Als dit je eerste bezoek aan Bodynet.nl is, kijk dan even hier. Registreer
je eerst voordat je kunt reageren. Om berichten te lezen klik je op een forum hieronder.
Goed om te lezen dat je aankomt. Zitten er in je laatste schema toevallig ook flink wat melkproducten? Want die kunnen ook de oorzaak zijn, redelijk veel mensen zijn in meer of mindere mate lactose-intollerant.
Goed om te lezen dat je aankomt. Zitten er in je laatste schema toevallig ook flink wat melkproducten? Want die kunnen ook de oorzaak zijn, redelijk veel mensen zijn in meer of mindere mate lactose-intollerant.
Mja, toch wel.
Smorgens al zeker 500ml (sjake en brinta) en doorheen de dag bij elke maaltijd nog eens 200ml (ik vond dat eerlijk gezegd een makkelijke extra bron van caloriën).
Dan savonds meestal nog een 400 gr kwark (toch ook een melkproduct).
De melk voor bij de maaltijden ga ik nu vervangen door water (zoals hierboven te lezen staat), voor de calorieen neem ik dan wel een boterham extra.
De shake is spijtig genoeg niet te pruimen met water...
Lactose intollerantie zou dus inderdaad wel kunnen (hoewel ik er vroeger nooit last van gehad heb).
Ik wacht effe af wat het water-truukje opleverd en dan weet ik mss al meer.
Bestaan daar trouwens hulpmiddelen (anit-allergenen, medicijnen) voor, voor zulk een anti-tollerantie?
Klinkt een beetje als mijn situatie. Ik kreeg een nieuw dieet met 2x zoveel melkproducten en toen ging het echt mis met mijn maag en darmstelsel. Naast veel buikpijn rufte ik ook nog eens het hele huis vol
Neem nu nauwelijks nog melkproducten, af en toe wat kwark.
Welke shakes zijn niet te doen met water dan? Want whey en havermout samen kunnen erg goed met water.
De melk voor bij de maaltijden ga ik nu vervangen door water (zoals hierboven te lezen staat), voor de calorieen neem ik dan wel een boterham extra.
De shake is spijtig genoeg niet te pruimen met water...
Greets
Je vervangt een eiwit bron door een koolhydraten bron? Op hoeveel gram eiwitten kom je uit als je de melk eruit gooit als ik vragen mag?
Een goede richtlijn voor krachtsporters is om ten minste per 1kg vet vrije massa lichaamsgewicht, 2g eiwitten te consumeren per dag.
Dus als je 60kg weegt en 10% vet hebt -> 54kg vet vrije massa -> 54*2 = 108g eiwitten. ( (Totaal gewicht - vet%) *2 = Eiwitten te consumeren in grammen(erboven zitten is niet erg ))
Want een liter melk per dag minder scheelt al gauw 30-35g aan eiwitten.
en een shake.. gewoon drinken! zonodig hou je je neus dicht als je 'm drinkt , tis vloeibaar, zo weg.
Klinkt een beetje als mijn situatie. Ik kreeg een nieuw dieet met 2x zoveel melkproducten en toen ging het echt mis met mijn maag en darmstelsel. Naast veel buikpijn rufte ik ook nog eens het hele huis vol
Neem nu nauwelijks nog melkproducten, af en toe wat kwark.
Welke shakes zijn niet te doen met water dan? Want whey en havermout samen kunnen erg goed met water.
Brinta met water is idd niet te doen.
Dat ruften valt hier gelukkig nogal mee (gelukkig want niet al te veel verluchting op mn appartement), die buikpijn is iets anders.
Qua shake gebruik ik momenteel Mammoth weightgainer. Lekker met koude melk, met water vind ik hem vooral flets.
(nu, als het dat rotgevoel in mijn maag kan verhelpen dan zal ik hem wel met de neusgaten dicht proberen weggieten ).
De brinta neem ik dan wel met wat melk (de hoeveelheid lactose zal op die manier in ieder geval terugvallen).
Ps: welk alternatief gebruik je dan s'avonds voor je bakkie kwark?
Je vervangt een eiwit bron door een koolhydraten bron? Op hoeveel gram eiwitten kom je uit als je de melk eruit gooit als ik vragen mag?
Een goede richtlijn voor krachtsporters is om ten minste per 1kg vet vrije massa lichaamsgewicht, 2g eiwitten te consumeren per dag.
Dus als je 60kg weegt en 10% vet hebt -> 54kg vet vrije massa -> 54*2 = 108g eiwitten. ( (Totaal gewicht - vet%) *2 = Eiwitten te consumeren in grammen(erboven zitten is niet erg ))
Want een liter melk per dag minder scheelt al gauw 30-35g aan eiwitten.
en een shake.. gewoon drinken! zonodig hou je je neus dicht als je 'm drinkt , tis vloeibaar, zo weg.
Qua eiwitten zit ik nog steeds goed (heb het juist even nagerekend in excel), zeker als ik er een boterham met kipfilet van maak .
Bedankt voor de richtlijn in alle geval!
Ik gebruik proteine 90 voor het slapen gaan. Om twee redenen. In kwark zit hoe dan ook nog melksuikers en die wil ik niet voor het slapen gaan, daarnaast at mijn vriendin ontzettend veel kwark wat ze een tijd volledig vervangen heeft door prot80, haar kracht nam toen ontzettend toe.
Heb dus gewoon betere ervaringen met prot 80/90.
zoals gezegd: brinta met water is vies, havermout met whey en water in een shake is erg lekker, net zoals havermout met water in de magnetron en daarna een beetje zoetstof en kaneel met evt rozijnen
edit: ik vind persoonlijk kipfilet meestal erg slecht. Dat spul uit de verpakking bevat het halve europese wegennet.
edit: ik vind persoonlijk kipfilet meestal erg slecht. Dat spul uit de verpakking bevat het halve europese wegennet.
Ik eet 200g kip per dag ( op brood dan, kan nog eens 200g bij komen bij 't avondeten), en ik moet zeggen dat ik geen problemen heb met plakjes kipfilet? smaakt gewoon goed, zitten geen harde stukjes in of waar je ook op doelde etc. misschien ligt het aan het merk dat je hebt geprobeerd?
Ik eet 200g kip per dag ( op brood dan, kan nog eens 200g bij komen bij 't avondeten), en ik moet zeggen dat ik geen problemen heb met plakjes kipfilet? smaakt gewoon goed, zitten geen harde stukjes in of waar je ook op doelde etc. misschien ligt het aan het merk dat je hebt geprobeerd?
Tis niet dat ik het niet lust, het probleem wat ik er mee heb is dat voorverpakte plakjes vlees als broodbeleg vaak dikke rotzooi zijn
Tis niet dat ik het niet lust, het probleem wat ik er mee heb is dat voorverpakte plakjes vlees als broodbeleg vaak dikke rotzooi zijn
Hmm nog nooit iets over gehoord, heb momenteel toch niks te doen op stage dus zal eens wat rond gaan snuffelen op het internet.
Anders koop je stukken kipfilet die je op moet bakken, en dan kan je ze zelf in plakjes snijden.. gelijk ook stukken lekkerder (en goedkoper waarschijnlijk)
-- ik zal maar eens op houden met dit topic te vervuilen, dit off topic gedoe zal de topic starter vast niet appreciëren >.<" kunnen we niet een algemeen voedsel discussie topic starten ofzo --
To enroll in the US CPA course, candidates must fulfill specific educational and professional criteria. A bachelor’s degree in accounting, finance,...
Finding effective techniques to get assignment done is essential when academic deadlines are approaching. You may greatly lower stress and enhance the...
Parasites in the muscles can cause symptoms like muscle pain, weakness, swelling, fever, and fatigue. In some cases, you may also experience joint stiffness,...
Shuconaandrod expert coaching provides guidance to help you reach your personal and professional objectives. Whether you're looking to enhance your skills,...
Breng je keuken tot leven met opvallend 3D-fotobehang dat diepte en karakter toevoegt. Kies uit moderne patronen, natuurlijke elementen of abstracte ontwerpen...
Precise research, critical thinking, and outstanding writing abilities are necessary for success in MBA education. An MBA Assignment Writing Service provides...
Managing glaucoma doesn’t have to be expensive. At HealthMedsRX, you can find affordable and effective solutions like Bimatoprost eye drops to help reduce...
Comment