Water/Drinken

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

je lichaam heeft een hoeveelheid natruim nodig op een dag +/- 0.5mg. Natrium vervult een belangrijke rol bij de waterhuishouding van het menselijk lichaam. Omdat het de eigenschap heeft water in weefsels vast te houden, heeft het een regulerende invloed op de hoeveelheid lichaamsvocht.

Is het zo dat je +/- over de 3L water op een dag gaat kan je lichaam moeilijk het natruim opnemen en hou je dus niks vast. Het drinken van teveel water verstoord het natrium balance in je lichaam.

Iedereen zegt minimaa 1.5L a 2L liter water drinekn op een dag is goed voor je. Maar dat verschilt ook per mens en gewicht het gemiddelt valt ong op 1.5 a 2 liter. Als je duidelijk wilt weten hoeveel liter water je lichaam nodig heeft / aankan moet je het gaan bereken met je gewicht. Bijvoorbeeld
    als een altheet van 75kilo ongeveer 2% van zijn gewicht verliest aan vocht(op een dag)
    verminderen zijn fysieke en mentale prestatie met 20%

maar als het uitreken allemaal hoofdpijn is en je zit tussen de 1.5 a 2L (als het extreem warm is mag je zelf tot 3MAX gaan) dan zou ik zeggen dat je goed zit

Comment

Huh? +-0.5mg natrium per dag? Ik zit al op de ~5000mg natrium per dag O_o Met 6 bruine bollen en 1 ons runderrookvlees zit ik al op de 4600mg.. dan nog de melk erbij van de shakes...

Na het lezen van je post ging ik gelijk ff googlen en kwam ik hier;
      Natrium, alles over dit mineraal!
      waar word gezegd dat men niet boven de 4000mg zou moeten komen ;S

Iig krijg ik dus teveel water en natrium binnen per dag... Even kijken wat we daar aan gaan doen ;x
      Stats: 25jr, 2m06, 92kg, 11.5%bf. Training since: 03/03/08. Bulking since: 03/05/08. Startingstats: 105kg, 24%bf.

Comment

Water!

Originally posted by GeneralIx View Post
        Zou wat minderen op je training, lijkt me makkelijker. Blijf je dorst houden neem dan een drankje tijdens je training als aquarius ofzo. Is dorstlessender dan gewoon water.
        Zijn we nu niet aan het bagatelliseren, we zijn het toch met zijn allen eens dat water drinken tijdens/voor en na het trainen juist goed is. Natuurlijk is het zo, dat overal waar een -te voorstaat niet goed voor je is, maar we moeten nu niet doen of water zo slecht voor een mens is. Ik drink veelal water anders melk bij elkaar kom ik rond de 3/3.5 liter op een dag uit, en ben er wel tevreden over.
        1

Comment

dat er veel water binnenkomt is gewoon slecht voor een mens...er is maar een bepaald hoeveelheid dat een lichaam aankan

Comment

In de middeleeuwen is dit feit al bestudeerd. Afhankelijk van de dosering is iedere stof dodelijk. Ik ben de naam even kwijt maar het wordt de wet van...(?) genoemd. Fill me in will you?
            Geniet, en drink met maten!

Comment

dat is de eerste wet van toxicologie

Comment

Originally posted by de sterkste ophaler View Post
                In de middeleeuwen is dit feit al bestudeerd. Afhankelijk van de dosering is iedere stof dodelijk. Ik ben de naam even kwijt maar het wordt de wet van...(?) genoemd. Fill me in will you?

Hmm denk dat je de wet van Murphy bedoelt??? Zou mn waterlevel wel meer in Laten krimpen daar waar het nodig is. maar blijf van mening dat overal waar een te- voor staat slecht is.
                1

Comment

Ja.. behalve TEvreden
                  Geniet, en drink met maten!

Comment

Originally posted by Erdm View Post
                    Hmm denk dat je de wet van Murphy bedoelt??? Zou mn waterlevel wel meer in Laten krimpen daar waar het nodig is. maar blijf van mening dat overal waar een te- voor staat slecht is.
                    de wet vam murphy luid tog: alles wat verkeerd kan gaan zal ook verkeerd gaan

Comment

Ja ok maar wat is dan teveel ;p Ik hoor+lees verschillende dingen - sommigen zeggen 1.5-2 liter per dag is goed, sommigen zeggen 2.5-3 liter en als je veel sport is 3.5-4 liter ook wel goed. Ik zat dus op de 5-6 liter per dag omdat ik alles ging vervangen met water behalve melk, maar ben al iets geminderd naar 3.5-4 liter per dag.
                      Hoe zit dat nou met dat natrium? Ik weet namelijk dat het gebonden is met water drinken maar nog niet helemaal hoeveel de intake zou moeten zijn etc.
                      Stats: 25jr, 2m06, 92kg, 11.5%bf. Training since: 03/03/08. Bulking since: 03/05/08. Startingstats: 105kg, 24%bf.

Comment

opvorige page had ik gezeg..puur water als je al meer dan 3 a 3.5l op een dag dagelijks ga kun je je natruim balance in je lichaam verstoren

Comment

Ja dat zei je, maar je zin is inkompleet ;x Als je 3-3.5 liter water binnenkrijgt kan je dat toch gewoon balanceren met meer natrium intake? Zoals ik vorige pagina al zei ik zit al boven de 5000mg en dat is al veel meer dan eigenlijk zou mogen ofzo. Daarom vraag ik of iemand de verhoudingen wat beter weet uit te leggen ;p

Comment

Ik zit boven de 4 liter water per dag. Wat ik raar vindt is dat als je de ene dag geen water drinkt en de andere dag opeens 4 liter dat je huid dan heel erg mooi glad wordt (dat is bij mij iig wel zo ''gezicht'').

Comment

Je drinkt soms geen water? ;o Ik merk qua huid nog weinig verandering sinds ik overgeschakeld ben op water en gezond eten, maarja ben pas 2.5 weken bezig dus hopelijk komt het nog ;p

Comment

Wou geen nieuw topic beginnen dus stel ik hem hier maar.
                                Heb gelezen dat je juist ijskoud water moet drinken is dat waar.
                                Principe erachter is dat je lichaam dat ijskoud water op wil warmen
                                en daarom meer energie gebruikt.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X