Ongekookte havermout

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Ongekookte havermout

Hey allemaal,

Ik gooi sinds kort een halve liter melk, 30g whey70 en 120g havermout in een blender, met een schep vruchtenkwark voor de smaak ( bulken hè) als ontbijt.

Maar nu las ik laatst ergens(Ben de bron zo kwijt, zal later vandaag nog wel ff kijken en hem er dan bij posten) dat ongekookte havermout niet verteerd en er de volgende dag vrolijk weer mee uitkomt tijdens je dagelijkse boodschap.
    En dat aangezien het niet verteerd de koolhydraten dus nutteloos zijn.

Dus ik vroeg me af heeft iemand hier enig ervaring met ongekookte havermout en/of nuttige info betreffende dit onderwerp? Is het maar een fabeltje of is het echt onverteerbaar ongekookt?

Ik hoor graag jullie reacties!

~Kaluro

Volgens mij werkt het niet zo, het kan zijn dat de havermout niet volledig word verteerd, maar grotendeels waarschijnlijk wel.
    If you can see Chuck Norris, Chuck Norris can see you. If you can't see Chuck Norris, you may only have seconds to live.

Comment

Volgens mij wordt het makkelijker verteerd als je het kookt. Staat geloof ik ook op het pak dat je het moet koken (correct me if Im wrong).

Nutteloos is het echter niet hoor om het ongekookt te nemen, want er wordt toch echt wel een groot deel door je lichaam gebruikt. Anders zou ik nooit veel energie hebben s'ochtends.
      Last edited by Heineken; 22-03-2008, 23:42.
      Becoming a human juggernaut!!!

Comment

Zal eerder een fabeltje zijn zeker?
        getting back in shape...

Comment

Originally posted by Aphasia View Post

Ik denk van wel.
          If you can see Chuck Norris, Chuck Norris can see you. If you can't see Chuck Norris, you may only have seconds to live.

Comment

Originally posted by Aphasia View Post
            I sure hope so
            Er gaat niets boven een snel ontbijt met een lading ongekookte havermout erin.

Comment

Originally posted by Kaluro View Post
              I sure hope so
              Er gaat niets boven een snel ontbijt met een lading ongekookte havermout erin.
              Waarom een snel ontbijt, je ontbijt is de belangrijkste maaltijd van de dag. Ongekookte haver dat is voer voor dieren.

Comment

vandaar kvond het al zo smerig is voor dieren dus lekker dan maar niet heus :S

Comment

Mensen zijn in feite ook dieren. Niet dat ik meteen een bak frolic gaan aanvallen, maar havermout blijft mijn koolhydraatbron nr 1 hoor
                  Geniet, en drink met maten!

Comment

haha

Originally posted by de sterkste ophaler View Post
                    Mensen zijn in feite ook dieren. Niet dat ik meteen een bak frolic gaan aanvallen, maar havermout blijft mijn koolhydraatbron nr 1 hoor
                    heelemaal mee eens.
                    en darbij havermout als je die kookt is gewoon makkelijker te eten.
                    maar zeggen toch ook altijd eten als en paard .
                    dan groei je als en paard.

Comment

mmm Havermout weet ik eigenlijk niet maar van Brinta weet ik dat het absoluut geen kwaad kan als je dit met koude melk en wat whey mixed en opdrinkt.

Comment

Originally posted by Fanatic View Post
                        Waarom een snel ontbijt, je ontbijt is de belangrijkste maaltijd van de dag. Ongekookte haver dat is voer voor dieren.
                        Ik moet iedere dag 8:30 op mn werk zijn, en ik heb nou niet echt zin om voor 6:00 mijn bed uit te komen

Daar komt nog bovenop dat als je rond de 4500kcal + aan't eten bent, eten er echt niet leuker op wordt. Dus ik ben blij als ik mn maaltijd weer op heb
                        Sure er zullen vast mensen zijn die die mening niet delen maar ik raak toch redelijk snel uitgekeken op een bruin brood brood bulk dieet. ( ¾ brood per dag eten)

En ik krijg 's ochtends vrij weinig naar binnen (don't ask me why?), maar een shake met 500ml melk, 24g whey en 150g havermout lukt dan weer wel omdat ik dat in 1 keer achterover kan slaan. Maar als ik het kook dan krijg ik misschien net de helft op met geluk, dus dat schiet niet op.

Maar ok back on topic, volgens vele van jullie is het dus wél verteerbaar en worden wel alle koolhydraten gebruikt?

Comment

Originally posted by Kaluro View Post
                          Maar ok back on topic, volgens vele van jullie is het dus wél verteerbaar en worden wel alle koolhydraten gebruikt?
                          Ja, de maagsappen van de mens zijn sterk genoeg om havermout te verteren. Bovendien is de normale havermout die je koopt al gestoomd in het fabricageproces om te voorkomen dat het bederft en is dus al niet meer rauw. Wel beter om havermout of welk voedsel dan ook te kauwen ipv in een shake naar binnen te slurpen. De enzymen die vrijkomen bij het kauwen zijn stap 1 van het spijsverteringsproces.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                          X