havermout/brinta vs brood

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• havermout/brinta vs brood

Wat ik me afvraag.
    Havermout en brinta zijn complexe koolhydraten. Deze geven dus langer energie en het kost je lichaam meer deze te verbranden. Nu zie ik veel eetschemas waar veel brood in zit. Is het dan niet slimmer om al je broodcosumptie te vervangen door brinta of havermout?? nb mijn doel is primair vet verbranden.

Alvast bedankt voor de reacties.

N2
    Start: 123 kg Nu: 95,6kg (13,2% vet)

Antwoord is kort: ja.
    "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

En andere koolhydraten neem je in combinatie met vezels uit broccoli/selderij/bloemkool voor nog meer verbranding :P

mmmm brinta met prei....sorry op dit moment in het V-diet klinkt alles lekker

Comment

Als je brood eet eet dan zo grof en donker mogenlijk brood. En eet het niet te veel. De meest geschikte complexe koolhydraatbronnen zijn groenten, rijst, havermout en brinta, volkorenpasta en volkoren noodles. fruit moet je in de vetverbrandingsfase eigenlijk alleen s'morgens en net na de training eten. Een ander tijdstip van de dag is daar weer minder geschikt voor.
        Geniet, en drink met maten!

Comment

2/3uur voor sporten neem je dus langzame/complexe kh.
          En 1uur voor het sporten kan je nog een kleine portie kh nemen met een iets hogere GI-index: appel, plak ontbijtkoek, mueslireep enz.
          Na sporten moet je toch kh nemen met een gemat. tot hoge GI-index nemen? Dus fruit, honing, fruitsap. Kan ik dan ook gedroogde fruit nemen? Of is dat een te hoge GI-index?

Klopt dit verhaal een beetje?

En hoe zit het met onbijtkoek? Hoort dat bij lage of hoge GI-index?
          Als hoog, kan ik dat ook nemen na sporten? Of zijn de kh te complex?
          (Ik eet glutenvrije ontbijtkoek, en er zitten maar 28gr kh per 100gr in. ipv 70gr, maar ja het blijft natuurlijk suiker)

Ik ben aan het cutten, trouwens.

Comment

TESTOSTERONE NATION - Lean Eatin' - Part II
            Meer info over de Glycemic en Insuline Index. Als je het goed wilt doen moet je beiden gebruiken anders ga je problemen krijgen. Maar het is vrij complex van opzet en zodoende zijn er fouten ingeslopen. Van wat ik begrijp zijn ze in Amerika bezig een nieuwe index te maken die veel simpeler qua opzet en gebruik is. Zelf laat ik de GI en II gewoon links liggen.

Zelf plan ik me maaltijden 3 uur uit elkaar. Om 15.00 is dan een maaltijd met proteine/complexe koolhydraten. 16.00 sporten. 17.30-18:00 een maaltijd met proteine/koolhydraten/vezels (Kip met broccoli bijv). Post en pre workout supplementen doe ik weinig tot niks mee tijdens de cut (Creatine/BCAA's meer niet). Zorg gewoon dat je voldoende complexe koolhydraten hebt in de maaltijd voor en na het sporten. Maar goed het heeft ook te maken met je lichaam. De ene heeft wel supplementen zoals dextrose nodig voor energie gedurende de training terwijl het andere lichaam totaal anders met koolhydraten om gaat. Dus moet jezelf uitvogelen in welke catagorie je valt.

Als je merkt dat je na het sporten regelmatig erg duizelig bent en laag in energie voeg dan wat snelle suikers toe zoals een pakje druivensap, dextrose, vanwege de insuline piek na het sporten is een stuk fruit ook nog wel te doen. 45-60mins na het sporten moet je toch een volledige maaltijd nemen. Dus hebt alleen iets nodig om die tijd te overbruggen.

Ontbijtkoek, meuslirepen, breakers, ander soortige tussendoortjes en weet ik veel wat er nog meer is kun je beter links laten liggen. Te veel suikers en andere zooi.

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post
              Antwoord is kort: ja.
              En een paar broodmaaltijden vervangen door rijst voor de afwisseling is ook goed als je je BF omlaag wil hebben.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
              X