Hulp bij voedingsschema

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

zowiezo aanleren dat je een ontbijt neemt. Het is niet voor niéts het belangrijkste maal van de dag. Je lijf heeft het gewoon nodig, en bij voorkeur zo compleet qua voedingsstoffen.

Verder..tja, ligt er nogal aan wát je eet. Ik eet bijv. op een gem. dag 200 gr pasta en 400 gr. vlees voor avondeten.
    Is lastig inschatten. Zou zelf gewoon even de moeite nemen om te kijken wát je eet en dan aan de hand daarvan kijken hoeveel je ervan eet. Doe dat voor een week en neem dar het gemiddelde van. Werkt beter dan dat wij zitten gokken.

Edit: nette armen
    Last edited by erikv; 05-06-2008, 10:12.
    Achievements comes in cans, not can'ts.

Comment

als je geen pindakaas lust, dan eet gewoon wat noten erbij.
      Ik vind het wel raar dat je pinda's wel lust en pindakaas niet, want pindakaas smaakt logischer wijze naar pinda

en je bf kan redelijk kloppen, denk niet dat je 19 % hebt zoals een keer zei.
      het is sowieso onzin om bij het avond eten 2 a 3 borden te eten of bedoel je echt 2/3 bord.

Als je bedenkt dat 1 normaal bord gemiddeld 700 zou zijn, nou dan eet je bij 2 a 3 borden tussen de 1400 a 2100 kcal.

Als je al zoveel moet eten, dan eet ook een bord 1 uur na de training ( geen vetten na de training) Want het ontbijt en de maaltijd na de training zijn het belangrijkste.

Comment

Nee bedoelde 2 á 3... Wat voor maaltijd zou geschikt zijn 1 uur na de training? Want bijvoorbeeld 1 bord bij het avond eten en dan nog een bord na de training zou geen optie zijn want daar zitten dan vetten in toch?

Kan die banaan wel meteen na de training of moet die ook een uur er na?

En ja is idd erg raar, ik lust bijvoorbeeld ook pindasoep maar echt die pindakaas vind ik zo ranzig
        Last edited by slinky; 05-06-2008, 14:01.
        Yes, it's hardcore... Yes, it hurts... And yes, we will grow like a motherfucker!!

Comment

fruit meteen na de training is goed, snelle suiker heb je dan nodig.

Comment

vetten na de training kán wel..maar zoals met alles: overdaad schaadt. 'Gezonde' vetten na de training kan in mijn ogen geen kwaad, zeker niet in de bulk.

Edit: @ misterfit: wat is het nou? de ene keer zeg je een bord eten en de andere keer is het fruit. Imo als je zorgt dat je eten genoeg aan voedingsstoffen heeft kan dat prima, beter zelfs dan een stukje fruit..Hij neemt toch al een whey-shake.
            Last edited by erikv; 05-06-2008, 16:48.
            Achievements comes in cans, not can'ts.

Comment

Ik heb nooit gezegd dat hij een bord moet gaan eten na de training. Ik zei alleen dat hij voor de training nogal veel vreet als je 3 borden eet, ik zei dat hij dan beter een bord na de training kan verschuiven omdat daar eten belangrijk is.

En mij werd vaker verteld dat na de training vetten niet goed zijn, omdat het de eiwitsynthese vertraagd of jij hebt het mis of andere mensen heb tegen mij onzin verteld.

En direct na de training fruit nemen of andere snelle suikers is beter, omdat je anders de whey gedeeltelijk gaat omzetten in suikers om de zooi weer bij te vullen. En dan een uur later weer wat eten of heb ik daar opeens wat mis.

ik weet niet waarom volgens jou het handig is om meteen na de training je vol te vreten en niet na 1 uur, maar goed.

Comment

Probleem komt doordat je het van twee kanten kunt bekijken.
                A) Direct na de training heb je suikers en eiwitten nodig, en geen vet. Komt bij de meeste neer op een weishake met dextrose. (Oftewel snelheid>kcal)
                B) Direct na de training moet je alles aanvullen met een volledige maaltijd, oftewel vlees/rijst/groente, maar daar komt wat vet bij. (Oftewel kcal>snelheid)

Beste van beide werelden is dus eigenlijk direct na de training A, en een uur daarna B. Helemaal optimaal is dat nog niet, maar voor de niet pro's volstaat het zeker.
                "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Oké ik ben wat aanpassingen aan het doen in me schema, maar wat voor fruit zou ik het beste bij me ontbijt kunnen nemen.. Ook een banaan? of beter iets anders?
                  Yes, it's hardcore... Yes, it hurts... And yes, we will grow like a motherfucker!!

Comment

Een banaan lijkt met goed

Comment

9.45
                      Havermout (100gr) met halfvolle melk (250ml)
                      Whey Proteïne
                      Banaan

12.00
                      2 volkoren boterhammen met kip/rundervlees/rosbief

14.35
                      2 volkoren boterhammen met kip/rundervlees/rosbief

18.00
                      Avond eten
                      2 bekers halfvolle melk (á 400ml)

21.45 (na de training)
                      Whey Proteïne
                      Banaan

22.30
                      Dit is een uur na de training. Ik weet nog steeds niet wat ik hier kan doen, kan ik hier gewoon 1 van me borden avondeten naar toe verschuiven of moet ik echt iets anders zonder vetten enzo? Want het is me nog niet helemaal duidelijk.

1.15
                      Magere kwark (450ml)

Ik heb even wat aanpassingen gedaan en ook wat hoeveelheden er bij gezet om te kijken of die goed zijn.
                      Ik heb 450ml kwark gezet omdat dit volgens mij is wat er in melkan zit, is het erg om dat te doen ipv de 500ml?

Wat ik me verder afvraag, is koffie slecht om te drinken of is het meer dat het geen nut heeft?

Comment

maaltijd 2 en 3 zijn nogal mager, 1 boterham is 80 kcal ofzo, dat is dus niet meer dan 200 kcal. Maar je moet er sowieso nog vetten bij voegen, want die zijn hier niet te zien, als je dat doet dan zit je denk ik qua kcal wel goed bij die maaltijden.

Ik eet die uur na de training havermout, met magere melk. ( werd mij verteld dat dat goed kan, dus neem aan dat het klopt)

en nee het maakt niet uit of het nu 500 ml of 450 ml is.

Ik zei net al dat ik bij maaltid 2 en 3 vetten mis, maar ik vind sowieso dat je schema weinig vetten bevat. Geen pindakaas lusten is geen reden, je kunt ook uit andere noten vetten halen.
                        Vetten heb je hoe dan ook nodig, het zij bij het afvallen of bij het bulken, onder je vet behoefte zitten is nooit goed.

Comment

Sorry die noten ben ik er tussen vergeten te zetten, de versie die ik thuis op me pc heb heeft wel de noten.

100gr noten bij de maaltijden genoeg? dus in totaal 200gr.

9.45
                          Havermout (100gr) met halfvolle melk (250ml)
                          Whey Proteïne
                          Banaan

12.00
                          3 volkoren boterhammen met kip/rundervlees/rosbief
                          Pinda's/Cashew noten (100gr)

14.35
                          3 volkoren boterhammen met kip/rundervlees/rosbief
                          Pinda's/Cashew noten (100gr)

18.00
                          Avond eten
                          2 bekers halfvolle melk (á 400ml)

21.45 (na de training)
                          Whey Proteïne
                          Banaan

22.30
                          Havermout met magere melk

1.15
                          Magere kwark (450ml)

Comment

Denk dat je zo al redelijk goed op weg bent, maar wacht voor de zekerheid commentaat af van de echte voedingspro's van bodynet

Comment

Twijfel een beetje aan de hoeveelheid eiwitten die je binnenkrijgt (of je er genoeg binnen krijgt dus), maar verder ziet het er niet verkeerd uit.
                              "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post
                                Twijfel een beetje aan de hoeveelheid eiwitten die je binnenkrijgt (of je er genoeg binnen krijgt dus), maar verder ziet het er niet verkeerd uit.

Me behoefte is 150gr eiwit, ik zit op 207gr.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X