Wat eten bij zwaar werk?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Wat eten bij zwaar werk?

Hallo, ik heb een vraag i.v.m. eten bij een zwaar beroep. Ik ben altijd heftruckbestuurder geweest van beroep,licht werk dus. Ik eet altijd zes keer per dag en groei goed. Ik train 2 keer per week.
    Maar volgende week ga ik beginnen als dakwerker en zal dus veel meer moeten bewegen en sleuren met van alles en nog wat. Nu heb ik bij de voedingscalculator gezien dat ik ongeveer 1000 kcal extra zal moeten gaan eten voor dit zware werk. Ik heb ook gezien dat de eiwitten gelijk blijven en dat je meer vetten en koolhydraten moet eten. Nu is mijn vraag klopt dit en kan ik dan bij elke maaltijd iets eten dat koolhydraatrijk is en vetrijk of moet ik het anders aanpakken? + ben ik dan ook beter om volle melk te drinken in plaats van magere melk en volle kaas, yoghurt,... in plaats van magere? Zijn er mensen die ook een zwaar beroep hebben en tips hebben?

Originally posted by Alex- View Post
    Hallo, ik heb een vraag i.v.m. eten bij een zwaar beroep. Ik ben altijd heftruckbestuurder geweest van beroep,licht werk dus. Ik eet altijd zes keer per dag en groei goed. Ik train 2 keer per week.
    Maar volgende week ga ik beginnen als dakwerker en zal dus veel meer moeten bewegen en sleuren met van alles en nog wat. Nu heb ik bij de voedingscalculator gezien dat ik ongeveer 1000 kcal extra zal moeten gaan eten voor dit zware werk. Ik heb ook gezien dat de eiwitten gelijk blijven en dat je meer vetten en koolhydraten moet eten. Nu is mijn vraag klopt dit en kan ik dan bij elke maaltijd iets eten dat koolhydraatrijk is en vetrijk of moet ik het anders aanpakken? + ben ik dan ook beter om volle melk te drinken in plaats van magere melk en volle kaas, yoghurt,... in plaats van magere? Zijn er mensen die ook een zwaar beroep hebben en tips hebben?
    je doet het puur voor de massa? Je zou dan wel meer moeten eten omdat je behoefte omhoog gaat. Zolang je zorgt dat je gewoon genoeg eiwitten bij de maaltijd binnen krijgt, denk dat 25 a 30 gram wel genoeg moet zijn, kun je ook gewoon meer eten.

neem bij het ontbijt bijvoorbeeld meer brinta. paar boterhammen met pindakaas/kipfilet etc. meer. En neem geen volle melk en kaas, gewoon op een gezond manier vullen.

dus de bedoeling is, gewoon bij een paar maaltijden wat kcal bij gooien en het moet goedkomen. Zorg wel dat het schema qua verdeling goed blijft

Comment

Als dakwerker gaat je behoefte wel hard omhoog hoor, betwijfel of je dat volledig clean kan vullen. Zou proberen de halfvolle producten te pakken, maar als dat niet werkt en je cholesterol is verder oké zou volle melk e.d. ook moeten kunnen. Verder zoveel mogelijk goede dingen blijven eten, en ook zo regelmatig mogelijk, hoewel ik me kan indenken dat dat lastig gaat worden met dakdekken.
      "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Halfvolle gewoon, vol is overdreven imho. En kwark wel gewoon mager houden, die eet je toch voor het slapen als het goed is. Een broodje meer per maaltijd als de tijd je dat gunt, en zoals misterfit zei een groter ontbijt (havermout is nog net wat beter dan brinta imho)

Ik loop atm zowat 30km op een zware dag op m'n werk, gemiddeld 20km. Het enige nadeel is dat ik erg strikte en korte pauze tijden heb om in te eten, soms is 10 minuten gewoon te kort om meer dan 2 volkoren broodjes naar binnen te douwen. Ik cheat dus af en toe met iets dat veel koolhydraten en eiwitten heeft maar helaas ook een beetje verzadigde vetten, puur omdat het sneller naar binnen werken is. Verder neem ik ook een grote bak pasta mee voor 2 of 3 van de 5 maaltijden die ik op werk eet, wat wel goed te doen is aangezien het zo snel naar binnenglipt en lekker en gezond is met veel kip en rauwkost.
        Stats: 25jr, 2m06, 92kg, 11.5%bf. Training since: 03/03/08. Bulking since: 03/05/08. Startingstats: 105kg, 24%bf.

Comment

Of een blendertje halen en een shake met van alles en nog wat maken. Kun je zo weg drinken en je krijgt toch alles binnen of is dat een slecht idee

Comment

Originally posted by Misterfit View Post
            Of een blendertje halen en een shake met van alles en nog wat maken. Kun je zo weg drinken en je krijgt toch alles binnen of is dat een slecht idee
            Als daar een koeling is (mijn vermoeden is ja) dan is dat een topidee. En anders moet je even een koelkastje halen dat op je sigarettenaansteker kan.
            "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

Comment

Alle magere zuivelproducten vervangen door halfvolle en (eventueel) tijdens een koffiepauze een weightgainertje naar binnen werken als je toch nog tekort blijkt te komen.
              Wat ook kan werken is ipv 6 keer per dag eten 7 of 8 keer per dag te eten.
              Geniet, en drink met maten!

Comment

hey kheb zelf ook 3 jaar in de bouw gewerkt tijd voor te eten heb je niet veel mijn raad tijd maken voor te eten en zeker kleine snaks zoals pijnboom pitten en walnooten bevaten veel cal en gaan rap binnen grtz ketje

Comment

Originally posted by ketje View Post
                  hey kheb zelf ook 3 jaar in de bouw gewerkt tijd voor te eten heb je niet veel mijn raad tijd maken voor te eten en zeker kleine snaks zoals pijnboom pitten en walnooten bevaten veel cal en gaan rap binnen grtz ketje
                  Vat het niet persoonlijk op, maar schrijf normaal of schrijf niet.
                  Ik zat net je andere post te lezen, enigste wat ik als interpunctie zag waren ( en ).

en ook hier mis ik de interpunctie, niks irritanters dan dit.

Srry het moest weer even gezegd worden. Denk dat het in ieders interrese is dat het forum leesbaar blijft.
                  Dus kun je er alstublieft de volgende keer aan denken?

Comment

sOMMIGE MENSEN HEBBEN MOEITE MET SCHRIJVEN, DAS GEEN REDEN DAT ZE NIET MOGEN REAGEREN TOCH?

oops caps on

Comment

Originally posted by quibus View Post
                      sOMMIGE MENSEN HEBBEN MOEITE MET SCHRIJVEN, DAS GEEN REDEN DAT ZE NIET MOGEN REAGEREN TOCH?

oops caps on
                      JA MAAR IK DENK NIET DAT HIJ DAAROM ZO SCRHIJFT, ach doe ik het ook

Comment

heey ik ben ook al paar jaar dakdekker
                        zoms heb je er wel zware dagen bij zitten als je veel dakrollen moet sjouwen
                        vooral zomers poeeee, ik zorg dan altijd dat ik een coolbox bij mij heb
                        want een vies slap warm brootje is niet erg fijn, en heb meestal ook veel water bij mij,
                        want als je gaat branden zweet je nog meer, dus goed drinken erbij, en goed proberen te blijven eten, succes met je nieuwe baan
                        groetjes
                        Pain is temporary...pride is forever...

Comment

boos

ja da vind ek ook ze kunnen hier aleen slechte kritik geven op nen mens e gast tis ier geen woordenboek forum maar bb forum e ade gene deftige kritik kan geven geef er dan geen tis de bedoeling dade ne mens helpt en nie afbreekt grtz ketje

Comment

Originally posted by ketje View Post
                            ja da vind ek ook ze kunnen hier aleen slechte kritik geven op nen mens e gast tis ier geen woordenboek forum maar bb forum e ade gene deftige kritik kan geven geef er dan geen tis de bedoeling dade ne mens helpt en nie afbreekt grtz ketje
                            Mag ik ondertiteling hebben?

Het is geen taalpuristenforum, was het dat wel had ik een grotere taak dan nu. Wel is het erg prettig als je gewoon interpunctie gebruikt, een paar hoofdletters op zijn tijd, en de correcte spelwijze hanteren doet ook wonderen voor het aanzien dat je krijgt. Ben niet aan het mierenneuken, maar de eerstvolgende reply die er zo uit ziet als de bovenstaande wordt gedeletet (ja, zo schrijft je deleten als voltooid deelwoord).

Slechte kritiek krijg je hier alleen als je onzin post of duidelijk geen moeite doet om geen onzin te posten. We hebben het allemaal moeten leren, iedereen is er hier om elkaar te helpen op een hoger plan te komen, maar mensen die alles op een zilveren plaat aangereikt willen krijgen, kunnen lekker de brand in vliegen.

sigpic

Comment

voeding

ok ik zal mijn best doen. maar dit forum is mijn eerste forum waar ik op zit en ik heb blijkbaar nog veer te leren .maar je ziet wel iemand die het vriendelijk vraagt krijgt ook een normaal antwoord terug.nu stop ik met er verder over te kankeren grtz ketje.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X