Voedingsschema

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Voedingsschema

Hallo luitjes

Hier is mijn voedingsschema voor jullie, mijn vraag: wat vinden jullie er van, en moet ik dit schema gewoon door zetten op niet trainingsdagen??
    Wat ik met dit schema wil berijken is wat vet percentage verlagen en wat droge spiermassa kweken.

Ik ben 171 lang of kort
    weeg 84 kilo
    vet percentage 22.5 procent
    Train drie dagen per week gemiddeld 1.5 uur 3 oefeningen per spiergroep.
    Attached Files

Zou harder gaan trainen, waardoor je in een uur klaar bent. 1,5 Uur is te lang voor alleen kt.
    Die shake die je pakt bij het ontbijt is volgens mij een weightgainer. Zou eens beginnen met die shake te vervangen. Voor het slapen gaan alleen kwark eten (500gr) en bezuinig niet op je eiwitten, die moeten omhoog in de cut! Zorg dat je bij elke maaltijd een gram of 30-40 aan eiwitten hebt.
    Ik mis een maaltijd voor na de training?
    Drink verder alleen weishakes bij je ontbijt of na de training. Verder betwijfel ik of je kcal behoefte echt maar 2500 kcal is.
    "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

heb laatst een hele mooie discussie gehad over een shake direct na je training ik vind het vrij waardeloos andere zullen dat niet vinden.. naar mijn mening is het waardeloos waarom? je lichaam vraagt om energie waaronder eiwitten vallen.. wanneer jij na je training direct een eiwit shake neemt gaan die eiwitten door naar je energie systeem waar je ze eigelijk niet wilt hebben? ze moeten naar je spieren ik ben van mening dat als je eerst banaatje, brood etc eet na je training en een half uur daarna je shake neemt het veel meer effect heeft aangezien de banaan en het brood je energie weer een beetje op pijl brengen en de eiwitten in de shake dus aan je spieren geleverd worden

miss heb je der wat aan

cheers

Comment

Die mening deel ik met Roy . Zo snel mogelijk na de training kh en een half uur na de training de whey shake.

Comment

Ben zelfs helemaal van de wei na de training afgestapt. Neem nu gewoon 200gr dextrose (ga daar overigens binnenkort weer mee stoppen, even een pauze) en een uur erna een liter melk of flink brood met vlees ofzo. Neem alleen nog wei bij het ontbijt.
          Jullie verhaal klinkt heel leuk, maar een weishake doet er ongeveer 1,5 uur over om opgenomen te worden. Een halfuurtje wachten vertraagt het dus alleen maar met een halfuur, qua totale opname zal het geen verschil maken, en ook niet of de eiwitten voor spieropbouw worden gebruikt of niet, slechts voor wanneer je lichaam ze krijgt.
          "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

Comment

Als jullie whey na de training overbodigvind wil ik dit sticky nog wel even onder de aandacht brengen. Dit is een sticky wat ik tegenwoordig wel vaker even onder de aandacht breng. Het is een duidelijke uitleg met ook de die ook onderbouwt worden..
            http://forum.bodynet.nl/sticky-onder...-training.html

Grtz..
            Pijn is niks meer dan een zwakte dat het lichaam verlaat.

Comment

Hier wat links die het nut betwijfelen, van wei na de training. Amino's zeg ik nog niks over, moet daar wat meer naar researchen.

sigpic

Comment

Ik volg de sticky al een tijdje letterlijk op.

Door zowel voor als na de training whey te nemen is er geen periode waarop er geen amino's beschikbaar zijn voor het lichaam. Hierdoor is het probleem van het opnamewindow van 1,5uur dus ondervangen.
                Becoming a human juggernaut!!!

Comment

op die link van jou staat ok een interesant stukje over inname van creatine na de training general.
                  creatine en kh na de training schijnen beter te zijn dan eiwitten en kh?

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post
                    Hier wat links die het nut betwijfelen, van wei na de training. Amino's zeg ik nog niks over, moet daar wat meer naar researchen.

zodra jij een onderzoekje leest die beweerd dat iets wel of niet werkt stap je ook gauw van je principes af he?

Comment

Dat is het geweldige van deze sport. Je geeft het best mogelijke advies met de kennis die je hebt, maar als je over betere bronnen struikelt moet je die accepteren en niet dogmatisch vasthouden aan wat er altijd werd gezegd. Voor jezelf mag je altijd je dogma vasthouden, maar je moet anderen altijd ook laten weten dat er andere kanten van het verhaal zijn zodat zij dat voor zichzelf kunnen beslissen.
                      Bodybuilding is een sport, een kunst en wetenschap tegelijk. De kunst is uitvlooien wat voor jezelf werkt, de sport is om kunst en wetenschap te combineren en de wetenschap is feiten accepteren zoals ze zijn en toepassen. Dat laat niks open voor principes. Principes staan vooruitgang in de weg.

sigpic

Comment

Jongens bedankt voor de info ga het op mijn gemak lezen en uitwerken jullie horen nog de resultaten van mij oja ik heb soms wat moeite met de afkortingen is er ergens een afkortingen lijst

Bedankt van een trainings maatje

Comment

We hebben er een topic voor. Staan er al een aantal in, als je er meer niet weet mag je ze daar vragen.
                          Last edited by GeneralIx; 13-02-2008, 16:57.

sigpic

Comment

Ik heb het stuk gelezen er staat een hoop in moet toe geven dat ik niet alles snap
                            maarja ik begin ook maar net met alles.
                            Kun jij mij wat tips geven omtrend de snelle suikers wat kan ik daar het best voor nemen
                            en wat bedoelen ze noa met bcaa`s is dit ook als suplement verkrijgbaar.
                            en in mijn voedingsschema heb ik te kort aan koolhydraten wat kan of wat is daar voor te verkijgen zodat ik dat extra kan toevoegen tijdens de training ik merk bij mij zelf dat ik er te kort van heb ik voel me iets chakie en wat lusteloos.

gr wilco

Comment

Snelste koolhydraat is vitargo, snelste suiker is dextrose.
                              Bcaa's kun je gewoon kopen in de betere sportzaak, zijn drie aminozuren in vrije vorm: L-Leucine, L-Isoleucine en L-Valine.
                              Tijdens de training kun je gewoon een sportdrankje of suikerwater drinken voor wat energie. Is nog goed voor je cortisolspiegel ook.

sigpic

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X