van 3 naar 7 maaltijden

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• van 3 naar 7 maaltijden

Omdat ik nog in de cut zit, heb ik naar aanleiding van Q and A get ripped mijn voeding vier weken geleden onder de loep genomen.

Verhoudingen eiwitten, vet en koolhydraten bekeken en een beetje mee geexperimenteerd. Verhoudingen moesten voor mij zijn: 175 gram eiwitten, 50 gram vet en 172 gram koolhydraten. De hoeveelheid koohydraten waren echter teveel voor mij (ben al een jaar lang gewend om tussen de 50 en 100 gram koolhydraten te eten en qua vetten kwam ik op de 20 gram per dag). Inmiddels heb ik nu sinds 2 weken het aangepast naar 7 maaltijden, eiwitten netjes verdeeld en de verhoudingen zijn nu: 180 gram eiwitten, 50 gram vet en 90 gram koolhydraten.

Ik merk echter dat ik sinds ik dit eet, ik het gevoel heb dat ik de gehele dag door honger heb. Is dit een juist teken? Of moet ik dan nog het een en ander aanpassen?
    Bis vincit, qui se vincit in victoria.

Op zich niet vreemd dat je honger hebt. Je eet minder koolhydraten/kcal. Normaal betekend dit dat je eiwitten dan omhoog moet gooien. Of is de kh die je minder eet meteen je 200-400kcal onder onderhoud om af te slanken? Dan is het ook logisch dat je honger kan ervaren de eerste paar weken en moet je even door heen.

Comment

Ik denk idd dat ik er even door heen moet. Het is alleen opvallend dat als ik hetzelfde in 3 maaltijden eet, ik minder last heb van honger dan dat ik hetzelfde eet in 7 maaltijden.

Comment

Ze moet sowieso weer aan de hoeveelheden voedsel wennen. Ze eet nu minder..daar staat haar maag nu niet naar. Dat hongergevoel verdwijnt vanzelf weer, tenzij ze een koolhydraat tekort heeft maar dan krijgt ze een licht gevoel in haar hoofd en gaat ze bibberen. Ik denk dat het gewoon een kwestie van tijd is en niet zozeer van kcal en koolhydraten.

@ Fanny

Natuurlijk is dat bij 3 maaltijden minder dat hongergevoel! Je vrat je vol. Nu eet je kleinere maaltijden dus je maag zit niet zo vol als eerst. Je raakt er vanzelf wel aan gewend.
        Geniet, en drink met maten!

Comment

Eventueel kun je een flinke kop bouillon drinken bij elke maaltijd. Nauwelijks kcal, en het vult je maag toch weer. Daarnaast houdt het je maag langer gevuld waardoor je minder honger hebt gedurende de dag.
          "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

@ ophaler: je hebt gelijk

Bedankt voor de reacties, mannen! Mijn lichaam moet waarschijnlijk gewoon wennen en ik moet er even door heen bijten.

Kop bouillon ga ik zeker proberen!

Comment

Originally posted by fanny View Post
              @ ophaler: je hebt gelijk

Bedankt voor de reacties, mannen! Mijn lichaam moet waarschijnlijk gewoon wennen en ik moet er even door heen bijten.

Kop bouillon ga ik zeker proberen!
              idd wennen.
              een gladde aal blijft altijd glad.

Comment

Weet het zo net nog niet mbt bouilion. Ja het is waar dat het weinig kcal is en een vol gevoel geeft. Maar zelf ben ik van mening dat je dan nog steeds een volle buik hebt en de maag weinig motivatie geeft te krimpen en aan te passen aan de grote van je nieuwe maaltijden.

Dus als ik zoiets zou doen zou het wel afgebouwd worden qua hoeveelheden zodat de maag mee gaat krimpen. Of in de ochtend voor een week of 2 lang 1 glas grapejuice voor het ontbijt en door het hongergevoel heen gaan.

Comment

Is juist prettiger om hem niet teveel laten krimpen i.v.m. de bulk er weer na. Maar afbouwen is zeker geen slecht idee als je erna op onderhoud wilt gaan zitten.
                  "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Veel water drinken neemt het honger gevoel ook weg
                    Who's the Chef

Comment

vaak is het hongergevoel ook een teken van uitdroging. Lijkt precies op honger, maar als je water drinkt verdwijnt dit. 2-3 liter wat per dag is volgens mij goed. Ik zelf doe 3-4 liter
                      22 jaar, 182 cm, 82 kg en 8,9% vet __________________________________________________ _________________________ Deadlift: 216 kg RDL: 5 x 200 kg FSQ: 115 kg PL SQ: 170 kg Benchpress: 115 kg

Comment

Originally posted by Leo1988 View Post
                        vaak is het hongergevoel ook een teken van uitdroging. Lijkt precies op honger, maar als je water drinkt verdwijnt dit. 2-3 liter wat per dag is volgens mij goed. Ik zelf doe 3-4 liter
                        3-4 liter water op een dag? Wow!

Ik kom zelf niet verder dan 2-2,5 liter op een dag, of ik moet tijdens het sporten veel vocht verloren hebben, dan komt er nog een 0,5 liter bij.

Bouillon ga ik alleen in de avond drinken bij een maaltijd. In de avonden heb ik het meeste honger. En anders ga ik heet water met citroen drinken. Ook daar schijnt je maag van te krimpen. Tenminste dat zeggen ze.

Ik wil wel graag mijn maag laten krimpen, bulken ga ik denk (ik nu) niet zo snel doen. Wat ik weet van eerdere pogingen is dat de eerste 3-4 dagen het ergst zijn qua honger en dat daarna je lichaam eraan begint te wennen. Er even doorheen dus.

Comment

je maag krimt niet van citroen. Da's een fabeltje. Gewoon geduld hebben en je netjes aan je voedingschema houden is het beste wat je kunt doen.
                          Ow ja, en water drinken doe je best goed hoor. Twee-eneenhalve liter water per dag is sowieso meer dan wat het voedingcentrum adviseerd. Als je meer kunt drinken zou ik het overigens wel doen omdat water nou eenmaal veel voordelen bied en het nul calorieeen levert
                          Geniet, en drink met maten!

Comment

De eerste week is het zwaarst.
                            Ik zelf heb er na een week of 4-5 weer last van.
                            Who's the Chef

Comment

Originally posted by fanny View Post
                              Bouillon ga ik alleen in de avond drinken bij een maaltijd. In de avonden heb ik het meeste honger. En anders ga ik heet water met citroen drinken. Ook daar schijnt je maag van te krimpen. Tenminste dat zeggen ze.
                              't Honger gevoel blijft wel een beetje, ook na een paar weken nog. Dat hoort nu eenmaal bij cutten. De bedoeling is ook dat je om de zoveel weken weer ietsje lager in de koolhydraten gaat zitten terwijl je cut, en dan wordt het weer erger. Het gevoel blijft dus, maar je went eraan het de hele dag te voelen. Althans, zo ervaar ik het.

Ik zou trouwens persoonlijk voorzichtig zijn met bouillon. Het is wel lekker en misschien vult het ook wel, maar er zit veel zout in en afgezien van het feit dat dat niet goed voor je is ga je er ook vocht van vasthouden. Dat demotiveert en misleidt tijdens metingen.

Just my two cents

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X