Even wat korte vragen mbt tot mijn voeding, of voeding in het algemeen.
- Ik ben het gewend om overal boter op te smeren.
10 gram is ongeveer voldoende voor 2 boterhammen, ik eet er gemiddeld 7 - 9 per dag. Ik gebruik Becel dieet en kom dan uit op:
40 gram > 220 kcal, 25 gram vet waarvan 5 verzadigd.
- Ik eet veel kaas en smeerkaas. Ik ben al bezig om dit te vervangen door kipfilet, evt met tuinkruiden. Op den duur ben ik dit wel beu en houd niet zo van rosbief, zijn er nog alternatieven?
- Ook gebruik ik vrij veel zout. Ik neem aan dat het aan te raden is om dit veel te verminderen, oa omdat het veel vocht vasthoud?
- Ik was altijd best een snoeper. Tegenwoordig gaat dit goed en mocht ik mezelf écht niet kunnen inhouden dan pak ik fruit of wat rozijnen. Hier zitten natuurlijk ook suikers in, zijn hier nog alternatieven voor?
Mijn doel is om droger te worden en het vetpercentage omlaag te halen.
Ik weeg 65 kilo, ben 1.74 ongeveer, vetpercentage weet ik volgende week pas ivm drukke instructeurs op de sportschool etc. Ik ben nu uitgegaan van 15% vet, maar ikzelf denk dat het iets later ligt, maargoed mezelf niet overschatten en daar komt volgende week wel meer duidelijkheid in.
Dit zou mijn behoefte zijn, volgens voedingsbehoefte.nl :
Lichaamsgewicht: 65 Kg
Vetpercentage: 15 %V
Vet Vrije Massa: 55.3 Kg
Basisbehoefte: 1326 Kcal
Sporttoeslag: 132.6 Kcal
Arbeidstoeslag: 663 Kcal
Sportieve arbeidstoeslag: 400 Kcal ------- +
Totale dagelijkse behoefte energie: 2522 Kcal
Dagelijkse behoefte Eiwitten: 122 Gram
Dagelijkse behoefte Vetten: 56 Gram
Dagelijkse behoefte Koolhydraten: 383 Gram
Kunnen jullie hier iets mee?
De bedoeling is om een vast voedingsschema te maken, waarvoor ik dus wat dingen wil invullen, oa broodbeleg en dergelijke. Als ik alles weet wat ik wil weten, zal ik vervolgens mijn schema en gebruik posten, en hoop ik met een beetje hulp m'n doel te halen.
Alvast bedankt!
- Ik ben het gewend om overal boter op te smeren.
10 gram is ongeveer voldoende voor 2 boterhammen, ik eet er gemiddeld 7 - 9 per dag. Ik gebruik Becel dieet en kom dan uit op:
40 gram > 220 kcal, 25 gram vet waarvan 5 verzadigd.
- Ik eet veel kaas en smeerkaas. Ik ben al bezig om dit te vervangen door kipfilet, evt met tuinkruiden. Op den duur ben ik dit wel beu en houd niet zo van rosbief, zijn er nog alternatieven?
- Ook gebruik ik vrij veel zout. Ik neem aan dat het aan te raden is om dit veel te verminderen, oa omdat het veel vocht vasthoud?
- Ik was altijd best een snoeper. Tegenwoordig gaat dit goed en mocht ik mezelf écht niet kunnen inhouden dan pak ik fruit of wat rozijnen. Hier zitten natuurlijk ook suikers in, zijn hier nog alternatieven voor?
Mijn doel is om droger te worden en het vetpercentage omlaag te halen.
Ik weeg 65 kilo, ben 1.74 ongeveer, vetpercentage weet ik volgende week pas ivm drukke instructeurs op de sportschool etc. Ik ben nu uitgegaan van 15% vet, maar ikzelf denk dat het iets later ligt, maargoed mezelf niet overschatten en daar komt volgende week wel meer duidelijkheid in.
Dit zou mijn behoefte zijn, volgens voedingsbehoefte.nl :
Lichaamsgewicht: 65 Kg
Vetpercentage: 15 %V
Vet Vrije Massa: 55.3 Kg
Basisbehoefte: 1326 Kcal
Sporttoeslag: 132.6 Kcal
Arbeidstoeslag: 663 Kcal
Sportieve arbeidstoeslag: 400 Kcal ------- +
Totale dagelijkse behoefte energie: 2522 Kcal
Dagelijkse behoefte Eiwitten: 122 Gram
Dagelijkse behoefte Vetten: 56 Gram
Dagelijkse behoefte Koolhydraten: 383 Gram
Kunnen jullie hier iets mee?
De bedoeling is om een vast voedingsschema te maken, waarvoor ik dus wat dingen wil invullen, oa broodbeleg en dergelijke. Als ik alles weet wat ik wil weten, zal ik vervolgens mijn schema en gebruik posten, en hoop ik met een beetje hulp m'n doel te halen.
Alvast bedankt!
Comment