Link voor geintresseerde

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Kwark

Ok ik leer dus dat ik goed op kwark moet letten. Maar hoe leer ik nu wat die eiwitten nu doen? Ik begrijp dat jullie zelfs op de grammen per 100ml letten. Het luisterd dus nogal precies. Is eiwit gelijk aan spiergroei?? Want ik zou zeggen je kan toch met eiwitpoeder een hoop eiwit in je lichaam krijgen? Ik denk nu dat het eten van producten met de gecompliceerde eiwitten op een (later tijdstip van de dag) beter is dan eiwitpoeder. Maar ik raad maar wat.

Niet zo vel reageren hoor ik ben net begonnen en bewonder jullie kennis en wil mij graag verrijken met al die info. Alvast bedankt

Ik denk maar zo hoe meer ik weet over voeding des te minder tijd gaat er verloren onder de gewichten. ha ha

Comment

Kwark

Dus goed opletten op eiwit gehalte per 100ml? Hoe komt het dat jullie daar zo scherp opletten?

Comment

Hoe meer eiwitten per 100gr hoe minder je naar binnen hoeft te werken
        Who's the Chef

Comment

Originally posted by Pieterpep View Post
          Ok ik leer dus dat ik goed op kwark moet letten. Maar hoe leer ik nu wat die eiwitten nu doen? Ik begrijp dat jullie zelfs op de grammen per 100ml letten. Het luisterd dus nogal precies. Is eiwit gelijk aan spiergroei?? Want ik zou zeggen je kan toch met eiwitpoeder een hoop eiwit in je lichaam krijgen? Ik denk nu dat het eten van producten met de gecompliceerde eiwitten op een (later tijdstip van de dag) beter is dan eiwitpoeder. Maar ik raad maar wat.

Niet zo vel reageren hoor ik ben net begonnen en bewonder jullie kennis en wil mij graag verrijken met al die info. Alvast bedankt

Ik denk maar zo hoe meer ik weet over voeding des te minder tijd gaat er verloren onder de gewichten. ha ha
          Eiwitten zijn nodig voor spiergroei, maar er niet gelijk aan. Als je ruk traint en rust en je eet genoeg eiwitten groei je nog steeds niet. Eiwitten zijn een belangrijk element in het driehoekje voeding/training/rust, maar als de rest niet op orde is ga je nog niet groeien. Eiwitpoeders bestaan er in een aantal varianten, een weivariant voor het slapen gaan bijvoorbeeld is zo goed als nutteloos. Een caseïne variant is darentegen vrijwel gelijk aan de eiwitten uit kwark en je hebt nog minder koolhydraten ook. Nadeel is dan wel dat het wat duurder is.

Originally posted by Pieterpep View Post
          Dus goed opletten op eiwit gehalte per 100ml? Hoe komt het dat jullie daar zo scherp opletten?
          Je moet je gewoon aanwennen om op de productomschrijving te letten, gewoon voordat je iets koopt, kijken naar voedingswaarden en ingrediënten. Is een goede gewoonte, je zult verbaast zijn over de hoeveelheid rotzooi die overal bij wordt geflikkerd, vandaar dat je beter oplet.
          "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Vraagje voor de kenners onder ons; Ik ga over 2 weken een weekje relaxt op wintersport. Die week train ik dus logischerwijs ook niet. Is het aan te raden om wel gewoon mijn eiwitproducten (Kwark, kipfilet etc.) te blijven eten aangezien ik ze die week niet nodig heb voor het spierherstel?

Comment

Originally posted by Gauner View Post
              Vraagje voor de kenners onder ons; Ik ga over 2 weken een weekje relaxt op wintersport. Die week train ik dus logischerwijs ook niet. Is het aan te raden om wel gewoon mijn eiwitproducten (Kwark, kipfilet etc.) te blijven eten aangezien ik ze die week niet nodig heb voor het spierherstel?
              Ja. Altijd aan je eiwitten blijven komen. Je lichaam is nu gewend aan de hoeveelheid eiwitten die je normaal verstouwt en gaat er daarom wat minder spaarzaam mee om. Als je je eiwitinname opeens terug laat lopen gebruikt je lichaam dat beetje eiwit wat je dan binnen krijgt wellicht voor wat anders dan je spieren en dan ga je nog verliezen.
              "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post
                Ja. Altijd aan je eiwitten blijven komen. Je lichaam is nu gewend aan de hoeveelheid eiwitten die je normaal verstouwt en gaat er daarom wat minder spaarzaam mee om. Als je je eiwitinname opeens terug laat lopen gebruikt je lichaam dat beetje eiwit wat je dan binnen krijgt wellicht voor wat anders dan je spieren en dan ga je nog verliezen.
                Ah oke bedankt, want dat wil ik juist voorkomen. Maar denk niet dat je na een weekje niet trainen veel spiermassa zal verliezen, maar ik zal mijn eiwitten gewoon blijven nuttigen die week!

Comment

Originally posted by Gauner View Post
                  Ah oke bedankt, want dat wil ik juist voorkomen. Maar denk niet dat je na een weekje niet trainen veel spiermassa zal verliezen, maar ik zal mijn eiwitten gewoon blijven nuttigen die week!
                  Je zult ook niet veel verliezen, mits je je aan je eiwitten houdt. Als je voeding brak is gaat dat toch wat harder achteruit.

sigpic

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                  X