Cut schema

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Cut schema

Mijn voedingsschema..(cut)

Stats!
    19 jaar (Dinsdag 20 )
    94Kg
    1.96M
    20.8% BF

Krachtraining 4x in de week
    Cardio 4 á 5 keer 45mins in de week!

Voedingsschema iets aangepast!
    (maaltijd 1 en 2 wissel ik soms wel eens om voor een beetje verandering)

Graag wat nuttige reacties/feedback

En nog 1 vraagje.. Cutten in het weekend.. Doordeweeks moet ik gewoon 6 uur me bed uit en dan heb ik geen moeite met vroeg eten enzo.. Maar in het weekend Hoe doen jullie dit? Gewoon vroeg uit je bed en dan eten en weer terug in bed? Of is dat niet goed omdat je lichaam anders werkt als je slaapt?

Alvast bedankt

Ik word heel gelukkig van je schema kerel. Het is nog niet perfect, maar je hebt er duidelijk moeite in gestoken.

Om 20.30 die banaan en weipoeder weg. Hier zou ik eerder 25gr walnoten eten, en dan de kwark verschuiven naar voor het slapen gaan. Dan heb je meteen ook wat meer goede vetten in je schema.

Denk dat je je behoefte wat laag hebt afgesteld, maar dat kan aan mij liggen.

Je cardioverhaal bevalt me niet. Waardeloos voor je testosteron, en voor je vetverbranding wat mij betreft ook niet optimaal. Kies voor tabata's of HIIT. Kort, krachtig, slopend, en effectief.
    "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Bedankt voor je reactie..

Die laatste maaltijd is in principe wel voor het slapen gaan.. want het is eerder 9uur of half 10 dat ik die maaltijd neem want ik train tussen 7 en 9 soms loopt het iets uit.. Dus dan moet ik de kwark gewoon laten staan daar.. maar zou ik dan 2 x op een dag 25gram walnoten nemem?

En mijn behoeftes.. ( heb ook de harris benedict methode gedaan maar daar kom ik uit op 2733calorien)
      Katch-McArdle methode

BMR = 370 + (21.6 X vetvrijemassa in kg)

Man
      Gewicht 94kg
      Bodyfat % = 20.8%
      Vetvrijemassa = 74.36kg
      Your BMR = 370 + (21.6 X 74.36) = 1976 calories

Your BMR = 1950.04
      Your activity factor is 1.55
      Your TDEE = 1.55 X 1976 = 3063 Calories

Minus 500 method
      Gewicht = 209lbs
      TDEE = 3063
      Optimale iname calorieën voor vetverlies =
      3063– 500 = 2563 Calories

Percentage method

Calorie deflict is 20% (.20 X 3063 = 612.6)
      Optimale iname calorieën voor vetverlies =
      3063 – 612.6 = 2450

En wat cardio betreft zal ik me eens wat verdiepen in HIIT!

Comment

Je maakt me echt vrolijk gozer. Je hebt er duidelijk echt over na gedacht. Ja, dan zou ik de noten bij je kwark doen, en verder de wei en de banaan laten schieten.
        "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

Comment

Alleen als ik de banaan en de whey laat schieten dan kom ik uiteindelijk op dit uit!

Calorien | Eiwitten | Koolhydraten | Vet
          2441 | 176,65 |289,7 | 66,7
          28,9% | 49,85% | 24,59%

Zit ik dan niet iets te laag met eiwitten en iets te hoog met vet?

Comment

Ja, dan zit je inderdaad wat laag in je eiwitten. Ik zou dan voorstellen om een aantal gram rijst te schrappen en deze kcal opnieuw in te vullen door een eiwitbron als vlees.

Het wat hoger zitten in je vetten biedt juist voordelen voor je testosteron, en daarmee ook voor je spierbehoud en direct en indirect voor je vetverlies.

sigpic

Comment

Ja die rijst zat ik ook al aan te denken.. Maar moet je bij eigenlijk bij een schema het rauwe gewicht nemen? of het al gebakken/gekookte gewicht..Want als ik 100gram rijst kook dan heb ik uiteindelijk 300 ofzo en met kip ook.. ik bak 1 kilo en dan hou ik 500gram over voor 5 porties..

Comment

Voedingswaarden zijn altijd van ongekookt. Oftewel die 300gram gekookt heeft de voedingswaarde van 100gr ongekookt. (Als je 300 gram overhoudt na het koken van 100gram dus he).
                Zelfde geldt voor vlees.

sigpic

Comment

Ok dan moet ik nog even wat dingetjes aanpassen

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                  X