Voedingsschema

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Voedingsschema

Lichaamsgewicht 53 KG
    Taille omtrek 79 CM
    Nek omtrek 36 CM
    Vetpercentage 14 %
    Vet Vrije Massa 45.6 Kg
    Basisbehoefte 1093.6 Kcal
    Sporttoeslag 109.4 Kcal
    Arbeidstoeslag 546.8 Kcal
    Sportieve Arbeidstoeslag 400 Kcal
    ------- +
    Totale Dagelijkse Behoefte 2150 Kcal

Dagelijkse Behoefte Eiwitten 100 Gram
    Dagelijkse Behoefte Vetten 48 Gram
    Dagelijkse Behoefte Koolhydraten 330 Gram

zoals je kan zien zit heb ik dus niet genoeg koolhydraten van het vet ben ik niet zeker moet ik op het totaal letten of verzadigd?
    wat ik me af vroeg is of iemand nog suggesties heeft voor meer koolhydraten en zijn er bepaalde dingen die er bij moeten komen ik heb bijvoorbeeld gelezen over shakes en whey? is het noodzaak en zo ja waar te koop.
    ik heb het avond eten bewust niet meegerekend omdat het nooit zeker is wat er gemaakt word en of er wat gemaakt word.

alvast bedankt voor uw tijd
    Groeten, Lorenzo.

edit: (ps ben van plan om te aan te komen)

Ik zie maar vier maaltijden, maak er eens zes van. Beschuit en smeerkaas zijn wat mij betreft rotzooi, net als volle kwark. Veel te veel verzadigd vet.
    Goede koolhydraatbronnen zijn havermout, brinta, rijst en in iets mindere mate brood. Om aan je goede vetten te komen (nu gaat je volle kwark het raam uit namelijk) moet je pindakaas/tahin/iets in die trant op je brood doen en opeten.
    Probeer er eens wat mee en ik reageer weer.
    "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post
      Ik zie maar vier maaltijden, maak er eens zes van. Beschuit en smeerkaas zijn wat mij betreft rotzooi, net als volle kwark. Veel te veel verzadigd vet.
      Goede koolhydraatbronnen zijn havermout, brinta, rijst en in iets mindere mate brood. Om aan je goede vetten te komen (nu gaat je volle kwark het raam uit namelijk) moet je pindakaas/tahin/iets in die trant op je brood doen en opeten.
      Probeer er eens wat mee en ik reageer weer.
      bedankt voor de tips weer wat geleerd

ik heb een nieuw schema gemaakt en heb bewust het avond eten niet ingevuld met de reden dat het hier altijd maar afwachten is wat we eten dat varieert hier teveel en of er wel avond eten is haha ene dag eet ik gewoon brood dan weer pizza bestellen diepvries of patat en soms rijst/aardappelen groente en vlees.

dit is dus mijn nieuwe schema ik zit 605kcal boven mijn dagelijkse behoefte.
      62+ eiwitten / 22+ vetten / 39+ koolhydraten.

wel redelijk toch?

ik zou eventueel ook het avond eten kunnen maken maar weet niet of ik de motivatie en tijd kan vinden om elke dag maaltijden te verzinnen kopen en maken. daar bedoel ik mee dat ik ook rekening moet houden met de rest van het gezin.

Comment

Die suiker mag je meteen uit je schema donderen, daar doen we niet aan. Avondeten moet je goed eten, kook desnoods wat anders voor jezelf dan voor de rest. Patat of iets dergelijks is natuurlijk weinig geschikt. Zou verder 1 banaan schrappen, en de appel en banaan die je dan over hebt zetten bij het ontbijt respectievelijk pwo.
        Zou proberen de kcal van de maaltijden wat evenwichtiger te verspreiden op die van het ontbijt na, dat is goed zo.
        "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post
          Die suiker mag je meteen uit je schema donderen, daar doen we niet aan. Avondeten moet je goed eten, kook desnoods wat anders voor jezelf dan voor de rest. Patat of iets dergelijks is natuurlijk weinig geschikt. Zou verder 1 banaan schrappen, en de appel en banaan die je dan over hebt zetten bij het ontbijt respectievelijk pwo.
          Zou proberen de kcal van de maaltijden wat evenwichtiger te verspreiden op die van het ontbijt na, dat is goed zo.
          waar staat pwo voor?

ik heb het avond eten er maar bijgerekend en dit is het eindresultaat
          kcal 705+ / eiwit 96+ / vet 43+ / koolhydraten 23-

koolhydraten kan gecompenseerd worden door een pak melk verspreid over de dag lijkt mij?

ik hoop dat dit nu eindelijk een beetje goed is

Comment

Ik mis: een bak kwark voor het slapen gaan, en ik zie teveel een paar plakken peperkoek. Als je dan honger hebt kun je beter wat nootjes pakken, of nog wat mager vlees. Peperkoek is wat mij betreft grote rotzooi, en elke voedingsdeskundige die het aanbeveelt is zijn diploma niet waard.

sigpic

Comment

Ja daar heeft general gelijk in.
              Misschien zou je dus die 4 plakken ontbijtkoek kunnen vervangen door een bak kwark voor het slapen gaan.

Voor de rest ziet het er wel goed uit, en succes ermee!

Comment

okee bedankt voor jullie tijd en de reacties overmorgen gelijk beginnen.

groeten, Lorenzo.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                X