Mijn voedingsschema

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Mijn voedingsschema

voedingsschema nu:
    kcal eiwitten
    maaltijd1: -333ml magere melk 110 10
    -boterhammen (4stuks) 300 10
    -kaasbeleg 118 16
    -vleesbeleg 123 4,8
    -water / /

maaltijd2: -1blik tonijn 113 27
    -boterhammen (2stuks) 150 5
    -water / /

maaltijd3: -333ml magere melk 110 10
    -boterhammen (4stuks) 300 10
    -kaasbeleg 118 16
    -vleesbeleg 123 4,8
    -water / /

maaltijd4: -magere yoghurt (400gr) 132 13,6

maaltijd5: -warm ? ?
    -water / /

maaltijd6: -blik tonijn 113 27
    -boterhammen (2stuks) 150 5
    -water / /

TOTAAL: 2000 160

Dit totaal is dus zonder avondeten, ik eet meestal een dubbele portie avondeten dus schat ik dat ik wel boven de 500 kcal zit daarvoor en redelijk wat eiwitten ook.

Ik ben dus 178 en weeg 65 kg en mijn vetpercentage heb ik op twee sites berekent, op de ene site kwam ik 8% uit en op de andere site 10%. Ik zou graag zwaarder en groter worden (in spieren, niet in vet) zoals de meesten hier waarschijnlijk. Mijn vraag is: -

-1 wat vinden jullie van mijn voedingsschema?

-2 heb ik niet TEVEEL eiwitten? Ik heb gelezen dat je ongeveer 3g per kg lichaamsgewicht moet hebben als je veel traint, maar ik ben nog maar net begonnen met trainen en train nu 2 x per week. Ik heb ook gelezen dat eiwitten die niet gebruikt worden, omgezet worden in vet. Dus waarschijnlijk zit ik met avondeten bij aan iets van 190 eiwitten.

Even voor je verplaatst.

Bij je ontbijt zou ik ook wei nuttigen. Zou kwark voor het slapengaan eten. Verder is het niet echt slecht, hoewel de verdeling van de maaltijden beter zou kunnen. Nu eet je af en toe best veel en dan weer relatief weinig.

Meer dan 3 gr eiwitten per kg lichaamsgewicht is niet erg hoor, zit er zelf ook ruim boven.
    "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Eet je geen fruit? Zo nee, dan zeker vitamine C/multivitamine nemen. Ik zou ook even je koolhydraten en vet inname berekenen, is ook belangrijk. En een aantal honderd calorieën boven je dagelijkse behoefte gaan zitten zodat je massa sneller toeneemt. Met 65 kg bij 1.78 hoef je je daar ook niet al te druk over te maken en met wat cardio naast de KT kun je je BF goed onder controle houden. Voor sneller resultaat ook wat meer gaan sporten, minstens 3-4 keer per week.

Comment

Originally posted by steentje View Post
        Eet je geen fruit? Zo nee, dan zeker vitamine C/multivitamine nemen. Ik zou ook even je koolhydraten en vet inname berekenen, is ook belangrijk. En een aantal honderd calorieën boven je dagelijkse behoefte gaan zitten zodat je massa sneller toeneemt. Met 65 kg bij 1.78 hoef je je daar ook niet al te druk over te maken en met wat cardio naast de KT kun je je BF goed onder controle houden. Voor sneller resultaat ook wat meer gaan sporten, minstens 3-4 keer per week.
        Cardio bij je bulk is onzin, tenzij je in topconditie moet of wil blijven. Enige wat je doet is je kcal overschot verkleinen of zelfs volledig teniet doen. Alles wat je eraf traint met cardio moet je er extra bij eten om te blijven bulken.
        "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

Comment

Ja, zoals je schreef GeneralIx, onzin, tenzij... Kwestie van niet teveel cardio natuurlijk.

Comment

Hoe meet je nou 333 ml af
            Van sommige mensen kan ik niet begrijpen dat ze van miljoenen zaadjes de snelste zijn geweest

Comment

Originally posted by Tigra View Post
              Hoe meet je nou 333 ml af
              Met sommige mokken/glazen haal je er drie uit een liter.

Comment

hoeveel koolhydraten en vetten heb je dan nodig per dag?

Comment

eve

Originally posted by Alex- View Post
                  hoeveel koolhydraten en vetten heb je dan nodig per dag?
                  dat maakt bij jou niks uit want je zit onder je gewicht.

als je naar de supermarkt gaat moet je kijken voor becel dieet olie .

elke dag boven je voeding 100 ml weg eten.

dat levert je ongeveer 890 gezonde calorieen op zonder vet te worden.

Comment

Hoeveelheid kh en vetten die je nodig hebt hangen altijd samen met hoeveel je weegt en je leeftijd en bodyfat. Ondergewicht of niet. Verder is het zeer onverstandig om in een keer 890kcal extra te gaan eten, daar ga je wel degelijk vet van worden. Gewoon rustig opbouwen, en zorgen dat alles in orde is. Pas als je daar niet al te vet van wordt kun meer boven je behoefte gaan zitten.
                    Hoeveel je nodig hebt kun je berekenen aan de hand van een site uit onze voedingssticky.

sigpic

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post
                      Cardio bij je bulk is onzin, tenzij je in topconditie moet of wil blijven. Enige wat je doet is je kcal overschot verkleinen of zelfs volledig teniet doen. Alles wat je eraf traint met cardio moet je er extra bij eten om te blijven bulken.
                      is het eigenlijk mogelijk om vetpercentage te verlagen terwijl men toch aan het bulken is?

vroeg ik me even af..

Comment

nee

[quote=Farmer;429731]is het eigenlijk mogelijk om vetpercentage te verlagen terwijl men toch aan het bulken is?

vroeg ik me even af..[/quote

nee dat kan niet ,bulken zecht alles al.
                        ga eerst maar lekker eten en niet teveel piekeren,zal je nou wat vetter worden ga je gewoon its terug met de calorieen.
                        niet teveel ,dan maar iets meer herhalingen met de training.
                        maar niemand kan dit voor je uitleggen, je moet eerst je lichaam ontdekken hoe die reageert op alles.maar dat leer je snel.

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post
                          Meer dan 3 gr eiwitten per kg lichaamsgewicht is niet erg hoor, zit er zelf ook ruim boven.
                          hoeveel gram eiwitten neem jij dan? ik zit nou op 230 gram ongeveer (bijna 3 gr/kg) en ik moest zelfs moeite doen om het daarop te krijgen, zat eerst op 260 ofzo. Stond er niet ergens in een topic van punani dat 2,5 gr/kg al voldoende was en meer onzin?
                          22 jaar, 182 cm, 82 kg en 8,9% vet __________________________________________________ _________________________ Deadlift: 216 kg RDL: 5 x 200 kg FSQ: 115 kg PL SQ: 170 kg Benchpress: 115 kg

Comment

Originally posted by Leo1988 View Post
                            hoeveel gram eiwitten neem jij dan? ik zit nou op 230 gram ongeveer (bijna 3 gr/kg) en ik moest zelfs moeite doen om het daarop te krijgen, zat eerst op 260 ofzo. Stond er niet ergens in een topic van punani dat 2,5 gr/kg al voldoende was en meer onzin?
                            Huidige schema zo'n 270-280. Is 270/76=3,55gr eiwit/kg lichaamsgewicht. Let wel dat ik hierin ook de broodeiwitten e.d. meeneem. Als ik die weglaat zit ik gemiddeld op een gram of 210/76=2,8gr/kg.

sigpic

Comment

ooohw oke dan, ja daar hadden we het volgens mij laatst ook nog ff over. Die tel ik niet meer mee (evenals met brinta, havermout etc). Ik vond het al veel, ik wilde bijna mn voedingsschema aan gaan passen
                              22 jaar, 182 cm, 82 kg en 8,9% vet __________________________________________________ _________________________ Deadlift: 216 kg RDL: 5 x 200 kg FSQ: 115 kg PL SQ: 170 kg Benchpress: 115 kg

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X