Voedingsschema

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Voedingsschema

Zoals jullie misschien hebben gezien heb ik me gisteren voorgesteld in het desbetreffende topic. Ik ben vrijwel heel deze dag bezig geweest met het lezen op dit forum, en jongens jongens toch... Wat is hier ongelofelijk veel informatie te vinden! Zoveel dat ik nu dus echt door de bomen het bos niet meer zie.

Mijn vriendin kijkt me boos aan en vraagt me of ik nou zo onderhand eens klaar ben met dat verdomde schema..

Nou, niet helemaal..

Ik zit nu op een punt dat ik er even niet meer uit kom. Ben ik goed onderweg of niet? Ik zie het niet meer. Het is mijn eerste schema, dus het zal verre van perfect zijn maar toch wil ik vragen of iemand zo vriendelijk wil zijn om even naar het schema te kijken en eventuele tips of opmerkingen te geven?

Wat extra informatie. Aan het ontbijt twijfel ik nog. Is het verstandiger om Brinta te nemen? Mijn maaltijd om 17.00 is dagelijks anders. Vaak vis, rundvlees, pasta, macaroni en dergelijke. Ik ben nu even uitgegaan van een aardappel maaltijd. Mijn maaltijd na de training is voor mij nog onduidelijk. Ik heb dit nog nooit gedaan, dus ik ben nog gruwelijk aan het twijfelen en zoals jullie waarschijnlijk ook aan het schema zien ben ik onervaren. Hopelijk kunnen jullie mij wat opheldering geven.

Alvast enorm bedankt voor jullie tijd en moeite!

Groeten
    Attached Files

Vervang je glas melk bij het ontbijt door een weishake met water.
    Haal bij maaltijd twee dat glas melk weg, en voeg 75gram extra kipfilet in.
    Bij maaltijd 3 ook wat extra kipfilet eten.
    Bij maaltijd 4 de yoghurt vervangen door 250gram magere kwark, en het fruit schrappen.
    Maaltijd 5 kun je zo laten staan. Zodra je echter niet meer afvalt is het enige wat je hier aanpast dat je geen koolhydraatbron meer eet. Dus dan schrap je de aardappelen, de macaroni, de rijst etc.
    Na de training neem je een weishake, eventueel met dextrose.
    Maaltijd 6... Zou hier wat nootjes eten. Als dat met de kcal niet uit komt, schrap je net zo lang koolhydraten tot dat wel uit komt. Je zit namelijk veel te laag in je vetten.
    Maaltijd 7 is de resterende 250gram van je 500gram bak kwark.

Even een paar aanpassingen. Je dieet is zo dus nog redelijk normaal, zeker omdat je avondeten onaangetast blijft. Op termijn zul je die waarschijnlijk ook moeten aanpassen.

Denk dat hij zo wel klopt. Neem overigens ook een goede multi, en omega 3.
    "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Super bedankt voor de snelle reactie en de informatie! Ik ga dit meteen in mijn schema verwerken en er dan mee aan de slag.

Ik zal morgen meteen het up to date schema posten.

Nogmaals, super bedankt voor je tijd!

Nu nog even leren kwark eten

_edit:

Die Wheyshake met Dextrose na de training, moet die dan ook met water?
      Last edited by Jocv; 23-11-2008, 23:45.

Comment

Juist.
        "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Top! Komt in orde.. Morgen eens een goede Whey uit gaan zoeken. Ook wel belangrijk

Bedankt hé!

Comment

persoonlijke mening..

meer kwark savonds + 50 gram cashewnoten, maak van die 400 maar 200 gram aardappelen. als je dan nog over houd kun je nog een boterham smiddags erbiij nemen.. beter verdelen
            Stats: 1.78 / 70 Kilo / 12 % Mood: Bulking op 3900 Kcal Overige Stats: DL: 5*110 / BP: 5*70 / Below Par. Squat 5 *90

Comment

Dat is dus iets waar ik zelf ook al aan twijfelde.. Ik zal het straks eens even allemaal op een rijtje zetten en proberen het schema aan te passen.

Ik ben er vandaag mee begonnen, en wat me opvalt is dat 100 gram kipfilet op 2 boterhammen best veel is, haha.

Maar misschien is het stom hoor, maar ik koop dus gewoon van die 100 gram pakken gesneden kipfilet bij de AH.. Dit is toch gewoon de bedoeling??

Verder gaat het prima vandaag.. Wel een klein beetje een honger gevoel, maar dat boeit niet. Het valt me reuze mee. Alleen heb ik natuurlijk vanmorgen de Whey shake gemist aangezien ik nog geen Whey heb. Ik wil deze dan ook meteen vandaag ergens oppikken. Al is het die van de Tuinen..

Maar, even misschien een ondoordachte vraag.. Is het nu ook op niet trainingsdagen de bedoeling dat ik 'savonds de Whey shake neem en later op de avond de noten??

Of gaat het dan teveel van het goede worden?

Nogmaals, ik zal straks mijn up to date schema online gooien.

Super bedankt voor alle reacties! Dat waardeer ik echt!

Comment

Sorry voor de dubbel post.

Ik heb mijn schema even up to date gebracht. Ik hoop dat het nu al iets beter is. De kipfilet is zoals aangeraden verhoogd. Ik heb het naar 75 gram per 2 volkoren boterhammen verhoogd. Als jullie na het zien van dit schema nog steeds zeggen dat 100 gram nodig is, dan maak ik dat er natuurlijk van! De yoghurt is vervangen door de kwark, 250 gram 's middags en 250 gram een half uur voor het slapen gaan. Tevens zit er 's avonds 50 gram ongezouten Cashewnoten bij. Ook heb ik van de 400 gram aardappelen 200 gram gemaakt. Dit om de calorieën een beetje in bedwang te houden.

Als jullie nog tijd en zin hebben om eventjes naar dit schema te kijken, dan graag!

Nog één ding.. Ik heb nog geen Whey weten te bemachtigen. Ik ga morgen na mijn werk meteen shoppen daarvoor. We hebben hier wel wat winkels in de buurt, dus dat komt goed. Het schema is dus ook gemaakt zonder de waardes van de Whey shakes!

Ik vraag me dan ook af of de eiwitten niet te hoog zijn, de koolhydraten te laag etc?

Ik zie dat ik qua calorieën en vet behoorlijk in de richting zit, maar de rest wijkt nogal af. Is dit ook de bedoeling van het cutten?

Nogmaals bedankt voor al jullie tijd! Ik ga nu eens flink aan de slag met het trainen!
                Attached Files

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                X