mijn voedingsschema

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by boswachter View Post
    ja sorry, vind het gewoon lastig in te vullen en om nou weer naar kwark te grijpen. Snap ook wel dat dat om 4 uur niet ideaal is, maar hoop dat jullie dan met een alternatief kunnen komen of zoiets. Als ik alles al wist zou ik hier toch niet gaan posten.
    Verander de "snack" van 16.00u bijvoorbeeld in:

*een zakje Beef Jerkey en een appel
    *een paar handjes gemengde, ongezouten nootjes (cashew, pinda, amandel)
    *2 sneetjes volkoren brood met pindakaas
    *een blikje tonijn op water met een paar sneetjes volkorenbrood
    *een kleine groene salade met stukjes gegrilde kip en een lichte azijndressing
    *Caseineshake en een banaan

Je ziet het..voorbeelden genoeg. En dit is maar een handjevol waar ik s'morgens op dit belachelijk vroege uur op kom. Dus jij moet er midden op de dag ook toe in staat zijn om fatsoenlijke keuzes qua voeding te kunnen maken! Succes (en geen snoep meer eten voortaan!)
    Geniet, en drink met maten!

Comment

Ok, je bent al een stuk verder, maar mik als de wiedeweerga die stroopwafels, sultana en liga's uit je schema! Alleen maar meuk! Doe inspiratie op uit het lijstje van DSO, er valt genoeg te bedenken (ik neem bijvoorbeeld ook iedere dag naar mijn werk een bakje gerookte kip met wat sla mee en een bakje tonijn met wat groenten, daarnaast kook ik eens in de zoveel dagen tien eieren en neem ik iedere dag een aantal eieren mee, dat soort dingen kun jij ook doen).

En waarom Kellog's Special K en niet gewoom brinta of havermout? Brinta of havermou zijn mijns inziens een stuk beter voor je lijf en nog een stuk goedkoper ook!

Ga je ook nog supplementen nemen? Die moet je ook in je voedingsschema zetten (zo levert visolie bijvoorbeeld vetten en die moet je wel meerekenen).

Succes!
      "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

ok. top informatie allemaal! Hier kan ik wat op verder gaan bouwen! Zal het nog een beetje gaan aanpassen en in de loop van de week weer een vernieuwde versie erop gooien

Comment

versie 3

Ok, heb een kleine aanpassing gedaan.
          De kellogs omgewisseld voor brinta.
          En om 16.00 uur 2 volkoren met pindakaas.
          Er staan nog geen voedingssupplementen op het programma, wil eerst rustig en goed aan dit schema beginnen.
          Attached Files

Comment

zou jij je stats:
            leeftijd:
            lengte:
            gewicht:
            BF:

en je doelen nog een keer kunnen vermeleden? duidelijk? verder vind ik het een mooi schema voor bulk?
            Stats: 1.78 / 70 Kilo / 12 % Mood: Bulking op 3900 Kcal Overige Stats: DL: 5*110 / BP: 5*70 / Below Par. Squat 5 *90

Comment

stats

leeftijd 20 jaar
              lengte 1,88
              gewicht 88 kg
              bf 13,1%

Doel: toename spiermassa en geleidelijk afname van het bf.
              Maar ik hoef geen "beer" te worden

Comment

Toch zou ik wel multivitamines nemen. Da's echt een basissupplement. Beginner of niet, multi's heeft iedereen nodig

Comment

als je ook maar iets had begrepen van het hele bb, cutten en bulken, had je op zijn minst geweten dat je NIET IN MASSA AAN KAN KOMEN EN VET AF KAN VALLEN TEGELIJKERTIJD (behalve misschien als je aan sommige as zit dacht ik)!

voor afvallen moet je namelijk onder je verbranding eten en om aan te komen moet je boven je verbranding eten. Zoals je ziet kunnen deze 2 niet samen gaan.

over je macro's: veels teveel eiwitten, VEEEELS! te weinig vet! ga naar de 35%. ew 2,5gr/kg en de rest kh.

shake zou ik trouwens met water nemen maar weet ik verder niet zo veel vanaf...

zie ik nou geen maaltijd na je pwo shake? ja kwark, maar geen kh en die heb je ECHT wel nodig! liefst binnen 1 uur pwoeen goeie maaltijd met langzame kh en eiwitten (geen vetten). 2 uur later kun je gerust je kwark eten en gaan pitten
                  22 jaar, 182 cm, 82 kg en 8,9% vet __________________________________________________ _________________________ Deadlift: 216 kg RDL: 5 x 200 kg FSQ: 115 kg PL SQ: 170 kg Benchpress: 115 kg

Comment

Je zou een uur na je training een goede vaste maaltijd moeten nemen.
                    Neem als koolhydraatbronnen bijvoorbeeld wat gekookte havermoutpap of brinta. Bruine rijst, aardappelen, groenten en fruit zijn ook hele goede opties.
                    vul aan met goede eiwitbronnen zoals zalm, tonijn, makreel of andere vette vis, of neem anders mager runds of varkensvlees zoals lendebiefstuk of varkenshaas.

Comment

varkensvlees??? ik had altijd begrepen dat dat echt niks toevoegt qua proteine, omdat dat aminozuur spectrum niet op dat van de mens aansluit...
                      22 jaar, 182 cm, 82 kg en 8,9% vet __________________________________________________ _________________________ Deadlift: 216 kg RDL: 5 x 200 kg FSQ: 115 kg PL SQ: 170 kg Benchpress: 115 kg

Comment

Originally posted by de sterkste ophaler View Post
                        Je zou een uur na je training een goede vaste maaltijd moeten nemen.
                        Neem als koolhydraatbronnen bijvoorbeeld wat gekookte havermoutpap of brinta. Bruine rijst, aardappelen, groenten en fruit zijn ook hele goede opties.
                        vul aan met goede eiwitbronnen zoals zalm, tonijn, makreel of andere vette vis, of neem anders mager runds of varkensvlees zoals lendebiefstuk of varkenshaas.
                        en een ei dan?
                        Stats: 1.78 / 70 Kilo / 12 % Mood: Bulking op 3900 Kcal Overige Stats: DL: 5*110 / BP: 5*70 / Below Par. Squat 5 *90

Comment

zit vet in en dat kan je beter vermijden rond je training.

Evenals de vette vis die de sterkste ophaler noemt, maar ik neem aan dat hij dit ook buiten de trainingsmaaltijden bedoelt

Comment

volgens mij bedoelt hij dat juist wel na de training.. hij noemt aanvullen, + dat je wel vetten nodig hebt in alle maaltijden, dus mij lijkt 1 eitje wel goed..

Comment

Ik bedoel dus de eerste VASTE maaltijd na de training. Dat is dus anderhalf tot 2 uur NA je training. Het eerste voedsel wat je na je training tot je moet nemen zijn simpele snelle koolhydraten en snelle eiwitten. Anderhalf tot 2 uur na je training moet je weer een volledige en vaste maaltijd nemen. En deze maaltijd moet compleet zijn met eiwitten, complexe koolhydraten EN goede vetten.
                              En mager varkensvlees bestaat ook. Varkenshaas is in verhouding met biefstuk zelfs magerder en bevat meer dan 30 gram kwaliteitseiwitten per 100 gram.

Comment

ohw ja ik had ook begrepen dat de maaltijd na je pwo shake vrij van vet moest zijn... stond volgens mij ergens in een stickey

over het varken: het bevat wel veel eiwitten, maar de verkeerde (sluit niet aan op ons spectrum), vandaar Komt regelrecht uit de stickies (en andere bronnen trouwens)

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X