snel werkend eiwit traag werkend eiwit??!?!?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• snel werkend eiwit traag werkend eiwit??!?!?

hellow hellow mijn naam is harald ben sinds kort aan et trainen en lees hier veel dingen over eiwit dit en eiwit dat.

en wil der wel wat meer over weten.

ik ben geen vis eter. wel eet ik graag vlees heel graag zelfs eieren ben ik ook niet vies van. voor de rest eet i kveel pindakaas.

mar het is slim om in de ochtend grote hoeveelheid snel werkend eiwit te nemen>?!! en dit zit in vlees>?kip? ei>? pindakaas?

ik gebruik momenteel zelf soya eiwit. omdat ik momenteel de financiele middelen even niet heb om de duurdere merk eiwitten te kopen. zoals ik begrepen heb is soya eiwit traag werkend eiwit>? en dit is dus verstandig om voor et slapen gaan te nemen>? ik neem et eigenlijk regelmatig over de dag.??

tips over voeding qua eiwitten traag werkende/ snelwerkende eiwit zijn welkom!!!

alvast bedankt Grtz harald

hey harald, 's ochtends is het eigenlijk veel belangrijker dat je koolydraten pakt, ,pak je shake na het trainen of lichamelijke inspanning voor herstel van je spieren.. eiwitten van dynmatize en pro, geef ik de meeste voorkeur aan.. oppassen met goedkope eiwitten ivm zoetstoffen.. beter goede kwal ipv slechte, anders ben je op t einde nog duurder uit..

Het beste kun je 2 shakes op een dag pakken want de rest van je eiwitten pak je uit je overige voeding, voor het slapen kun je best een shake pakken.. kwa langzaam en snel werkenden vind ik een beetje onzin

Comment

Eigenlijk moet je ontbijt uit alles bestaan. Onverzadigde vetten, Koolhydraten, Eiwitten zowel traag als snel opnemend. Dit om je verbranding zo snel mogelijk weer aan de praat te krijgen. Daarom is melk/brinta met wat wheij er door heen een behoorlijk goed ontbijt. Je kan daar eventueel nog wat 1-2 eieren bij doen waar je ook het eigeel van eet ivm de vetten.

Snel opneembare eiwitten zijn simpel gezegd vloeibare eiwitten. Het lichaam hoeft deze niet te verteren en kan het snel gebruiken. Whey, Soya Isolaat shakes en (ondanks dat het niet verstandig is vanwege een minimale kans op salmonella) rauwe eieren. Snelle eiwitten zijn in de ochtend verstandig omdat het Cortisol onder drukt, idem na een training. Cortisol is spierafbrekend.

Tragere eiwitten neem je de rest van de dag. Eieren, vis, kip, paard, koe, soya, magere kwark. Voor het slapen gaan probeer je ook tragere eiwitten te nemen. Het lichaam maakt hier casseine van en kun je de hele nacht op teren en zorgt er voor dat je lichaam later Cortisol begint aan te maken. Begin van de nacht maakt je lichaam ook groeihormoon aan en als je voldoende eiwitten in je lichaam hebt zitten rond die tijd krijg je effectiever spierherstel en alles. Aangezien het om casseine gaat kun je ook casseine shakes nemen ipv trage eiwit bronnen.

Comment

Soya is geen langzaam eiwit (ei trouwens ook niet naar mijn weten), er gaat hier ergens nog een topic over soya. Het is wel langzamer dan whey maar zit niet veel verschil in.

Comment

Originally posted by gais_der_german View Post
          Soya is geen langzaam eiwit (ei trouwens ook niet naar mijn weten), er gaat hier ergens nog een topic over soya. Het is wel langzamer dan whey maar zit niet veel verschil in.
          Soja-eiwit geeft in combinatie met wei-eiwit en calciumcaseĂŻnaat een
          trapsgewijze afgifte van aminozuren. Eerst komen de aminozuren van
          wei-eiwit snel in het bloed, dan die van soja-eiwit en later de
          aminozuren afkomstig van calciumcaseĂŻnaat.

Het nieuwe eiwit Collageen Hydrolysaat Sol D is ook geschikt om voor het slapen gaan te nemen. Dit eiwit zorgt ervoor dat er bijna 5 á 7 uur eiwitten aan het lichaam worden afgegeven, zodoende wordt spierafbraak \'s nachts voorkomen. Je kunt het innemen als een shake, of vermengen met je kwark.

Comment

Omdat de melkeiwitten ontzettend in prijs stijgen, wilde ik kijken of ik als vervanger van de calcium casseinaat, soja isolaat kan gebruiken. Soja doet er 4 uur over voor het wordt opgenomen, calcium casseinaat 2 uur. Als ik die twee zou mengen kom ik uit op 3 uur, maar het eiwitgehalte blijft op 90% zitten. Ik kan hem natuurlijk ook fifty/fifty mengen met een wheyeiwit kom ik op een opname uit van 2 uur, het eiwitgehalte komt dan uit op 80%.
            Dit is een quote van bodyfood, hieruit blijkt dat soya niet echt geschikt is voor het slapen gaan. Of je je moet het in combi met kwark nemen.

Comment

Originally posted by Fanatic View Post
              Soja-eiwit geeft in combinatie met wei-eiwit en calciumcaseĂŻnaat een
              trapsgewijze afgifte van aminozuren. Eerst komen de aminozuren van
              wei-eiwit snel in het bloed, dan die van soja-eiwit en later de
              aminozuren afkomstig van calciumcaseĂŻnaat.

Het nieuwe eiwit Collageen Hydrolysaat Sol D is ook geschikt om voor het slapen gaan te nemen. Dit eiwit zorgt ervoor dat er bijna 5 á 7 uur eiwitten aan het lichaam worden afgegeven, zodoende wordt spierafbraak \'s nachts voorkomen. Je kunt het innemen als een shake, of vermengen met je kwark.
              Helemaal voorkomen wordt het natuurlijk nooit of moet je hiervan een portie van 100gr oid nemen?

Is dit goedje ook te koop en is er meer over bekend?

Comment

Klinkt interessant Fanatic.. link us

Comment

Originally posted by Tjaaaa View Post
                  Klinkt interessant Fanatic.. link us
                  Body-Food® International

GME - de vereniging van de Europese gelatinefabrikanten

Comment

Originally posted by gais_der_german View Post
                    Dit is een quote van bodyfood, hieruit blijkt dat soya niet echt geschikt is voor het slapen gaan. Of je je moet het in combi met kwark nemen.
                    Je gebruikt kwark voor de langzame eiwitten calcium casseĂŻnaat, die worden binnen 2 uur opgenomen. Er staat geschreven in de quote dat soja er 4 uur over doet, dus lijkt het mij dat je meer aan soja hebt, 4 uur is toch langer dan 2 uur.....

Je kunt het natuurlijk ook vermengen met kwark, dan gebruik je zowel dierlijke alsmede plantaardige eiwitten. Dat is volgens ingewijden de ideale combinatie van eiwitten....

Comment

Je kan daar eventueel nog wat 1-2 eieren bij doen waar je ook het eigeel van eet ivm de vetten.
                      hier ben ik het absoluut niet mee eens. aangezien ik dieet om men cholesterolwaarde naar beneden te krijgen, weet ik heel erg goed dat ik geen eieren mag eten vanwege de dooier. wel het eiwit. de dooier bevat gemiddeld 32g vet per 100gram en 1300mg cholesterol. er zit absoluut niets goed van vetten in de eidooier.

greetz

Comment

*zucht*

Cholesterol bestaat uit LDL en HDL. De ene is slecht en de ander is goed. Eidooiers zijn helemaal niet zo slecht als men denkt. Zoek eens op ergogenics.org voor een onderzoek er over.

Enige waar je als individu op kan beroepen is het aspect dat elk individu anders op bepaalde stoffen reageerd. De 1 kan goed met koffie overweg en zal er positieve resultaat mee boeken. Een ander persoon kan niks van caffeine hebben.

Ik eet zo'n 40-50 eieren per week en heb geen problemen. Sterker nog me cholesterol is lager dan toen ik een vetzak was.

Comment

Originally posted by Falstyr View Post
                          Ik eet zo'n 40-50 eieren per week en heb geen problemen. Sterker nog me cholesterol is lager dan toen ik een vetzak was.
                          Eieren met eigeel of alleen het eiwit?

Comment

Eigeel is afhankelijk of ik aan me tax voor vet zit of niet. Dus 4 per dag met eigeel gemiddeld.

Comment

Je kunt beter eigeel eten dan varkensvlees. Van varkensvlees zal je LDL sneller stijgen dan van het eten van eigeel.
                              Sowieso vind ik dat varkensvlees een pissmaak heeft
                              Geniet, en drink met maten!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X