Eet met verstand.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Eet met verstand.

De dagelijkse voeding, is erg belangrijk dus let ik op, wat ik eet.
    Je lichaam verwerkt rond de 22 gram ewitten per 3 uur, dus het heeft geen zin om overbodig veel eiwitten binnen te krijgen.

Wat ik eet s' ochtends is: magere yoghurt en 2 bapao broodjes (kippenvlees)
    Smiddags 3 boterhammen met kaas.
    17.00 uur, de warme maaltijd en om 20.00 uur, nog wat degelijke waar eiwitten in zitten, noodjes etc.

Zolang je maar om de 3 uur eet, en je komt rond de 25 gram eiwitten is dat voldoende.

Hebben jullie hier nog wat aan toetevoegen?

Gr. Daniel Sodaar.

Tegen mij is verteld dat kaas troep is.
    dat je beter appelstroop of pindakaas kan nemen.
    ben het nu beetje aan het leren eten pindakaas lukt wel alleen de appelstroop moet nog ffies wennen

verder zal ik het niet weten want ik ben ook nog geen prof hierin
    Calisthenics / Street workout

Comment

Originally posted by Sodaar View Post
      De dagelijkse voeding, is erg belangrijk dus let ik op, wat ik eet.
      Je lichaam verwerkt rond de 22 gram ewitten per 3 uur, dus het heeft geen zin om overbodig veel eiwitten binnen te krijgen.

Wat ik eet s' ochtends is: magere yoghurt en 2 bapao broodjes (kippenvlees)
      Smiddags 3 boterhammen met kaas.
      17.00 uur, de warme maaltijd en om 20.00 uur, nog wat degelijke waar eiwitten in zitten, noodjes etc.

Zolang je maar om de 3 uur eet, en je komt rond de 25 gram eiwitten is dat voldoende.

Hebben jullie hier nog wat aan toetevoegen?

Gr. Daniel Sodaar.
      ja hoor, talloze stickies, ebooks, sites en andere boards om je kennis te verbreden

Ten eerste is 22gr per 3 uur niet waar. Dat zou inhouden dat ik max 110gr per dag kan verwerken. Ik heb toch echt 230 nodig. Daarnaast is kaas slecht, zijn broodjes bapao ook rotzooi en zitten er niet zo heel erg veel eiwitten in noten en zijn die ook nog eens matig van kwaliteit.

Terug naar de tekentafel

al heb je zo te zien een aardige fysiek opgebouwd niet verkeerd op dit dieet!

Comment

je hebt 230 gram nodig, heb je een vet vrij massa van 95 a 115 kilo gram?

En inderdaad kaas is troep, misschien zitten er goeie eiwitten in enzo, maar als je bedenkt dat het meestal een vergehalte van 40% heeft waarvan ook nog een 70 a 75 % verzadigd, nou dat is een rede om geen kaas te nemen, want er zijn zat andere produkten met eiwitten of die goeie stoffen die in kaas zitten, maar die niet zoveel ongezonde vetten heeft.

en ik had gelezen ergens gelezen/ gehoord dat het lichaam wel degelijk meer kan opnemen dan 30 gram per 3 uur. Weet ik wel zeker dat het ergens stond dat het niet zo was. Moet het alleen nog fff opzoeken
        Last edited by Misterfit; 29-05-2008, 09:11.

Comment

Ik heb me sinds kort pas verdiept in voeding/eiwitten en dergelijke

Maar wat ik lees is dat als je massa wilt, dat je toch minimaal om de 2 uur moet eten ? en ook meer eiwitten binnen moet krijgen dan wat jij zegt.

Vind trouwens dat je weinig eet... 3 boterhammen per dag ?
          Zie ook geen kip of vis ? (kip bapao... lijkt mij rotzooi)

Als jij dat op de foto bent... zie je er trouwens wel goed uit naar hetgeen wat je eet !

Comment

Originally posted by Misterfit View Post

En inderdaad kaas is troep, misschien zitten er goeie eiwitten in enzo, maar als je bedenkt dat het meestal een vergehalte van 40% heeft waarvan ook nog een 70 a 75 % verzadigd, nou dat is een rede om geen kaas te nemen, want er zijn zat andere produkten met eiwitten of die goeie stoffen die in kaas zitten, maar die niet zoveel ongezonde vetten heeft.

en ik had gelezen ergens gelezen/ gehoord dat het lichaam wel degelijk meer kan opnemen dan 30 gram per 3 uur. Weet ik wel zeker dat het ergens stond dat het niet zo was. Moet het alleen nog fff opzoeken
            Misschien een stomme vraag... maar hoe zit het dan met die whey proteine shakes ? ik neem per shake 4 scoops... 165 gram

Comment

Originally posted by Misterfit View Post

Nee. Echter ik tel AL mijn eiwitten uit mijn voeding en die zijn lang niet allemaal even goed (brood ed). Op 230 ga ik prima en dat is ongeveer 3 gr per kgvvm

Comment

Dit voedingschema is zeer onder de maat.

Lees eerst even het een en ander hier op de site.
                Who's the Chef

Comment

Reactie.

Over het verwerken van eiwitten, weet ik niet precies, maar het is in iedergeval niet meer dan 30 gram per 2-3 uur.

Ik heb het nog is nagekeken over de kaas, en het word min of meer wel aangeraden, het is een eiwitrijk product. (als je het met mate eet, dan is er niks aan de hand) Je verbrand het toch wel weer, want je spieren moeten herstellen en dat kost energie. Daar bedoel ik mee te zeggen, dat je 24 uur per dag verbrand. In preciepe kun je alles eten, als je het maar met mate doet.

Broodjes bapao zijn niet slecht, er zitten veel koolydraten en eiwitten in. vet is 6.1 gram per 100 gram, eiwitten 9.6, koolydraten, 40, 6
                  1 bapao broodje is 120 gram.

Wat ik net zeg, je lichaam verbrand 24 uur per dag!

Gr. Daniel

Comment

6.1 gr vet zal waarschijnlijk allemaal verzadigd zijn en dus erg slecht.
                    Who's the Chef

Comment

Het klopt wel dat je de hele dag energie verbruikt dus energie nodig hebt.

was het ffies gaan opzoeken en las zelfs dat je 25% van je totale energie verbruik in je slaap doet
                      en voor de vertering van vetten wordt de ruststofwiseling met ongeveer 4% verhoogd, voor de vertering van koolhydraten met ongeveer 6% en voor de vertering van eiwitten met maarliefst 25%/30%.

info bron Kcal of kjoule en alles over kilocalorieën

Comment

Originally posted by Sodaar View Post
                        Over het verwerken van eiwitten, weet ik niet precies, maar het is in iedergeval niet meer dan 30 gram per 2-3 uur.

Ik heb het nog is nagekeken over de kaas, en het word min of meer wel aangeraden, het is een eiwitrijk product. (als je het met mate eet, dan is er niks aan de hand) Je verbrand het toch wel weer, want je spieren moeten herstellen en dat kost energie. Daar bedoel ik mee te zeggen, dat je 24 uur per dag verbrand. In preciepe kun je alles eten, als je het maar met mate doet.

Broodjes bapao zijn niet slecht, er zitten veel koolydraten en eiwitten in. vet is 6.1 gram per 100 gram, eiwitten 9.6, koolydraten, 40, 6
                        1 bapao broodje is 120 gram.

Wat ik net zeg, je lichaam verbrand 24 uur per dag!

Gr. Daniel
                        dat je lichaam per 2/3 uur niet meer dan rond de 30gr kan opnemen is niet waar

Comment

Ik snap niet dat er nog mensen zijn die het lef hebben om die regel aan te dragen. Hardnekkige mythe blijkt toch maar weer.
                          Broodjes bapao zijn rotzooi. Ooit gehoord dat wit brood rotzooi is? Dat is dus waar. Weet je welke kleur brood een broodje Bapao heeft?
                          "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

dat weet die nou wel hoor

Comment

Originally posted by sakurakilla View Post
                              dat je lichaam per 2/3 uur niet meer dan rond de 30gr kan opnemen is niet waar
                              dat dacht ik nou ook, misschien dat het lichaam niet meer dan 30 gram eiwitten kan gebruiken voor het herstel van de spieren ofzo.
                              Maar het is niet aan te raden om te hoog in eiwitten te gaan zitten, eet gewoon dat wat je nodig hebt en er is niks aan de hand.

oh en Daniel, kaas kan dan wel goeie eiwitten bevatten, maar de vetten doen het hem. Tis net wat ik zeg, je kunt die eiwitten ook wel ergens anders vandaan halen en dan zonder die vetten.
                              je zult wel niet snel 100 gram eten, maar van 100 gram is 40 gram vet, waarvan 30 gram verzadigd.

Ik noem iets gezond als het meer voordelen bied als nadelen. verzadigde vetten zitten bijna overal in, maar ik bedoel dat dat zo laag mogellijk gehouden moet worden.

kaas is ongezond, dat is een feit waar niemand wat aan kan veranderen.
                              maar goed in mate zou het wel niet super erg zijn, als je het al eet, dan niet te veel eten he

edit: natuurlijk ligt het er ook aan wat voor een kaas je hebt, je hebt ook kaas met minder vet, maar dan nog is de verhouding verzadigde en ongeverzadigde ongeveer 70 a 75%. Ik overdreef trouwens met 40% vet het hoogste zit in 48+ met 32%, de rest klopt nog wel
                              Last edited by Misterfit; 29-05-2008, 10:47.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X