zoetstof

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

En een tweede verschil: de smaak. Die sluit volgens Coca-Cola beter dan de lightversie aan op die van de traditionele Coke. Zero bevat in plaats van suiker de zoetstoffen acesulfaam potassium en aspartaam. Coca Cola Light bevat drie zoetstoffen.

Comment

Originally posted by raaf View Post
      Ik heb nog even een klein vraagje. Ik vind producten zoals kwark niet egt super lkkr. Ik weet dat je dr allerlei variaties aan stoffen door kunt gooien. Zelf doe ik er altijd zoetstof doorheen. Laatst hoorde ik echter dat dit nog slechter is als gewone suiker. Weet iemand of het klopt dat zoetstof slechter is als gewone suiker??

Hoewel Stevia (Splenda) verboden is als zoetstof kun je het toch her en der kopen in nederland (waarschijnlijk niet direct onder die naam). Het is namelijk als extern stofje níet verboden, het werkt bijvoorbeeld ook tegen enkele huidaandoeningen. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat je zelf kunt bepalen of je het voor andere doeleinden gebruikt.
      Kwestie van even goed zoeken.

Jaap
      powersupplements.nl - supplementen en advies over fitness/bodybuilding

Comment

Originally posted by Tjaaaa View Post
        En een tweede verschil: de smaak. Die sluit volgens Coca-Cola beter dan de lightversie aan op die van de traditionele Coke. Zero bevat in plaats van suiker de zoetstoffen acesulfaam potassium en aspartaam. Coca Cola Light bevat drie zoetstoffen.
        Maar in coca cola zero zit 3x zoveel aspartaam dan in coca cola light. Aantal mede scholieren had dat onderzocht voor hun profielwerkstuk met een gaschromatograaf.
        "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Originally posted by Falstyr View Post
          Ik zou ipv zoetstof kaneel of wat honing door de magere kwark gooien. Maar goed Aspartaam is niet schadelijk, maar zoals kaneel heeft het ook geen toegevoegde waarde behalve smaak.
          Kaneel heeft een gunstige invloed op de groeihormonen. Vadaar dat BB ers vaak 3x p/d een thee lepeltje innemen.
          een gladde aal blijft altijd glad.

Comment

Originally posted by Power Supplements View Post
            Hoewel Stevia (Splenda) verboden is als zoetstof kun je het toch her en der kopen in nederland (waarschijnlijk niet direct onder die naam). Het is namelijk als extern stofje níet verboden, het werkt bijvoorbeeld ook tegen enkele huidaandoeningen. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat je zelf kunt bepalen of je het voor andere doeleinden gebruikt.
            Kwestie van even goed zoeken.

Jaap
            splenda is sucralose en dat is iets anders dan stevia....!

De potentiële gevaren van sucralose.

Comment

Originally posted by flashman View Post

De potentiële gevaren van sucralose.
              Dus ook eiwitten gezoet met aspartaam blijken beter te zijn,
              dan de eiwitten die gezoet zijn met sucralose....

Comment

Je hebt gelijk, mijn fout! En inderdaad, zonder zoetstof is natuurlijk altijd beter!

Jaap
                powersupplements.nl - supplementen en advies over fitness/bodybuilding

Comment

voordeel van sucralose is dat je het kunt verwarmen, aspartaam niet

mocht je een schep whey bij je warme brinta willen gooien !!

Comment

Originally posted by Power Supplements View Post
                    Een recent onderzoek waarin weer aangetoond wordt dat aspartaam kankerverwekkend is.

Ik drink de yokidrink ook graag met suiker i.p.v zoetstof, maar ik zie de suikerloze versie steeds meer oprukken.. Wat me erg stoort in de supermarkt is dat er steeds vaker zeer onduidelijk op de verpakking staat of er zoetstoffen in zitten of niet.

Stevia is de toekomst. Nu nog de acceptatie in Europa!

Jaap
                    Dat wekt mijn interesse. Dit is dus wel gewoon gezond? (zo te lezen wel)

(ik drink trouwens ook coca cola zero en gebruik zoetstof)

Comment

ik ben blij dat er nog 1 persoon op deze wereldbol vertrouwen in de overheid heeft.....(roken was vroeger ook niet slecht...)

Stevia - suikervervanger

Ik ken trouwens geen een persoon, die cola light drink of andere light produkten gebruikt, die slank is en eventueel ook daadwerkelijk afvalt.
                      Ik ben 4jaar geleden 20+kg afgevallen op een dieet opgesteld door een dieetiste en ik mocht zoveel cola light drinken op een dag als ik wilde. En ik dronk ook wel gemiddeld een litertje per dag. Heb er geen negatieve effecten van ondervonden op het afslankproces

Comment

Originally posted by Spectral View Post
                        Ik ben 4jaar geleden 20+kg afgevallen op een dieet opgesteld door een dieetiste en ik mocht zoveel cola light drinken op een dag als ik wilde. En ik dronk ook wel gemiddeld een litertje per dag. Heb er geen negatieve effecten van ondervonden op het afslankproces
                        denk ook niet dat flashman het op die manier bedoelde

ik heb toch nog een bestelling uitstaan bij supplementmarket ik ga eens kijken of er nog een potje stevia van $5,80 bij kan

Comment

Ik gebruik al jaren aspartaam en producten waarin aspartaam verwerkt zit. Ik heb er tot op heden nog geen enkel nadelig effect van ondervonden. Ook in mijn directe omgeving zijn mensen die dagenlijks nog meer aspartaam tot zich nemen dan ik (en gedurende een veeeeeeel langere periode dan ik) en die hebben er ook (nog) geen nadelige effecten van ondervonden.
                          Geniet, en drink met maten!

Comment

voordeel van sucralose is dat je het kunt verwarmen, aspartaam niet

mocht je een schep whey bij je warme brinta willen gooien !!
                            De zoetstof aspartaam lost ook op in warme dranken.
                            Als de aspartaam in jou whey niet oplost, dan zit er iets anders in....

Comment

het gaat er om dat er giftige stoffen vrij komen als je aspartaam verwarmt

E951 aspartaam - Objectief

Comment

het gaat er om dat er giftige stoffen vrij komen als je aspartaam verwarmt

E951 aspartaam - Objectief
                                Onzin, dit onderzoek is geen, wetenschappelijk onderzoek.
                                Als het waar zou zijn dan kun je nagenoeg niets meer eten en drinken, immers het zit bijna overal in. Ik gebruik het al jaren in mijn koffie en thee en met mij miljarden andere mensen. Maar het is nog nimmer wetenschappelijk bewezen, dat het kankerverwekkend is.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X