Bananen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Bananen

Wie heeft er verstand van bananen? dikmaker of goede koolhydraten?
    Vandaag vertelde iemand mij dat ze veel suikers en vetten bevatten...
    Ik lust ze graag dus het zou wel een kleine tegenvaller zijn.

Graag advies!
    stats; 187cm, 98kg, 17% BF

ideaal na het trainen en eventueel ontbijt/vroeg op de dag.

rest van de dag zou ik er afblijven

Comment

ik zou ze graag willen eten, alleen ik vind ze zooo onwijs smerig zelfs als ik ze in de blender doe samen met me shake>
      een dag niet getraind is een dag niet geleefd

Comment

Geloof dat ze goed zijn voor je potassium. Verder bevatten ze relatief veel suikers in vorm van fructose. Hoewel deze suiker niet zo gek veel doet met je insulinespiegel zou ik ze ook bewaren voor na de training of bij het ontbijt.
        "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Wat GeneralIx bedoeld is dat bananen rijk zijn aan kalium, en dat is weer een mineraal wat erg goed is voor je hart en je bloedvaten. Ik neem altijd een banaan als ik een koolhydraat tekort voel, na het trainen/s'morgens/na het vrachtwagens laden, en dat pept me erg snel weer op.
          Geniet, en drink met maten!

Comment

Originally posted by de sterkste ophaler View Post
            Wat GeneralIx bedoeld is dat bananen rijk zijn aan kalium, en dat is weer een mineraal wat erg goed is voor je hart en je bloedvaten. Ik neem altijd een banaan als ik een koolhydraat tekort voel, na het trainen/s'morgens/na het vrachtwagens laden, en dat pept me erg snel weer op.
            Klopt ja, ik was vergeten dat potassium in het Engels in het Nederlands kalium is.
            "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

Comment

Banaan na de training is prima
              Who's the Chef

Comment

Ideaal voedsel na een periode van inspanning.

Bananen bevatten overigens nagenoeg geen vet. Maar al zou dit wel zo zijn geweest dan had dit plantaardig vet (= onverzadigd vet) geweest
                Becoming a human juggernaut!!!

Comment

voeding

ben zelf ook naar een goed voedings schema aan het zoeken maar suiker en te veel vet is niet goed je moet pasta eten om zwaarder te worde spagetie macaronie lasaja en dat soort
                  you need people like me to point your fucking finger and say that's the bad guy

Comment

Originally posted by amersfoort View Post
                    ben zelf ook naar een goed voedings schema aan het zoeken maar suiker en te veel vet is niet goed je moet pasta eten om zwaarder te worde spagetie macaronie lasaja en dat soort
                    Denk dat je je nog ff wat beter moet inlezen gozer! Voedingsschema's zoek je niet, die maak je. Ze zijn namelijk persoonsgebonden en opgesteld aan de hand van jouw persoonlijke voedingsbehoefte.

Balans (goede verhouding koolhydraten, eiwitten, vetten) en timing (suikers bv wel na training niet voor het slapen gaan) zijn belangrijk. Enkel pasta vreten brengt je bijzonder weinig, net zou min als enkel bananen zou doen.

Comment

Zelfs apen eten niet elke dag bananen...en als zij het niet doen waarom wij dan wel?
                      Geniet, en drink met maten!

Comment

Zouden ze dan toch slimmer zijn?
                        getting back in shape...

Comment

Originally posted by Aphasia View Post
                          Zouden ze dan toch slimmer zijn?
                          Ze zijn over het algemeen wel veel sterker en gespierder

Comment

Originally posted by Heineken View Post
                            Ze zijn over het algemeen wel veel sterker en gespierder
                            Nieuwste gerucht is dat Bokito ook gaat meedoen aan de Mr O deze keer.

sigpic

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post
                              Nieuwste gerucht is dat Bokito ook gaat meedoen aan de Mr O deze keer.
                              Moet ie zich wel nog even scheren

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X