Advies sportschool

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Advies sportschool

Vanuit de sportschool heb ik het volgende advies meegekregen (om te cutten):

*tot 12 uur s'ochtends enkel fruit (dit is licht verteerbaar en gezond)
    *na 12-en gewoon brood (met rookvlees kipfilet oid.)
    *als tussendoortje een stukje fruit (appeltje, meloen of afentoe een banaan)
    *wat betreft het avondeten "liever een aardappeltje minder en in de plaats daarvaan groenten" (aardappelen bevatten veel koolhydraten)
    *vette dingen als: kaas, yoghurt, melk (ook magere) zoveel mogelijk vermijden
    *het liefst na 8-en niet meer eten althans geen zwaar te verteren voedsel (een stukje fruit kan wel als je trek hebt).

Cola en andere frisdranken heb ik er nu al een tijdje volledig uitgegooid

Wat vinden jullie van dit advies ? Mijzelf bevalt het wel, fruit is lekker en nog gezond ook, en zo komt de blender/keukenmachine tenminste ook nog is tot z'n recht

Graag jullie mening/aanvulling.

Originally posted by Hallooow View Post
    Vanuit de sportschool heb ik het volgende advies meegekregen (om te cutten):

*tot 12 uur s'ochtends enkel fruit (dit is licht verteerbaar en gezond)
    *na 12-en gewoon brood (met rookvlees kipfilet oid.)
    *als tussendoortje een stukje fruit (appeltje, meloen of afentoe een banaan)
    *wat betreft het avondeten "liever een aardappeltje minder en in de plaats daarvaan groenten" (aardappelen bevatten veel koolhydraten)
    *vette dingen als: kaas, yoghurt, melk (ook magere) zoveel mogelijk vermijden
    *het liefst na 8-en niet meer eten althans geen zwaar te verteren voedsel (een stukje fruit kan wel als je trek hebt).

Cola en andere frisdranken heb ik er nu al een tijdje volledig uitgegooid

Wat vinden jullie van dit advies ? Mijzelf bevalt het wel, fruit is lekker en nog gezond ook, en zo komt de blender/keukenmachine tenminste ook nog is tot z'n recht

Graag jullie mening/aanvulling.
    Waardeloos advies, ik weet wel beter

Vet dingen? magere melk? Dus als iets 0 gram vet bevat is het vettig? Als ze je zoiets vertellen, vraag ik me af wat zij van voeding weten.

alleen maar fruit eten? snelle koolhydraten eten is niet dat wat je nodig hebt tijdens het afvallen. Vezels dat heb je nodig. Zoals groenten ( niet alle groenten zijn vezelrijk)

vitamine heb je wel nog, maar uit groente halen. Als je veel fruit eet, moet je de kh ook snel opmaken, anders sla je ze snel om in vet. Dus eigenlijk alleen eten als je daarna gaat inspannen.

Je moet juist wel zwaar te verteren voedsel hebben, dus voedsel waar het lichaam langer op teert. Zo krijg je minder honger en kun je ook langer erover don om de energie te gebruiken

Vetten heb je ook absolut niet nodig om af te vallen. vetten zijn slecht, die maken je lichaam alleen kapot. Nee, nee, omega 3 helpt niet bij de vetverbranding. pff, wat een advies geven ze je daar man.

ik snap ook niet waaorm je voor 12 uur alleen fruit zou moeten eten. Je hebt bij het ontbijt alles nodig, eiwitten, vetten en kh.

Ik moet je eerlijk zeggen, dat ik hier nogal pissig van wordt. Hoe kunnen ze je zo een raad geven. Als ze niet weten waar ze het over hebben, moeten ze hun mond maar dicht houden. je wilt immers goed afvallen.

Nou suc6 ermee, neus maar eens wat rond op het forum, dan kom je er wel uit

Comment

Nooit al het advies vertrouwen in je sportschool.

ik zelf had ooit een keer een schema, voor maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag.

Echt ze hadden de dagen er nog bij gezet.

Hebben ze maandag borst/ biceps
      dinsdag rug/triceps
      donderdag benen/schouders
      en verijdag weer borst/biceps.

Wat dus niet goed is, zo train je de borst en biceps te veel, waardoor je schuin gaat groeien.

ik deed ik 1 oefeningen op maandag, dinsdag en donderdag.. was voor de achterkant van de schouders. Wat dus gewoon overtrainen is, kreeg er toen ook last van. Ik vertrouwde op hun schema, maar het was dus waardeloos. Wel jammer zoiets.

Comment

Duidelijk niet rondgelezen kerel.
        "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post
          Duidelijk niet rondgelezen kerel.
          Maar ik kan het hem dit keer niet kwalijk nemen. Je zou toch denken dat ze bij de sportschool goed advies geven.

Comment

sorry dat ik dit zeg maar jullie doen net zo of een sportschool niks weet.

Ik zou wel eens wat foto's van jullie willen zien want ik zie ook vaak mensen die van alles over voeding zeggen maar er zelf ook niet echt gespierd uit zien.

Ik bedoel dit niet verkeerd maar vind soms dat er hier snel dingen worden af gezeken.

Comment

Originally posted by Scarface84 View Post

Ik zou wel eens wat foto's van jullie willen zien want ik zie ook vaak mensen die van alles over voeding zeggen maar er zelf ook niet echt gespierd uit zien.

Ik bedoel dit niet verkeerd maar vind soms dat er hier snel dingen worden af gezeken.
              Dus jij wil me vertellen dat hun advies goed is. voor 12 uur alleen fruit?
              magere vetvrij melk is vettig. Srry, ben geen voedingsexpert, maar dit is onzin.

Ik ben geen gespierde arnhold ofzo, maar ik kom toch echtr wel mooi 500 gram per week aan. Gespierd word je niet zo in een paar maanden, maar dat hoef ik je denk ik niet te vertellen, als ik zo je foto zie.

vergeet niet, een fitness instructeur hoeft niet perse een voedingsexpert te zijn. Denk dat je er beter aan doet om een dietist op te zoeken, daar kun je zeker van zijn, dat ze weten wat ze doen.

Er zit gewoon te veel fruit in. En vet heb je gewoon nodig, ook bij het afvallen. Hier zeggen ze dat je zo min mogelijk vet moet eten en dat is onzin, vetten kun je zelfs helpen bij het afvallen.

Een dietist zou zeker wel omega 3 kennen als fatburner en het ook advieseren.

Maar ik ga nu even mijn grote warme maaltijd maken, dus brei er een einde aan.

Comment

hahaha oke ik zeg ook niet dat dit goed is maar er wordt wel vaak afgekraakt hiero dat wou ik er mee zeggen.

En laat eens wat foto's van jou nien dan hiero jij hebt makkelijk praten ma zie niks van jou

En dat vind ik wel jammer

Comment

Het is zo dat de meesten in de sportscholen geen verstand van zaken hebben. Gelukkig kom ik tegenwoordig op mijn sportschool instructeurs tegen die wel specifieke verstand hebben. Specifiek als in "fitness voor gezondheid en het motorische/balans werk" - "olympische specifiek voor sport als BMX" - "Sport psychologie" dus ja dan is het prettig gesprekken aan te knopen en van hun specifieke ervaring en kennis te leren. Maar dat soort gasten zijn meer uitzondering dan norm, want ben nog steeds geen instructeur tegen gekomen die ook meer een beetje van voeding af weet.
                  Last edited by Falstyr; 07-08-2008, 19:23.

Comment

hahaha oke ik zeg ook niet dat dit goed is maar er wordt wel vaak afgekraakt hiero dat wou ik er mee zeggen.

En laat eens wat foto's van jou nien dan hiero jij hebt makkelijk praten ma zie niks van jou

En dat vind ik wel jammer
                    2 reden heb ik hiervoor

ik ben geen poser, maar dit is opzich het probleem niet. Ik heb geen fatsoenlijke foto camera en ga er ook niet 1 aanschaffen speciaal voor de fotos.

mocht ik ooit een manier vinden om goeie fotos te maken, post ik ze wel voor je.

Comment

De sportschool heeft niet altijd ongelijk. Het voedingsadvies dat ik kreeg zat er in grote lijnen nieteens zoveel naast als dit advies.
                      "If challenge had a taste...you'd be quite delicious."

Comment

oke jammer had wel graag wat foto's gezien. ik ben ook geen poser.

Comment

oke jammer had wel graag wat foto's gezien. ik ben ook geen poser.
                          ik had ze ook graag gepost, maar een lullig mobielfoto is ook zoiets. kan alleen bijvoorbeeld een halve borst erop krijgen en dat ook nog met een belabberde kwaliteit.

Comment

Simpele webcam doet ook wonderen

Comment

hahah heb net ook even wat foto gepost heb ook gemaakt met mijn mobiel zien er wel redelijk uit.

en webcam kan zekers ook wonder doen goeie

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X