wit brood maar tg bruin

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• wit brood maar tg bruin

hoe donkerder hoe bruiner hoe beter het brood is.. nu heb je wit brood met(wat ze zeggen) de zelfde voedings waarden..wat denken jullie waar of denk je dat good old bruine brood tg het beste is?

Originally posted by jayarade View Post
    hoe donkerder hoe bruiner hoe beter het brood is.. nu heb je wit brood met(wat ze zeggen) de zelfde voedings waarden..wat denken jullie waar of denk je dat good old bruine brood tg het beste is?

er is een verschil tussen bruin brood en volkoren brood tog..meestal verschilt bruin brood niet zoveel van wit brood maar volkoren is weer wat anders. als ik het niet mis heb

Comment

Originally posted by jayarade View Post
      hoe donkerder hoe bruiner hoe beter het brood is..
      Dat is niet zo, kleur is een kwestie van hoe het brood gebakken is. Veel donker brood is juist minder goed dan normaal licht gekleurd volkoren. Dat donker brood is vaak gesuikerd met mout en/of gebrand en is niets anders dan wit brood met een kleurtje. Normaal tarwe heeft iets meer vezels dan wit, maar is verwaarloosbaar beter.

Donker gebrand volkoren is OK en extra graansoorten in volkoren brood verwerkt kan het brood ook donkerder maken, ook prima dus. Dat laatste brood verkopen ze vaak in natuurvoedingswinkels en bij de betere bakkers.

Wit, tarwe (het gewone bruin brood) en donker niet-volkoren kun je beter niet eten. Volkoren is wat telt, licht gekleurd extra grof in mijn geval.
      Last edited by steentje; 03-05-2008, 13:23.

Comment

Binnenkort gaan we thuis zelf brood bakken. Vind het brood van de bakker toch niet meer zo lekker. Heerlijk die geur in huis van zelfgebakken brood.
        Van sommige mensen kan ik niet begrijpen dat ze van miljoenen zaadjes de snelste zijn geweest

Comment

Originally posted by steentje View Post
          Dat is niet zo, kleur is een kwestie van hoe het brood gebakken is. Veel donker brood is juist minder goed dan normaal licht gekleurd volkoren. Dat donker brood is vaak gesuikerd met mout en/of gebrand en is niets anders dan wit brood met een kleurtje. Normaal tarwe heeft iets meer vezels dan wit, maar is verwaarloosbaar beter.

Donker gebrand volkoren is OK en extra graansoorten in volkoren brood verwerkt kan het brood ook donkerder maken, ook prima dus. Dat laatste brood verkopen ze vaak in natuurvoedingswinkels en bij de betere bakkers.

Wit, tarwe (het gewone bruin brood) en donker niet-volkoren kun je beter niet eten. Volkoren is wat telt, licht gekleurd extra grof in mijn geval.
          dacht altijd dat wit brood gezeefd was en bruin niet
          net als rijst heb je ook wit en iets bruineger, dat is toch ook gezeefd of niet ( het witte rijst dan he )
          160kg squat
          225kg deadlift
          130kg benchpress

Comment

Originally posted by Tigra View Post
            Binnenkort gaan we thuis zelf brood bakken. Vind het brood van de bakker toch niet meer zo lekker. Heerlijk die geur in huis van zelfgebakken brood.
            Toevallig, me too. Krijg de oude broodbakmachine van mijn moeder, heb ik als ik opsta vers gebakken brood en idd een heerlijk geurtje in huis. Kan ik nog grover brood eten en extra eiwitten er doorheen gooien. Ik zou biologisch volkorenmeel kopen als ik jou was, smaakt beter dan die shit van de supermarkt. Met een beetje roggemeel erbij wordt het brood minder kruimelig en met glutenpoeder rijst het brood beter. Ook lekker om brood te bakken met sesam- of walnootolie en mixen met allerlei noten en pitten/zaden. Eet smakelijk!

bodybuildr1990, klopt, wit brood is van bloem, gezeefd. Volkorenmeel is niet gezeefd, bruin/tarwe zit daar ergens tussenin. Rijst wordt gepeld, maar zelfde idee vwb wit en zilvervlies.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
            X