Mijn schema / Tips & Commentaar welkom!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Mijn schema / Tips & Commentaar welkom!

Na een anderhalf jaar keihard trainen is het maar eens tijd dat ik de lat wat hoger leg, namelijk een uitgebalanceerd voedingsschema.
    Het is nog niet af (moet de waarden nog berekenen), het is slechts een opzetje en zou graag wat commentaar en eventuele kritiek willen horen.
    Deze kan ik dan weer verwerken nu ik er toch mee bezig ben!

Mijn stats: 193cm, 102kg, 17% BF

Het schema is hier te vinden:

http://img390.imageshack.us/img390/8735/naamlooswl8.jpg

Ik ben benieuwd.

Overigens: hoe belangrijk zijn de KEV verhoudingen en hoe kan ik dit sturen want dat is me nog niet helemaal duidelijk.

Vind het niet slecht, maar zou zelf iets hoger in de vetten gaan en iets lager in de kh. Spieren opbouwen en bf verlagen gaat toch niet gebeuren vrees ik. Spieren opbouwen is een kwestie van een kcal overschot, vet verliezen van een kcaltekort.
    Pwo overigens geen vetten nemen, vertragen je eiwitsynthese.
    "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post
      Vind het niet slecht, maar zou zelf iets hoger in de vetten gaan en iets lager in de kh. Spieren opbouwen en bf verlagen gaat toch niet gebeuren vrees ik. Spieren opbouwen is een kwestie van een kcal overschot, vet verliezen van een kcaltekort.
      Pwo overigens geen vetten nemen, vertragen je eiwitsynthese.
      Ben bang dat het inderdaad niet tegelijk kan , eerst maar naar een lager BF voorlopig!

De pwo zal ik even wijzigen want ik eet meestal een sneetje pindakaas vóór de training, niet erna. bedankt!

Comment

Om lager in de kcal en hoger in de vetten te gaan, wat kan ik daar precies voor doen?

Ik zat zelf te denken aan minder havermout, minder brood maar wel evenveel beleg.

En ipv 1 keer handje noten 2 keer nemen en een eetlepel lijnzaadolie door de havermout.

Zijn er nog meer opties? Ik hoor het graag.

Comment

Om te zakken in de kh zou ik wat bezuinigen op brood, neem in plaats van vier sneden bijvoorbeeld twee sneden. Eventueel kun je ook bezuinigen op de rijst bij het avondeten. Je ontbijt zou ik intact laten.
          Om hoger te gaan in je vetten zou je inderdaad nootjes kunnen gaan eten, wat visolie erbij gaan slikken, dat soort dingen.
          "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Pindakaas rond trainingstijd? Niet doen! Vetten maken je sloom tijdens je training.
            Neem liever een shake of wat yoghurt met whey voordat je gaat trainen. Wat mager vlees kan ook. Als je het combineerd met wat rauwkost of salade zul je je nog energieker voelen en droger worden.
            Pindakaas is wel een goeie voor midden op de dag.
            Geniet, en drink met maten!

Comment

Hmmm.... *kijkt met verwondering*

Er is 1 makkelijke manier om op koolhydraten te bezuinigen. En dat is door die hele maaltijd te schrappen. Het ontbijt dient zo opgezet te worden dat alle voedingsstoffen er in zitten. De overige maaltijden verdeel je over 3 met eiwitten/onv. vetten en de overige met eiwitten/kh.

Zo kun je bij tonijn op water het brood gewoon weggooien en vervangen door wat anders. Tonijn uitlepelen op een bord, handjevol ongezouten en gebranden cashew noten er bij, een tomaatje versnijden en eten maar.

Kipfilet en ander eten bakken in olijfolie geeft ook onv. vetten. Reken het mee.

Die BCAA's zijn ook nutteloos op die manier. 1 bij ontbijt en rondom het sporten? Je moet er zo wie zo al 5 nemen als minimum rondom het sporten. Ik ga zelfs tot 12-15 eer je merkt dat het wat doet en er profijt van hebt. En een pot van Dymatize met 400caps importeren kost ook geen drol. Op niet sport dagen neem ik dan 12caps verspreid over 4x per dag. 3 bij ontbijt, middag maal, avondmaal en eiwitten voor het slapen. Op sportdagen doe ik dan 3 rond ontbijt, 3 voor het trainen en 3 na KT en voor cardio, 3 voor het slapen

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
              X