Is eigeel slecht voor je?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Is eigeel slecht voor je?

Hey,

Ik eet per dag ongeveer 3 eieren inclusief eigeel. Nu beweert een jongen uit mijn klas elke keer dat als je meer dan 2 eieren per week eet dat het dan slecht voor je ballen(als ik het even zo mag noemen) is.

Ik zie veel schema's waar mensen meerdere eieren eten en niemand zegt dat het ook slecht voor je is. Maar ik wil ff duidelijkheid, is het nou slecht ofniet?

Thx

Nee is volgens mij niet slecht. dient wel rekening te houden dat een eidooier 6 gr vet bevat, en 3 gr eiwit. en 50 cal.

Comment

Door teveel eigeel gaat je cholesterol omhoog en dat is niet goed voor je..

Je kan zo`n 4 eieren eten met eigeel per week, bij die andere haal je het eigeel eruit en eet je alleen het eiwit

Comment

woow, ik eet elke dag 3 incl eigeel dus dat is 21 per week..

Comment

Ik ga ook snel dood geloof ik, eet per week 14 eieren met eigeel....
          "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

het merendeel van het eigeel bestaat uit onverzadigde vetten. en kan echt niet kwaad. mensen die denken o ik mag maar 2 of 4 hele eieren per week hebben das dus bullshit

Comment

Originally posted by Volkracht View Post
              Door teveel eigeel gaat je cholesterol omhoog en dat is niet goed voor je..

Je kan zo`n 4 eieren eten met eigeel per week, bij die andere haal je het eigeel eruit en eet je alleen het eiwit
              Bron?

Comment

Damn.. ik was de 5 minuten edit-lock regel even vergeten.

Naja hier een studie die aantoont dat 2 eieren per dag zelfs je (LDL)cholesterol verlaagt:

Two-egg diet cracks cholesterol issue

en je zegt té veel eieren is slecht voor je cholesterol level.. TE veel is altijd slecht.

Ikzelf eet 3 hele eieren per dag.

De mensen die zeuren over hoe eieren je cholesterol verhoogd en ze dus niet eten vanwege een te hoog cholesterol gehalte nemen wel vrolijk junkfood en varkensvlees, spareribs etc.

Ei dooiers zijn een goede bron van vitamines, eiwitten en vetten... gewoon eten die handel!

Comment

Slecht voor je ballen is het zoiezo niet. En tenzij je van nature al een slecht cholesterol hebt, eten die hap.
                  "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Op verschillende sites kom je tegen dat het niet goed is voor je cholesterol maar als men hier zegt dat het geen kwaad kan dan moet je gerust je 21 eieren per week eten..

Comment

Als er 100 man zegt dat de zwaartekracht niet bestaat, bestaat hij dan niet? Het is niet dat iets maar waarheid wordt omdat het de meest vertelde variant is.
                      Zoek eens op eieren en cholesterol, dan vind je vast het topic waarin Heineken en ik zeer concreet de wetenschap erbij pakken en op basis daarvan analyseren of het wel zo slecht is gesteld met eieren. Als je daar een speld tussen weet te wringen, be my guest. Dan kunnen we praten. Maar een argument als "op verschillende sites" is natuurlijk kul.
                      "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Daar heb je gelijk in GeneralIx. Wat het met het lichaam doet weet ik verder ook niet. Ik ben vanaf jongs aan geleerd niet teveel eieren te eten in de week omdat dit niet goed zou zijn voor je cholesterol, vandaar dat veel sporters ook het eigeel verwijderen en alleen het ei-wit opeten.

Als jullie er dieper op in zijn gegaan en ik zit ernaast dan geef ik dat gerust toe en ga ik vanaf nu ook me ei consumptie verhogen..

Comment

Originally posted by Volkracht View Post
                          Op verschillende sites kom je tegen dat het niet goed is voor je cholesterol maar als men hier zegt dat het geen kwaad kan dan moet je gerust je 21 eieren per week eten..
                          Daarom zei ik al van, geef eens een bron of onderbouw wat je roept.

En geloof me als ik zeg dat menig bodybuilder niet zomaar volop eieren(of ander voedsel) gaat eten zonder te checken of het op den lange duur kwaad kan of niet

Comment

Ik eet omeletten van 4-5 eieren per dag (31 per week). Dat is inclusief eigeel. Ik heb geen last van me ballen me potentie lijkt eerder hoger te liggen als ik eieren eet.

Chloresterol heb je HDL en LDL 1 is goed en de ander niet. Eigeel verhoogd inderdaad chloresterol, maar wel het goede soort. Dus als mensen even verder kijken dan hun neus lang is en het verschil leert tussen soorten chloresterol ipv domweg te roepen dat het je chloresterol verhoogd en dat is slecht. Want dat is bullshit.

Daarnaast roepen mensen wel vaker onzin en dit is 1 zo iets.

Comment

Bedankt voor jullie reacties, ik weet genoeg.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X