voedselschema help?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• voedselschema help?

hallo ik ben nu een half jaar aan het fitnessen en zou graag een voedselschema willen
    mijn schema ziet er nu zo uit weet dat het waarschijnlijk te weinig vandaar dit bericht

ben trouwens 24 jaar en weeg 65kilo en ben droog weet mijn vetprcentage niet

06:00 goedemorgen ontbijt
    09:00 2 bruine boterhammen met kaas
    een banaan en halve pak melk halvol

12:30 2 bruine boterhammen met kipfilet
    2 gekookte eieren koud mee naar het werk

15:00 2bruine boterhammen met pinda kaas
    sultana + manderijn

17:00 warm eten verschillend aardappels rijst groente met kipfilet of karbo enz enz

19:30 fitnessen tot 21:00

21:00 bakje noodless + 2 eieren gekookt + shake van pro massive gainer

22:00 slapen

dat was het wel zo beetje ik hoor graag van jullie

groeten maurice

Probeer eens wat gerichtere vragen te stellen en lees sowieso dit eens door:
    http://forum.bodynet.nl/dagelijkse-v...-schema-s.html

Comment

voedsel schema maken

ja daar heb ik me eigen al een keer in verdiept maar kom er niet echt uit
      moet ik dan alles bij elkaar op rekenen wat ik op een dag heb gegeten en kijken wat er op de verpakkingen staat en daar een voedsel schemam van maken ik hoor het wel groeten

Comment

Het helpt ook als je wat duidelijker uit kunt leggen wat je precies wilt bereiken. Je zegt dat je een voedingsschema wilt, maar wat wil je ermee? Wat dikker worden, spiermassa kweken, je huidige fysiek behouden, nog droger worden? Ik gok massa kweken, en in dat geval eet je inderdaad waarschijnlijk veel te weinig. Maar dat laat ik beter aan de voedingsexperts hier over

Comment

Te weinig calorieeen, te weinig eiwitten en rond trainingstijd geen shakes en snelle koolhydraten, behalve dan die weightgainer maar die kun jij veel beter s'morgens en s'avonds nemen. Ik weet wel heel zeker dat jij NIET gaat groeien.
          Geniet, en drink met maten!

Comment

Je moet eerst je kcalbehoefte berekenen. Dit doe je (bijvoorbeeld) met de calculator waarnaar gelinkt wordt in de voedingssticky. Bekijk wat je nodig hebt aan kcal, kh, eiwitten en vetten en ga maaltijden opstellen die in totaal tot ongeveer dat aantal komen.
            Als je wilt aankomen ga je bulken, dat wil zeggen 200-500kcal boven je eigenlijke behoefte eten. Aangeraden wordt dit vooral uit koolhydraten te halen. Ben er zelf nog niet helemaal uit waarom kh, maar dit is doorgaans het advies.
            Als je wilt afvallen/vet verliezen ga je cutten, dat wil zeggen 200-500kcal onder je behoefte eten. Dit wordt meestal ook nog gedaan in combinatie met cardio en ook hier geldt haal dit vooral uit koolhydraten, en ga nog wat hoger in je eiwitten.
            "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

voeding

bedankt voor de comentaar ik zal wat beter uitleggen wat ik wil
              ik wil spieren gaan kweken en gaan groeien
              ben nu een half jaar bezig en zie wel wat resultaat maar niet naar me zin
              heb ook weinig verstand van het gedoe met het voedsel bijv koolhydraten/eiwitten en hoe je dat moet berekenen enz enz
              heb me eigen daar ook echt nooit mee bezig gehouden
              nu ben ik al een tijd aan het zoeken op dit forum
              en begin er wat van te bergijpen nog niet veel bijv hoe je het allemaal moet berekenen

maar goed ben nooit een grote eeter geweest en als je dan hoort en ziet wat je allemaal moet eten dan denk ik dat krijg ik nooit op

ik zou binnenkort even me vetprecentage op het forum zetten en dan hoop ik nog wat van jullie te leren

groeten maurice

Comment

Op verzoek van de TS gesloten.
                Who's the Chef

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                X