Leo's vreetschema (4000 kcal / 3600 kcal)

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Leo's vreetschema (4000 kcal / 3600 kcal)

Ik heb mn oude schema's wat aangepast en vergroot en bij deze post ik ze.

Ze zijn grotendeels voor mezelf, zodat ik ze weer terug kan vinden als mn computer crasht, is me al eens overkomen

Maar als iemand er wat aan heeft of wil gebruiken: be my guest

Ook als mensen wat tips/aanvullingen/aanpassingen hebben: meer dan welkom!

De opzet:

- trainingsdagen: minder vet en eiwitten, meer koolhydraten
    - niet-trainingsdagen: meer vet en eiwitten, minder koolhydraten

- ene dag 2,5 gr/kg eiwit, andere dag 3 gr/kg eiwit. Je hersteld op rustdagen -> meer eiwitten nodig.

- ene dag 30% vet, andere dag 40% vet. Mensen die per dag 35% van hun kcal uit vet halen, hebben een veel hoger testosteron dan mensen die minder vetten binnen krijgen.

- rest koolhydraten

- koolhydraten zijn als volgt verdeeld:
    * trainingsdagen:
    + bij het ontbijt 20%
    + voor de training meer (grootste hoeveelheid kh)
    + na de training minder (minder dan ontbijt)
    + opvolgende maaltijden steeds minder kh (naar de avond toe)

* niet - trainingsdagen:
    + bij het ontbijt 25%
    + elke opvolgende maaltijd steeds minder (of hetzelfde als de vorige. Behalve bij de brood maaltijd uit praktische overwegingen

- Vetten zijn als volgt verdeeld:
    * Bij het ontbijt: de helft van het aantal vetten dat bij de andere maaltijden wordt genuttigd (zodat het de eiwit synthese niet te veel in de weg zit)
    * De rest van de maaltijden: dubbele van het ontbijt dus

- Eiwitten zijn als volgt verdeeld:
    * evenredig over alle maaltijden
    * rond de trainingen meer snelle eiwitten, bij de rest van de maaltijden minder langzame eiwitten

- Op trainingsdagen nuttig ik 350 kcal meer (uitgaande van een verbranding van 6 kcal / kg lichaamsgewicht / uur. Ik train +- 45 minuten, dus is 350 kcal)

- Tevens op deze dagen 3950 kcal

- Op niet - trainingsdagen 3600 kcal

- Eiwitten uit brood, pasta, rijst, brinta en havermout tel ik niet mee (vraag me niet waarom)
    Last edited by GeneralIx; 02-04-2009, 16:09.
    22 jaar, 182 cm, 82 kg en 8,9% vet __________________________________________________ _________________________ Deadlift: 216 kg RDL: 5 x 200 kg FSQ: 115 kg PL SQ: 170 kg Benchpress: 115 kg

alleen KT neem ik aan? hoeveel dagen perweek?
    Stats: 1.78 / 70 Kilo / 12 % Mood: Bulking op 3900 Kcal Overige Stats: DL: 5*110 / BP: 5*70 / Below Par. Squat 5 *90

Comment

ja ik doe alleen krachttraining ja. 4 dagen per week (4 dagen split)
      22 jaar, 182 cm, 82 kg en 8,9% vet __________________________________________________ _________________________ Deadlift: 216 kg RDL: 5 x 200 kg FSQ: 115 kg PL SQ: 170 kg Benchpress: 115 kg

Comment

ziet er opzich netjes uit, alleen zou ik zelf niet kiezen voor zoveel sups.. Groei je hier al op? en ben je al bezig?
        Stats: 1.78 / 70 Kilo / 12 % Mood: Bulking op 3900 Kcal Overige Stats: DL: 5*110 / BP: 5*70 / Below Par. Squat 5 *90

Comment

thnx. Zoveel zijn het er niet hoor. Boven de basis supps (omega 3, multi, whey) gebruik ik alleen de mass stack van bsn.

Ben ik nu 4 weken mee bezig (dit is de 5e week) en na 6 weken stop ik. over een week of 8 doe ik hem nog een keer (ik heb deze stack voor 12 weken).

En ja, ik groei hier op Ik nam eerst 3750/3400 kcal en toen was ik 1,8 kg massa aangekomen en mn vet% was gedaald van 12 naar 11% (als we de vetmeting van de dietiste mogen geloven. Voor deze 12 was het 13% dus ik geloof wel dat het echt minder is geworden. Zelfs absoluut gezien ben ik op vet achteruit gegaan! Dit had ik ook de vorige keer dat ik de massa stack gebruikte. 5,2 kg droge massa erbij en een % vet eraf)

Teken dat ik meer kan eten, dus overal 200 kcal bij, en daarmee komen we op dit schema Over 2 weken is kijken hoe het is gesteld.

Comment

ik zou een beetje rustig aan doen met die kaneel kan toxisch zijn. 1gr (halve theelepel) per dag heeft net zoveel effect. hier kun je het lezen.

Kaneel laadt spieren vol met glucose

Comment

oohwja oke ik zie het! (het is trouwens die hoeveelheid per maaltijd toch? Want op een gegeven moment verlaat de kaneel het lichaam op de welbekende natuurlijke manier ).

Kwam van T-nation dat 1-2 eetlepels. Ik beperk het al een paar maanden tot 1 eetlepel. Zal er een theelepel per maaltijd van maken dan Bedankt!

Comment

mischien 25gr noten bij de kwark voor het slapen gaan. vetten vertragen de opname van eiwitten

Comment

oohwja natuurlijk, wat dom Daarom neem je ook niet zoveel vet bij het ontbijt, omdat het de eiwitsynthese vertraagt, maar voor de nacht is dit natuurlijk ideaal! Ik zal 25 gram amandelen toevoegen dan (weinig kh)

Comment

ff vraagje:

10gram tonijn
                    50gram biefstuk

ect ect hoe doe je dat

neem gewoon 150gram van alles je hebt meer kwalitatieve proteine nodig.

Comment

warom amandelen? wissel af? De KH in cashwewnoten zijn te verwaarlozen ikzelf neem elke avond voort slapen gaan 50 gram cashews en 450 kwark

Comment

Originally posted by punani View Post
                        ff vraagje:

10gram tonijn
                        50gram biefstuk

ect ect hoe doe je dat

neem gewoon 150gram van alles je hebt meer kwalitatieve proteine nodig.
                        ja dat zou uit praktische overwegingen wel goed zijn, maar als ik dat doe heb ik veels te veel proteine per dag. Zo heb ik ze volgens mij wel goed verdeeld als je kijkt naar de hoeveelheden per maaltijd.

verder heb ik een hele goeie weegschaal, waarmee ik relaxt achter mn bureau alles kan afwegen, tv kijken en achter mn computer zitten tegelijkertijd

Comment

Originally posted by Spank View Post
                          warom amandelen? wissel af? De KH in cashwewnoten zijn te verwaarlozen ikzelf neem elke avond voort slapen gaan 50 gram cashews en 450 kwark

als je goed kijkt wissel ik ook af. Ik heb amandelen, cashew noten en walnoten. In amandelen zit de laagste hoeveelheid kh en als je dan toch kan kiezen, kies je natuurlijk gewoon hiervoor.

Verder vind ik die kh niet te verwaarlozen in cashews... Meer kh dan eiwitten! Bij amandelen is het volgens mij iets van 1:5 (kh:eiwitten)

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                          X