Anders dan kip en vis

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Anders dan kip en vis

Hee mensen!

Ik zit sinds maart op mezelf, en probeer zo goed mogelijk te koken als student. Geen zout, vet, en saus toevoegen. Komt vaak op neer dat ik rijst (volkoren) of penne (volkoren) eet.
    Deze combineer ik dan met of kip, of vis. Standaard groenten erdoor, maarja zoals jullie begrijpen gaat dit snel vervelen en moet ik toch ook andere dingen eten.

Wat zijn andere avond gerechten die goed zouden kunnen?

Overigens vul ik 's avonds aan met of kipsate of tonijn.
    BW: 75kg ---- Begonnen: 1 nov 2008
    BP1x92,5 ----- Incline press: 1x75kg ----- Dlift: 1x160kg ----- Front Squat: 1x95kg

S' ochtends: een kom muesli met melk, een banaan

10.30H- 1 klein boterhammetje met kippewit of kalkoen of krabvlees

Smiddags een kom muesli of 2 spiegeleitjes of volkoren pasta met tomatensaus of volkorenbrood met tonijn uit blik

15.30H- 1 klein boterhammetje met kippewit of kalkoen of krabvlees

Savonds: Vlees (kip, steak, ...etc) of vis (witte vis, zalm, ...etc) met groenten (hoe groener hoe beter) + volkorenrijst / Volkorenpasta / Aardappel / Puree

Voor slapen gaan: Platte kaas /Kwark (enkele lepels)

Op trainingsdagen neem ik net ervoor een Whey shake (30 g voor 300ml). Op niet-trainingsdagen neem ik de shake sochtends vroeg bij ontbijt.

Tssdoor eet ik ook vaak noten, amandelen, ...enz en het snoepen probeer ik zo veel mogelijk te mijden. Wel soms eens een lasagna, spaghetti bolognese, ....enz Kaas probeer ik ook te mijden maar naar het schijnt is zo nu en dan een blokje kaas niet slecht

Comment

Vergeet rood vlees niet. Rood vlees heb je nodig om echt serieus spiermassa aan te zetten. Eet dus een paar keer per week rood vlees zoals:

Biefstuk, rosbief, rookvlees, beef jerkey, mager rundergehakt of tartaar.
      Geniet, en drink met maten!

Comment

Originally posted by de sterkste ophaler View Post
        Vergeet rood vlees niet. Rood vlees heb je nodig om echt serieus spiermassa aan te zetten. Eet dus een paar keer per week rood vlees zoals:

Biefstuk, rosbief, rookvlees, beef jerkey, mager rundergehakt of tartaar.

haha daarom gourmet ik ook drie x per week heerlijk vlees eten
        Pain is temporary...pride is forever...

Comment

Originally posted by martin27 View Post
          haha daarom gourmet ik ook drie x per week heerlijk vlees eten
          niet te veel boter of olie gebruiken he deugniet?

Comment

Originally posted by de sterkste ophaler View Post
            niet te veel boter of olie gebruiken he deugniet?

Comment

ohhh, ik heb al geen rood vlees in eeuwen gegeten. Ik mis ook nog goed spul voor lunch, dus wellicht is rosbief op brood wat anders?
              BP1x92,5 ----- Incline press: 1x75kg ----- Dlift: 1x160kg ----- Front Squat: 1x95kg

Comment

Originally posted by Dualinity View Post
                ohhh, ik heb al geen rood vlees in eeuwen gegeten. Ik mis ook nog goed spul voor lunch, dus wellicht is rosbief op brood wat anders?
                Prima hoor

Comment

Uitstekend zelfs.
                  "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

had rosbief gekocht, maar was 2 euro voor 1 lunch. niet heel geslaagd :P denk dat ik dus maar op mager rundgehakt overga...

Comment

Originally posted by Dualinity View Post
                      had rosbief gekocht, maar was 2 euro voor 1 lunch. niet heel geslaagd :P denk dat ik dus maar op mager rundgehakt overga...
                      zou het ook niet elke dag op je brood doen dan ben je snel door je geld heen

maar voor een keer is het erg lekker vind ik en goed voor je.

zelf heb ik gisteren ge-bbqt veel kip filet erop gegooit en lkkr een salade met van alles er in.
                      Calisthenics / Street workout

Comment

Das het nadeel van variatie...de prijs. Biefstuk is 2x zo duur als kip :S
                        Dus je neemt het niet elke dag, maar af en toe is het wel prettig om verandering in structuur te proeven.

Comment

juist ja. variatie en dan natuurlijk de duurdere dingen zeldzaam nemen.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                          X