Voedingsschema

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Voedingsschema

Na lange tijd heb ik een opzetje gemaakt met mijn voedingsschema. Ik heb dit gedaan door eerst alles op te schrijven wat ik gemiddeld op een dag eet. Hier heb ik enkele dingen aan toegevoegd om meer te groeien.

Gewicht: 76 kg
    Lengte: 191 cm
    Vetpercentage: 11%
    Leeftijd: 17

Totale dagelijkse behoefte energie: 2573 kcal
    Dagelijkse behoefte Eiwitten: 149 gram
    Dagelijkse behoefte Vetten: 57 gram
    Dagelijkse behoefte Koolhydraten: 366 gram

Ik wil graag eerst mijn vetpercentage naar 9% krijgen, voordat ik ga beginnen met bulken. Verder is mij opgevallen dat ik te hoog zit met mijn koolhydraten en eiwitten en te laag met mijn vetten. Als het nodig is hoe moet ik dit dan rechtzetten?

Mijn voedingsschema is te vinden in de bijlage.

MvG,
    Spavolius
    Attached Files

Originally posted by Spavolius View Post
    Na lange tijd heb ik een opzetje gemaakt met mijn voedingsschema. Ik heb dit gedaan door eerst alles op te schrijven wat ik gemiddeld op een dag eet. Hier heb ik enkele dingen aan toegevoegd om meer te groeien.

Gewicht: 76 kg
    Lengte: 191 cm
    Vetpercentage: 11%
    Leeftijd: 17

Totale dagelijkse behoefte energie: 2573 kcal
    Dagelijkse behoefte Eiwitten: 149 gram
    Dagelijkse behoefte Vetten: 57 gram
    Dagelijkse behoefte Koolhydraten: 366 gram

Ik wil graag eerst mijn vetpercentage naar 9% krijgen, voordat ik ga beginnen met bulken. Verder is mij opgevallen dat ik te hoog zit met mijn koolhydraten en eiwitten en te laag met mijn vetten. Als het nodig is hoe moet ik dit dan rechtzetten?

Mijn voedingsschema is te vinden in de bijlage.

MvG,
    Spavolius
    1) Wat is je doel?
    2) Waarom wil je van 11% naar 9% eerst voordat je begint met bulken?

Over je schema:
    1) Tussen welke maaltijden train je?
    2) Eiwitten in brood, pasta rijst, brinta en havermout niet meetellen om aan je 2,5 gr/kg eiwit te komen. Wel voor je totale calorieen.
    3) Bij je ontbijt misschien nog Multi vit, vit C + evt visolie?
    4) Beetje overbodig veel fruit naar mijn mening, zal je nog wel een reactie op krijgen
    5) Voeg een maaltijd 7 toe met een bark kwark, het liefst magere voor je trage eiwitten die je dan nodig hebt.
    6) Voeg voor je vetten nootjes toe, en varieer daarmee. Bijvoorbeeld cashewnoten (ongezout) en amandelen. Neem die niet rondom de training.

Hoop dat je er wat aan hebt.

Succes

(en lees nog even de stickies een x door hierover, kan je nog wel wat uithalen om dit schema te verbeteren denk ik zo)
    Stats: 1.87, 90kg, 15.3% vet

Comment

Alleen fruit is geen maaltijd...
      "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

Daar is die reactie al.

Comment

Ten eerste bedankt voor je reactie.

Ehm ik heb niet echt een doel voor ogen, maar ik wil een soort beachboy body. Ik wil graag van 11% naar 9%, omdat ik graag droog wil staan en dan gewoon wil gaan cleanbulken of iets dergelijks, waardoor mijn vetpercentage niet te snel omhoog gaat.

1) Ik train tussen maaltijd 4 en maaltijd 5.
          2) O, dat wist ik nog niet. Ehm hoe moet ik dan aan extra eiwitten komen?
          3) Ik neem bij het ontbijt altijd 1 Vitamine-D pil. Ik eet volgens mij genoeg fruit om de benodigde vitamines binnen te krijgen?
          4) Ik vind het lekkerder om fruit te eten dan een multivitamine-pil te slikken.
          5) Hoeveel kwark zou ik dan 's avonds nog moeten nemen?
          6) Waar dienen die vetten eigenlijk voor? Want als ik die noten niet neem, krijg ik ook minder kcal binnen dus kan ik in mijn vetpercentage zakken. Of klopt dit niet?

Comment

Originally posted by Pinada View Post
            Alleen fruit is geen maaltijd...
            O ok, ehm wat zou ik er dan nog bij moeten eten? Brood of iets anders?

Comment

Ehm ik heb niet echt een doel voor ogen, maar ik wil een soort beachboy body.
              Ow jochie, je weet niet wat je zegt..
              Achievements comes in cans, not can'ts.

Comment

Originally posted by erikv View Post
                Ow jochie, je weet niet wat je zegt..
                Ja die zin nam de wil om te reageren behoorlijk weg

Comment

Originally posted by jake22 View Post
                  Ja die zin nam de wil om te reageren behoorlijk weg
                  Waarom dat, niet iedereen hoeft toch de intentie hebben om bodybuilder te worden?

Ik heb trouwens mijn schema iets aangepast, namelijk 's avonds kwark en i.p.v. yoghurt ook kwark.
                  Attached Files

Comment

Waarom dat, niet iedereen hoeft toch de intentie hebben om bodybuilder te worden?

Ik heb trouwens mijn schema iets aangepast, namelijk 's avonds kwark en i.p.v. yoghurt ook kwark.
                    Je benen ook de nodige aandacht geven niet meteen een bodybuilder hoor. Maar ik vind het zonde als je je benen vergeet, namelijk grootste van je lichaam. En ben geen fan van die beachboy allures.

Maargoed voor de één een volledig getraind lichaam, voor de ander spillebeentjes en een getraind bovenlijf.

Comment

Originally posted by jake22 View Post
                      Je benen ook de nodige aandacht geven niet meteen een bodybuilder hoor. Maar ik vind het zonde als je je benen vergeet, namelijk grootste van je lichaam. En ben geen fan van die beachboy allures.

Maargoed voor de één een volledig getraind lichaam, voor de ander spillebeentjes en een getraind bovenlijf.
                      O een beachboy lichaam is alleen een gespierd bovenlichaam. Ik train mijn benen net zo zwaar als alle andere spiergroepen dus dat is het niet. Ik wil gewoon geen bodybuilder worden.

Comment

bo·dy·buil·ding [boddiebilding] het; o sportoefeningen om zichtbare spieren te krijgen

Bron: Van Dale

Ik neem aan dat je dat dus wel wil?
                        Goed, nu we het gemierenneuk achter de rug hebben... Beachboy was een verkeerd gekozen term, je traint je benen wel... Iedereen weer even goede vrienden...
                        En je kan in de stickies lezen dat alleen fruit geen volledige maaltijd is omdat iedere maaltijd koolhydraten, eiwitten en vetten hoort te bevatten... Ook lees je in de stickies wat het nut is van goede vetten...
                        "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                        X