shakes

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• shakes

ik ben 1.90
    82 kg
    bf: 13%

ik neem 1 whey shake per dag half uur na het trainen
    Is het echt nodig om 2 shakes per dag te nemen. dit eet ik na de training:
    eerst 40 gram dextrose
    daarna whey shake 30 gram
    daarna 2 boterhammen met pindakaas met 300ml melk 1/2 visolie capsules
    250 gram kwark

verder over de dag heen ook kipfilet, tonijn, brinta,visoliecaps, 8 volkoren boterhammen, veel melk,

dus zal het veel schelen om een shake bij het ontbijt te doen??
    ''If you even dream of beating me you'd better wake up and apologize.''

Originally posted by vincent2912 View Post
    ik ben 1.90
    82 kg
    bf: 13%

ik neem 1 whey shake per dag half uur na het trainen
    Is het echt nodig om 2 shakes per dag te nemen. dit eet ik na de training:
    eerst 40 gram dextrose
    daarna whey shake 30 gram
    daarna 2 boterhammen met pindakaas met 300ml melk 1/2 visolie capsules
    250 gram kwark

verder over de dag heen ook kipfilet, tonijn, brinta,visoliecaps, 8 volkoren boterhammen, veel melk,

dus zal het veel schelen om een shake bij het ontbijt te doen??
    Beter is het om je whey een half uur vóór het trainen te namen. Het is zeker niet verplicht om twee shakes per dag te nemen. Zie het als een aanvulling. Met die ene shake heb je al een goede basis gelegd voor je eiwitvoorziening. Is daarbij je voeding/slaap/training goed op orde dan zul je op deze manier al goede vooruitgang maken.
    Gezien de voeding die je noemt vermoed ik dat je er serieus mee bezig bent en dat al goed zit!

Jaap
    powersupplements.nl - supplementen en advies over fitness/bodybuilding

Comment

1. Het is een supplement. Een aanvullign op je voeding. Dus als je voldoende snelle eiwitten/koolhydraten neemt op belangrijke momenten zoals bij het ontbijt dan hoef je niet per se nog eens shakes te nemen. Shakes zijn wel hoogwaardig qua samenstelling in dit geval. En ze zijn makkelijker rondom het sporten.
      2. Beter om het binnen 10mins na het sporten te nemen en niet pas na 30mins.
      3. Geen vetten eten binnen een tijdsbestek van 2 uur na het sporten

Comment

Originally posted by Power Supplements View Post
        Beter is het om je whey een half uur vóór het trainen te namen. Het is zeker niet verplicht om twee shakes per dag te nemen. Zie het als een aanvulling. Met die ene shake heb je al een goede basis gelegd voor je eiwitvoorziening. Is daarbij je voeding/slaap/training goed op orde dan zul je op deze manier al goede vooruitgang maken.
        Gezien de voeding die je noemt vermoed ik dat je er serieus mee bezig bent en dat al goed zit!

Jaap
        Eiwitten voor je training?

Dacht eerder na je training voor opbouw en herstel.

Berekening van je eiwit behoefte geeft aan hoeveel eiwitten je per dag nodig hebt dan kun je ook berekenen hoeveel extra eiwitten je kunt gebruiken door aanvulling uit shake's.

Comment

Originally posted by pinkeltje View Post
          Eiwitten voor je training?

Dacht eerder na je training voor opbouw en herstel.

Berekening van je eiwit behoefte geeft aan hoeveel eiwitten je per dag nodig hebt dan kun je ook berekenen hoeveel extra eiwitten je kunt gebruiken door aanvulling uit shake's.

De eiwitten hebben even de tijd nodig om in de bloedsomloop te komen. Je lichaam heeft de eiwitten in principe al tijdens de training nodig. Voor een optimaal effect kan je ze daarom beter een uur tot een half uur voor de training innemen.
          powersupplements.nl - supplementen en advies over fitness/bodybuilding

Comment

Dan hoef je het mijns inziens geen whey te gebruiken. Verspilling van een relatief duur proteine bron. Kun je beter 60-90mins voor de work-out een fatsoenlijke maaltijd nemen met eiwitten en complexe kh's. Tegen de tijd dat je begint is het ook al beschikbaar als energie bron.

Comment

Maar dan heb je eiwitten die zwaar op de maag liggen. Ik kan daar niet op trainen. Kan zoiezo niet op volle maag trainen, maar helemaal niet als er een hele maaltijd in zit.
              "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Oke dus gewoon na de training doen, maar ik moet ong kwartiertje fietsen. Maakt tog niet zoveel uit of het nu direcht of kwartier erna is, ik doe er ook 40 gram dextrose bij.

Ik neem 's ochtends als ontbijt 08:00 brinta50gram,visolie capsule,300ml melk, 2 boterhammen met pindakaas, zou ik dan nog een shake nemen met 15gr whey of is dit overbodig,
                tevens neem ik om half 11, 4 volkoren boterhammen met kipfilet en banaan
                ''If you even dream of beating me you'd better wake up and apologize.''

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                X