Hallo,
ik train nu sinds een paar maanden serieus met daarbij inmiddels ook eiwitshakes die ik s'ochtends gebruik in combinatie met melk en brinta en s'avonds na het trainen.
Op Voedingsbehoefte.nl - Voedingsbehoefte berekenen, Informatie over voeding, trainingen en het maken van schema's heb ik mijn dagelijkse behoefte uitgerekend en dit ziet er als volgt uit.
Ik train gemiddeld 4x per week en ben 20 jaar. Mijn lengte is 1.83m.
De arbeidstoeslag heb ik op gering gezet, omdat ik nog een student ben en inspanningen mijn inziens dan ook gering zijn.
Mijn totale behoefte is 2543 Kcal.
Op een dag als vandaag heb ik dan gegeten:
- 8 plakken brood (waarvan 4 appelstroop, 2 pindakaas en 2 vleeswaren)
- 1 banaan en 1 sinaasappel
- 2 glazen appelsap en 2 glazen melk (verder water)
- brinta in melk (gemengd met eiwitshake)
- na de training kwark (225 gr. oftewel half bakje)
- na de kwark een eiwitshake (binnen een uur na de training)
Daarnaast eet ik natuurlijk ook nog avondeten. Zoals vandaag heb ik rundervink gehad met spinazie en gekookte aardappelen.
De voedingswaarde van deze dag was :
energie (kj) 2620 ipv de gewenste 2543
eiwitten 185 ipv de gewenste 134 (wel met shakes dus!, is dit goed?)
vetten 76 ipv de gewenste 57 (te vet?!)
koolhydr. 338 ipv de gewenste 375
Het probleem ligt hem denk ik dus vooral in de koolhydraten! Op welke manier kan ik dit aanvullen. Ik heb niet het gevoel dat ik meer kan eten op een dag dan wat ik op dit moment doe. Zeker niet overdag! Daarnaast vraag ik me af of ik ook teveel vet binnenkrijg?
Ook lees ik op het forum hier vaak dat het eten van noten goed is. Welke noten moet ik dan aan denken en in welke hoeveelheden?
Alle reacties zijn gewenst!
ik train nu sinds een paar maanden serieus met daarbij inmiddels ook eiwitshakes die ik s'ochtends gebruik in combinatie met melk en brinta en s'avonds na het trainen.
Op Voedingsbehoefte.nl - Voedingsbehoefte berekenen, Informatie over voeding, trainingen en het maken van schema's heb ik mijn dagelijkse behoefte uitgerekend en dit ziet er als volgt uit.
Ik train gemiddeld 4x per week en ben 20 jaar. Mijn lengte is 1.83m.
De arbeidstoeslag heb ik op gering gezet, omdat ik nog een student ben en inspanningen mijn inziens dan ook gering zijn.
Mijn totale behoefte is 2543 Kcal.
Op een dag als vandaag heb ik dan gegeten:
- 8 plakken brood (waarvan 4 appelstroop, 2 pindakaas en 2 vleeswaren)
- 1 banaan en 1 sinaasappel
- 2 glazen appelsap en 2 glazen melk (verder water)
- brinta in melk (gemengd met eiwitshake)
- na de training kwark (225 gr. oftewel half bakje)
- na de kwark een eiwitshake (binnen een uur na de training)
Daarnaast eet ik natuurlijk ook nog avondeten. Zoals vandaag heb ik rundervink gehad met spinazie en gekookte aardappelen.
De voedingswaarde van deze dag was :
energie (kj) 2620 ipv de gewenste 2543
eiwitten 185 ipv de gewenste 134 (wel met shakes dus!, is dit goed?)
vetten 76 ipv de gewenste 57 (te vet?!)
koolhydr. 338 ipv de gewenste 375
Het probleem ligt hem denk ik dus vooral in de koolhydraten! Op welke manier kan ik dit aanvullen. Ik heb niet het gevoel dat ik meer kan eten op een dag dan wat ik op dit moment doe. Zeker niet overdag! Daarnaast vraag ik me af of ik ook teveel vet binnenkrijg?
Ook lees ik op het forum hier vaak dat het eten van noten goed is. Welke noten moet ik dan aan denken en in welke hoeveelheden?
Alle reacties zijn gewenst!
Comment