Aanvulling op dagelijkse voeding

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Aanvulling op dagelijkse voeding

Hallo,

ik train nu sinds een paar maanden serieus met daarbij inmiddels ook eiwitshakes die ik s'ochtends gebruik in combinatie met melk en brinta en s'avonds na het trainen.

Op Voedingsbehoefte.nl - Voedingsbehoefte berekenen, Informatie over voeding, trainingen en het maken van schema's heb ik mijn dagelijkse behoefte uitgerekend en dit ziet er als volgt uit.

Ik train gemiddeld 4x per week en ben 20 jaar. Mijn lengte is 1.83m.

De arbeidstoeslag heb ik op gering gezet, omdat ik nog een student ben en inspanningen mijn inziens dan ook gering zijn.

Mijn totale behoefte is 2543 Kcal.

Op een dag als vandaag heb ik dan gegeten:

- 8 plakken brood (waarvan 4 appelstroop, 2 pindakaas en 2 vleeswaren)

- 1 banaan en 1 sinaasappel

- 2 glazen appelsap en 2 glazen melk (verder water)

- brinta in melk (gemengd met eiwitshake)

- na de training kwark (225 gr. oftewel half bakje)

- na de kwark een eiwitshake (binnen een uur na de training)

Daarnaast eet ik natuurlijk ook nog avondeten. Zoals vandaag heb ik rundervink gehad met spinazie en gekookte aardappelen.

De voedingswaarde van deze dag was :

energie (kj) 2620 ipv de gewenste 2543

eiwitten 185 ipv de gewenste 134 (wel met shakes dus!, is dit goed?)

vetten 76 ipv de gewenste 57 (te vet?!)

koolhydr. 338 ipv de gewenste 375

Het probleem ligt hem denk ik dus vooral in de koolhydraten! Op welke manier kan ik dit aanvullen. Ik heb niet het gevoel dat ik meer kan eten op een dag dan wat ik op dit moment doe. Zeker niet overdag! Daarnaast vraag ik me af of ik ook teveel vet binnenkrijg?

Ook lees ik op het forum hier vaak dat het eten van noten goed is. Welke noten moet ik dan aan denken en in welke hoeveelheden?

Alle reacties zijn gewenst!
    Attached Files

Misschien is het handiger om een volledig schema te posten (zoals je die weleens op het forum ziet) met precies de tijden wanneer je wat eet en hoeveel.

Appelsap en appelstroop zou ik niet doen. Daarnaast als vleeswaren het beste kipfilet of kalkoenfilet. (tonijn of zalm kan ook) Ja, eigenlijk zou je al je vetten uit noten, vis of pindakaas moeten halen...Als je noten eet, kan je het beste amandelen eten, hoewel alle noten wel goed zijn. Wel letten op je behoefe en hoeveelheid vet dat je per dag wilt innemen. (voor en na je training vetten het liefst vermijden)

Na je training kan je beter een eiwitshake nemen en later kwark. Je lichaam neemt die namelijk sneller op.
    "If challenge had a taste...you'd be quite delicious."

Comment

Originally posted by Mattroid View Post
      Misschien is het handiger om een volledig schema te posten (zoals je die weleens op het forum ziet) met precies de tijden wanneer je wat eet en hoeveel.

Appelsap en appelstroop zou ik niet doen. Daarnaast als vleeswaren het beste kipfilet of kalkoenfilet. (tonijn of zalm kan ook) Ja, eigenlijk zou je al je vetten uit noten, vis of pindakaas moeten halen...Als je noten eet, kan je het beste amandelen eten, hoewel alle noten wel goed zijn. Wel letten op je behoefe en hoeveelheid vet dat je per dag wilt innemen. (voor en na je training vetten het liefst vermijden)

Na je training kan je beter een eiwitshake nemen en later kwark. Je lichaam neemt die namelijk sneller op.
      je kunt het beste amandelen eten? waar haal je dat vandaan?

@TS, niet kwaad bedoel, maar je manier van eten is troep.
      Wat is je doel eigenlijk? Ga maar snel een paar schemas bekijken en ga aan de slag.

Als je meer wilt eten, moet je gewoon gaan proppen, dan kun je op een gegeven moment vanzelf meer eten.

Maar eerst je doel weten, is je doel massa, dan zou je eventueel mijn schema/topic kunnen bekijken. ik heb deze afgesteld op een behoefte van 2600 kcal. Hij zit goed in elkaar en ik ga er op vooruit, misschien iets voor jou om als voorbeeld te nemen.

Comment

Hoe komt het toch dat zoveel mensen die hun voeding schema plaatsen appelstroop consumeren... iedereen weet toch wel dat dat troep is..
        If you can see Chuck Norris, Chuck Norris can see you. If you can't see Chuck Norris, you may only have seconds to live.

Comment

Originally posted by Chuck Norris View Post
          Hoe komt het toch dat zoveel mensen die hun voeding schema plaatsen appelstroop consumeren... iedereen weet toch wel dat dat troep is..

APPELstroop, ONTBIJTkoek, FRUITreep, VRUCHTENkwark.

neem aan dat je het nu wel snapt. Er komt een woord in voor, die gezond laat lijken.

je hebt trouwens ook dingen zoals, VET vrije cake en natuurlijk de winegums waarop op de verpakking staat vermeld dat er 0% vet in zit, terwijl dat altijd al zo was en het dus niks gezonder wordt.

Comment

Originally posted by Misterfit View Post
            APPELstroop, ONTBIJTkoek, FRUITreep, VRUCHTENkwark.

neem aan dat je het nu wel snapt. Er komt een woord in voor, die gezond laat lijken.

je hebt trouwens ook dingen zoals, VET vrije cake en natuurlijk de winegums waarop op de verpakking staat vermeld dat er 0% vet in zit, terwijl dat altijd al zo was en het dus niks gezonder wordt.
            Chuck snapte dat wel hoor, was gewoon een statement over waarom mensen dingen blijven consumeren die ongezond zijn alleen maar omdat ze gezond klinken.
            "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

appelstroop is goed hoor, geen vet, snelle suikers voor in de ochtend = win.
              Stats: 25jr, 2m06, 92kg, 11.5%bf. Training since: 03/03/08. Bulking since: 03/05/08. Startingstats: 105kg, 24%bf.

Comment

Originally posted by qbane View Post
                appelstroop is goed hoor, geen vet, snelle suikers voor in de ochtend = win.
                Niet echt...
                "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

Comment

net zoals bij kwark zijn er varianten/ verschillende merken. Die ik soms eet;
                  Rinse Appelstroop, Voedingswaarde per 100g
                  Energie 1139 KJ/ 268 kcal
                  Eiwit 1,0g
                  Koolhydraten 66g
                  wv suikers 55g
                  Vetten 0g
                  wv verz. vet 0g
                  Voedingsvezels 3g
                  Natrium 0.06g
                  Ijzer 8mg*

Ingredienten: suikerbietensap, appelsap 26%, citroensap, geleermiddel: pectine.
                  Vruchtgehalte: 160g appels per 100g rinse appelstroop.

Is gewoon een fruitshot met glijmiddel ;p
                  Stats: 25jr, 2m06, 92kg, 11.5%bf. Training since: 03/03/08. Bulking since: 03/05/08. Startingstats: 105kg, 24%bf.

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post
                    Chuck snapte dat wel hoor, was gewoon een statement over waarom mensen dingen blijven consumeren die ongezond zijn alleen maar omdat ze gezond klinken.
                    ik snap wel dat hij het snapt. Wou het alleen nog even duidelijk maken. Zeker ook voor de TS, voordat hij met dat soort rotzooi aankomt zetten

Comment

Ik gebruik inderdaad ook de appelstroop van Rinze. De ene persoon zegt dat het goed is, terwijl de andere persoon zegt dat het slecht is :P wat is het nu?

Later vanmiddag zal ik mijn voedingsschema posten, met daarin de tijden etc.

Comment

Is rotzooi wat mij betreft.

sigpic

Comment

Zoals beloofd zou ik mijn voedingsschema nog even posten met daarin de exacte tijden waarop ik eet. Hier komt het :

8.00 uur (afhankelijk van opstaan) - 300ml melk met daarin brinta en eiwitshake. Redelijk wat brinta, dus wel gewoon een papje, te eten met de lepel.

10.00 uur - 2 plakken brood (bruin) met appelstroop + 1 glas sinaasappelsap

12.00 uur - 4 plakken brood (bruin) waarvan 2 met appelstroop en 2 met pindakaas + 1 glas appelsap

14.30 uur - 2 plakken brood (bruin) met kipfilet + 1 glas melk + 1 sinaasappel

17.00 - 17.30 uur - avondeten (zoals gisteren spinazie met gekookte aardappelen en rundervink)

Training van 19.00 tot 20.30

20.45 uur - Banaan

21.00 uur - 225 gram (half bakje) halfvolle kwark

22.00 uur - Meestal wat nootjes of chips. Iemand zei dat amandelen goed zijn, maar zijn cashewnoten ook goed?!?

23.00 uur - Eiwitshake, oftewel eiwitten met 300ml melk.

Ik had al begrepen dat ik de eiwitten direct na de training (binnen een uur in moet nemen), maar ook dat ik eerst een stuk fruit moet eten, omdat het lichaam eerst energie nodig heeft en daarna eiwitten. Klopt dit?!

Ik hoor graag van jullie wat beter kan?!

Comment

kan hier niks mee, ik weet je behoefte wel, maar wat is je doel?
                            wil je massa ga dan op 3100 kcal zitten.

Dit schema is niet echt duidelijk, ik mis de kcal, eiwitten, vetten en kh per maaltijd.

Je hebt sowieso te veel fruit tussen door, alleen bij het ontbijt, voor en na de training.

het ontbijt is te magere, whey erbij, stuk fruit erbij en ook nog boterham met pindakaas maybe

weg met dat appelstroop, kipfilet erop, niet dat troep.

Ik ga niet eens alles behandelen dit schema deugt niet, srry.

warm eten na de training.

2 voor en 2 uur na de training proberen zo min mogelijk vet binnen te krijgen.

na de training banaan kan, ik zou persoonlijk dextrose nemen en whey is een must in mijn ogen.

halfvolle kwark is rotzooi, Magere kwark nemen, en zou het voor het slapen gaan nemen en op dat tijdpunt gewoon je warm eten consumeren en daarmee bedoel ik veel eten.

noten zou ik dan niet meer eten. Maar als je uit chips en noten moet kiezen. Neem dan noten. chips is ongezond. Alle noten zijn gezond, mits er niks mee gebeurd is. Dus zonder zout of weet ik wat voor een nare dingen ze er mee doen om het ongezond te maken.

eiwitshake? als het een caseine shake is, dan kan het.

Maar bekijk dus even mijn schema. Dit is een schema gericht op de behoefte van 2600 kcal en massa, dus het is een totaal van 3100 kcal.

Hier kun je zien hoeveel vetten, kh, eiwitten en kcal je wanneer moet binnen krijgen. Die verdeling moet je aanhouden en veel variatie, zodat zoveel mogelijk verschillende eiwitten binnen krijgen.

JE gaat in ieder geval met dit schema niet groeien.

Comment

In hoeverre zit ik er dan naast als ik avondeet voor het trainen. Ik woon namelijk nog bij mijn ouders, dus we eten altijd om 17.30. Trainen voor die tijd lukt mij meestal niet. In het geval van jouw schema zou ik maaltijd 4 en de maaltijd 1 uur na de training dus omdraaien. Kan dit?!

Verder is het een schema waar ik me wel aan zou kunnen gaan houden. Dus bedankt daarvoor, zal kijken of het goed voelt.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X