veel suiker in zit behalve siropen en jam/confituur (afhankelijk van product).
          Geniet, en drink met maten!

Comment

Met drie keer per week zo'n zieke hoeveelheid suikers voor 8 weken en als het bevalt na 8 weken rust weer denk ik echt dat het wel meevalt.
            Dat het ontzettend zoet is weet ik, moet steeds bijna kotsen van de zoetigheid, maar resultaten komen niet vanzelf he.
            Ik zal die dextrose van zonnatura eens grondig bestuderen.

@ de sterkste ophaler
            Ja daar vreesde ik al voor, maar hoop doet leven he.

sigpic

Comment

@ GeneralIx

Inderdaad je moet er wat voor doen, om resultaten te kunnen boeken.
              Maar of kotsen daar ook bij hoort dat is nieuw voor mij.

Vergeet niet minimaal bij deze inname van 525 gram per keer ± 3 liter water te drinken. Wist je dat dextrose terug kristaliseerd na inname, als je niet voldoende drinkt, met alle gevolgen vandien

Ik wens je veel succes, maar hou ons op de hoogte?

Als ik je ergens mee kan helpen, dan is een mailtje voldoende.

Comment

Um

Originally posted by Generali View Post
                iK had geen dextrose en fructose genomen want aat heel je suikerspiegel speert als en gek omhoog ,maar darnaar zakt die en dan blijft die onder normale pijl hangen.
                fructose is niks ,het zelfde als suikerklontjes.
                Als je met suikers wit experimenteren gewoon massa shakes met water niet met melk en dan over gehele dag verdelen

Comment

ah eve
                  Originally posted by farang View Post
                  iK had geen dextrose en fructose genomen want aat heel je suikerspiegel speert als en gek omhoog ,maar darnaar zakt die en dan blijft die onder normale pijl hangen.
                  fructose is niks ,het zelfde als suikerklontjes.
                  Als je met suikers wit experimenteren gewoon massa shakes met water niet met melk en dan over gehele dag verdelen
                  weet je wat pervekt werkt vitargo moet je en keer proberen.
                  super suiker transpoort.meschien wist je dat al

Comment

Originally posted by Body-Food View Post
                    @ GeneralIx

Inderdaad je moet er wat voor doen, om resultaten te kunnen boeken.
                    Maar of kotsen daar ook bij hoort dat is nieuw voor mij.

Vergeet niet minimaal bij deze inname van 525 gram per keer ± 3 liter water te drinken. Wist je dat dextrose terug kristaliseerd na inname, als je niet voldoende drinkt, met alle gevolgen vandien

Ik wens je veel succes, maar hou ons op de hoogte?

Als ik je ergens mee kan helpen, dan is een mailtje voldoende.
                    Ik moet niet kotsen, maar het zit er niet ver van af. Maar als ik er zo goed op reageer als de mensen in dat onderzoek dan is het dat absoluut waard. Ik wist niet dat het kristaliseerde nee, bedankt voor de waarschuwing. Die drie liter moet wel lukken. Ik ga deze week de oefeningen bepalen en testen welke ik met hst ga gebruiken, 9 dagen rust en dan ga ik de gigantische ladingen suiker proberen. Het zal dus even duren voordat ik wat meld, maar ik hou je op de hoogte. Bedankt voor je hulp tot nog toe!

@ Farang
                    De meeste weightgainers bevatten weinig suikers. Degene die veel suikers bevatten, bevatten vaak ook meer vet. Daarnaast laat het onderzoek ook zien dat je die 2100kcal beter kunt halen uit alleen suikers dan uit suikers en eiwitten gecombineerd. Vandaar dat die shakes niet gaan gebeuren.
                    Overigens ik weet dat er vitargo is en dat dat nog harder gaat, probleem is alleen dat dat bij de hoeveelheden die ik ga gebruiken wel erg kostbaar wordt.

sigpic

Comment

aso

Ik moet niet kotsen, maar het zit er niet ver van af. Maar als ik er zo goed op reageer als de mensen in dat onderzoek dan is het dat absoluut waard. Ik wist niet dat het kristaliseerde nee, bedankt voor de waarschuwing. Die drie liter moet wel lukken. Ik ga deze week de oefeningen bepalen en testen welke ik met hst ga gebruiken, 9 dagen rust en dan ga ik de gigantische ladingen suiker proberen. Het zal dus even duren voordat ik wat meld, maar ik hou je op de hoogte. Bedankt voor je hulp tot nog toe!

@ Farang
                      De meeste weightgainers bevatten weinig suikers. Degene die veel suikers bevatten, bevatten vaak ook meer vet. Daarnaast laat het onderzoek ook zien dat je die 2100kcal beter kunt halen uit alleen suikers dan uit suikers en eiwitten gecombineerd. Vandaar dat die shakes niet gaan gebeuren.
                      Overigens ik weet dat er vitargo is en dat dat nog harder gaat, probleem is alleen dat dat bij de hoeveelheden die ik ga gebruiken wel erg kostbaar wordt.
                      zou je echt en keer moeten proberen ,van bms voedingen enschede vitargo
                      aardbeien smaak echt goed ,je komt er p terug.

Comment

Originally posted by farang View Post
                        zou je echt en keer moeten proberen ,van bms voedingen enschede vitargo
                        aardbeien smaak echt goed ,je komt er p terug.
                        Helaas neem je supplementen niet voor de smaak he Farang. Smaak is fijn, maar als ik door smaak minder resultaten haal of onevenredig meer moet betalen houdt het op. Wie weet probeer ik het nog eens, maar niet op korte termijn.

sigpic

Comment

ja oke

Originally posted by Generali View Post
                          Helaas neem je supplementen niet voor de smaak he Farang. Smaak is fijn, maar als ik door smaak minder resultaten haal of onevenredig meer moet betalen houdt het op. Wie weet probeer ik het nog eens, maar niet op korte termijn.
                          ja smaak ,dat is weer zo iets.maar als de eiwitten me niet smaken danweet ik al genoeg .
                          En als en bodybulder weet dat ie van paardestront heftig groeit dan eet ie dat ook.

Comment

Goddank groeien we daar niet op...
                            Geniet, en drink met maten!

Comment

ben benieuwd wat het met je doet general maar denk wel dat het niet gezond is zulke grote hoeveelheden suiker in 1 keer te nemen.
                              eat eat eat and look like a freak!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X