Hoi!
Ik ben Michael, een 23 jarige gast uit Den Haag. Ik ben sinds 4 weken bezig met krachttraining en fitness en heb na lang wikken en wegen ook besloten een voedingsschema te gaan maken (momenteel eet ik veeeeeel te veel tussendoortjes ). Ik heb reeds gekeken in de sticky's en andere forum-posts en heb tevens 2 boeken over krachttraining en voeding uit de bibliotheek gehaald.
Mijn "specs":
Lengte: 1.72m
Gewicht: 75kg
Vet percentage: 21%
Arbeid: Matig (te verwachten aangezien ik binnenkort mijn eerste echte baan krijg)
Sport type: Beginner (3 tot 4 keer per week krachttraining en cardio)
Basis behoefte: 1422kCal
Sporttoeslag: 142.1kCal
Arbeidstoeslag: 426kCal
Sportieve arbeidstoeslag: 300kCal
Totale dagelijkse behoefte: 2290kCal
Dagelijke behoefte EW: 130gr
Dagelijkse behoefte KH: 328gr
Dagelijkse behoefte Vet: 51gr
Voor ik mijn voedingschema hieronder neerzet een aantal dingen:
-Ik krijg een nieuwe baan dus ik weet de pauze's niet precies;
-Ik woon nog thuis dus ik eet wat de pot schaft, zeer random dus (veelal hollandse pot: aardappelen, groente en vlees, soms pasta/rijst en elke zaterdag brood en soep);
-Ik ben helaas kieskeurig met wat ik eet want ik lust niet zo veel ;
-Ik ontvang GRAAG kommentaar, dus wees gerust kritisch als je het schema bekijkt!
Het schema:
[IMG][/IMG]
Vragen van mijn kant:
-Ik vind het vreemd dat Becel dieet margarine een zo ongelovelijk hoog percentage vet van het totaal levert, zou hier een oplossing voor zijn? Ik zou namelijk wel graag margarine blijven eten, anders word het zo droog;
-Ik zit boven mijn dagelijkse hoeveelheid vet, is het verstandig deze aan te passen?;
-Op dagen dat ik niet sport, lijkt het mij verstandig minder te eten maar hoeveel precies? Sportieve arbeidstoeslag: 300kCal? Of dit plus Sporttoeslag: 142.1kCal?;
-Waarschijnlijk moet ik nog iets toevoegen aan mijn post-sleep maaltijd (#6), maar ik heb eigenlijk geen idee wat precies.
Alvast heel erg bedankt voor de tips/kritiek!
Ik ben Michael, een 23 jarige gast uit Den Haag. Ik ben sinds 4 weken bezig met krachttraining en fitness en heb na lang wikken en wegen ook besloten een voedingsschema te gaan maken (momenteel eet ik veeeeeel te veel tussendoortjes ). Ik heb reeds gekeken in de sticky's en andere forum-posts en heb tevens 2 boeken over krachttraining en voeding uit de bibliotheek gehaald.
Mijn "specs":
Lengte: 1.72m
Gewicht: 75kg
Vet percentage: 21%
Arbeid: Matig (te verwachten aangezien ik binnenkort mijn eerste echte baan krijg)
Sport type: Beginner (3 tot 4 keer per week krachttraining en cardio)
Basis behoefte: 1422kCal
Sporttoeslag: 142.1kCal
Arbeidstoeslag: 426kCal
Sportieve arbeidstoeslag: 300kCal
Totale dagelijkse behoefte: 2290kCal
Dagelijke behoefte EW: 130gr
Dagelijkse behoefte KH: 328gr
Dagelijkse behoefte Vet: 51gr
Voor ik mijn voedingschema hieronder neerzet een aantal dingen:
-Ik krijg een nieuwe baan dus ik weet de pauze's niet precies;
-Ik woon nog thuis dus ik eet wat de pot schaft, zeer random dus (veelal hollandse pot: aardappelen, groente en vlees, soms pasta/rijst en elke zaterdag brood en soep);
-Ik ben helaas kieskeurig met wat ik eet want ik lust niet zo veel ;
-Ik ontvang GRAAG kommentaar, dus wees gerust kritisch als je het schema bekijkt!
Het schema:
[IMG][/IMG]
Vragen van mijn kant:
-Ik vind het vreemd dat Becel dieet margarine een zo ongelovelijk hoog percentage vet van het totaal levert, zou hier een oplossing voor zijn? Ik zou namelijk wel graag margarine blijven eten, anders word het zo droog;
-Ik zit boven mijn dagelijkse hoeveelheid vet, is het verstandig deze aan te passen?;
-Op dagen dat ik niet sport, lijkt het mij verstandig minder te eten maar hoeveel precies? Sportieve arbeidstoeslag: 300kCal? Of dit plus Sporttoeslag: 142.1kCal?;
-Waarschijnlijk moet ik nog iets toevoegen aan mijn post-sleep maaltijd (#6), maar ik heb eigenlijk geen idee wat precies.
Alvast heel erg bedankt voor de tips/kritiek!
Comment